Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SD228201294100ÇOCUK EDEBİYATI VE MEDYASeçmeli242
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Çocuk edebiyatı ve medya konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Yasemin BULUT
Öğrenme Çıktıları
1Çocuklar için hazırlanan yayınları inceleyebilecektir.
2Okul öncesi çocuklar için hazırlanan yayınları kullanabilecektir.
3Çocuk edebiyatı ve çocuklara yönelik medya yayınlarını takip edebilecektir.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Çocuk yayınlarında bulunması gereken özellikler, Basılı yayınların özellikleri, Görsel yayınların özellikleri, Okul öncesi çocuklar için hazırlanan basılı ve görsel yayınların değerlendirilmesi, Yayınları kullanırken kullanılacak etkili yöntemler, Çocuk edebiyatı eserleri, Çocuk edebiyatı ve çocuklara yönelik medya yayınlarından örnek arşiv oluşturmak
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş, dersin tanımı
2Çocuk yayınlarında bulunması gereken özellikler
3Çocuk yayınlarında bulunması gereken özellikler
4Basılı yayınların özellikleri
5Görsel yayınların özellikleri
6Okul öncesi çocuklar için hazırlanan basılı ve görsel yayınların değerlendirilmesi
7Basılı yayınların değerlendirilmesi
8Arasınav
9Görsel yayınların değerlendirilmesi
10Çocukların ve ailelerin çocuk yayınlarını kullanmalarına rehberlik etmek
11Çocukların ve ailelerin çocuk yayınlarını kullanmalarına rehberlik etmek
12Yayınları kullanırken kullanılacak etkili yöntemler
13Çocuk edebiyatı eserleri
14Basılı medya yayınları
15Çocuk edebiyatı ve çocuklara yönelik medya yayınlarından örnek arşiv oluşturmak
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Ersoy, Ö.; Avcı, N.; Turla, A. (2006) Oyuncak, Televizyon, Bilgisayar ve Kitap 2.Güleryüz, H. (2003)Yaratıcı Çocuk Edebiyatı. Ankara: Pegem Yay. 3.Sever, S. (2003). Çocuk ve Edebiyat. Kök Yay.Ankara 4.Oğuzkan, F. (2001). Çocuk Edebiyatı. Anı Yay.Ankara 5.Şirin, M.R. (2011). Çocuk Hakları ve Medya El Kitabı, I. Türkiye Çocuk Hakları Kongresi
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Quiz224
Derse Katılım14228
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma12112
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma155
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma177
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)60
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17
ÖÇ144444444444444444
ÖÇ244444444444444444
ÖÇ344444444444444444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00