Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SGMK2132015934HİDROLİK VE PNÖMATİKSeçmeli233
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Hidrolik ve pnömatik sistemleri operasyonunu ve bakımını bilmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğretim Görevlisi Mehmet Letif BAYRAM
Öğrenme Çıktıları
1Hidrolik ve pnömatik devre elemanlarını bilir.
2Hidrolik ve pnömatik devrelerinin çalışma prensiplerini bilir.
3Gemilerde hidrolik ve pnömatik sistemlerin arıza tespitini bilir.
4Gemilerde hidrolik ve pnömatik sistem arızalarının onarımını bilir.
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Temel hidrolik prensipler ve semboller. Hidrolik Sistemler. Hidrolik pompalar. Hidrolik sistemlerde kullanılan valflar ve bağlantı parçaları. Hidrolik motorlar. Hidrolik silindirler. Hidrolik sistemlerin işletimleri ve bakımları. Hidrolik sistemlerdeki arızalar ve giderilme yöntemleri. Temel Pnömatik prensipleri ve sembolleri denetim ilkeleri. Denetleyiciler. Denetim diyagramları. Hava besleme. Silindirler ve valflar. Piston hız kontrolü. Sıralı kontrol. Pnömatik sistemlerin işletimleri ve bakımları. Pnömatik sistemlerdeki arızalar ve giderilme yöntemleri. Gözetim sistemleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Temel hidrolik prensipler ve semboller. Hidrolik Sistemler.
2Hidrolik pompalar.
3Hidrolik sistemlerde kullanılan valflar ve bağlantı parçaları.
4Hidrolik motorlar.
5Hidrolik silindirler.
6Hidrolik sistemlerin işletimleri ve bakımları.
7Hidrolik sistemlerdeki arızalar ve giderilme yöntemleri.
8Temel Pnömatik prensipleri ve sembolleri denetim ilkeleri.
9Denetleyiciler. Denetim diyagramları.
10Hava besleme. Silindirler ve valflar.
11Piston hız kontrolü. Sıralı kontrol.
12Pnömatik sistemlerin işletimleri ve bakımları.
13Pnömatik sistemlerdeki arızalar ve giderilme yöntemleri.
14Gözetim sistemleri.
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Kemal Demirel ‘’Hidrolik Pnömatik’’, 2010 2. Faruk Kartal ‘’ Hidrolik ve Pnömatik’’ 2006 3. Pinches, M.J., Ashby, J.G., Power in Hydraulic Prentıce- Hall UK, 1994.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma188
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ155454555455554
ÖÇ245545454545554
ÖÇ355445555554555
ÖÇ455554544445555
ÖÇ5              
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00