Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SD228201294100 | ÇOCUK EDEBİYATI VE MEDYA | Seçmeli | 2 | 4 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Çocuk edebiyatı ve medya konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Yasemin BULUT |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Çocuklar için hazırlanan yayınları inceleyebilecektir. | 2 | Okul öncesi çocuklar için hazırlanan yayınları kullanabilecektir. | 3 | Çocuk edebiyatı ve çocuklara yönelik medya yayınlarını takip edebilecektir. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Çocuk yayınlarında bulunması gereken özellikler, Basılı yayınların özellikleri, Görsel yayınların özellikleri, Okul öncesi çocuklar için hazırlanan basılı ve görsel yayınların değerlendirilmesi, Yayınları kullanırken kullanılacak etkili yöntemler, Çocuk edebiyatı eserleri, Çocuk edebiyatı ve çocuklara yönelik medya yayınlarından örnek arşiv oluşturmak |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş, dersin tanımı | | | 2 | Çocuk yayınlarında bulunması gereken özellikler | | | 3 | Çocuk yayınlarında bulunması gereken özellikler | | | 4 | Basılı yayınların özellikleri | | | 5 | Görsel yayınların özellikleri | | | 6 | Okul öncesi çocuklar için hazırlanan basılı ve görsel yayınların değerlendirilmesi | | | 7 | Basılı yayınların değerlendirilmesi | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Görsel yayınların değerlendirilmesi | | | 10 | Çocukların ve ailelerin çocuk yayınlarını kullanmalarına rehberlik etmek | | | 11 | Çocukların ve ailelerin çocuk yayınlarını kullanmalarına rehberlik etmek | | | 12 | Yayınları kullanırken kullanılacak etkili yöntemler | | | 13 | Çocuk edebiyatı eserleri | | | 14 | Basılı medya yayınları | | | 15 | Çocuk edebiyatı ve çocuklara yönelik medya yayınlarından örnek arşiv oluşturmak | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1.Ersoy, Ö.; Avcı, N.; Turla, A. (2006) Oyuncak, Televizyon, Bilgisayar ve Kitap
2.Güleryüz, H. (2003)Yaratıcı Çocuk Edebiyatı. Ankara: Pegem Yay.
3.Sever, S. (2003). Çocuk ve Edebiyat. Kök Yay.Ankara
4.Oğuzkan, F. (2001). Çocuk Edebiyatı. Anı Yay.Ankara
5.Şirin, M.R. (2011). Çocuk Hakları ve Medya El Kitabı, I. Türkiye Çocuk Hakları Kongresi
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 2 | 2 | 4 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 12 | 1 | 12 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|