Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SGMK1182015934 | TERMODİNAMİK | Seçmeli | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Enerji Dönüşümünü ve Termodinamik ilkelerini bilmek öğretmek |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Serdar KARACA |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Termodinamiğin enerji dönüşümleri bilir. | 2 | Termodinamik tablolarını bilir. | 3 | Termodinamiğin yasalarını bilir. | 4 | Enerji sistemleri çözümlemeyi bilir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Tanımlar ve temel pirensipler. Termodinamiğin birinci kanunu.
Termodinamik sistemler. Isı ve iş.
Termodinamiğin ikinci kanunu.
Antropi ve ısı enerjisi.
Carnot prensibi ve çevrimi.
Isı makinesi çevrimi. Kompresör çevrimi.
Buhar çevrimleri. Gaz türbini çevrimleri.
İdeal hava çevrimi.
Su buharı. Buharlaşma.
Buharların termodinamik özellikleri. Buhar çevrimleri.
Gazlar ve gazların termodinamik özellikleri. Gaz-buhar karışımı.
Gaz türbini çevrimleri.
Soğutma çevrimi.
Isı transferi.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Tanımlar ve temel pirensipler. Termodinamiğin birinci kanunu. | | | 2 | Termodinamik sistemler. Isı ve iş. | | | 3 | Termodinamiğin ikinci kanunu. | | | 4 | Antropi ve ısı enerjisi. | | | 5 | Carnot prensibi ve çevrimi. | | | 6 | Isı makinesi çevrimi. Kompresör çevrimi. | | | 7 | Buhar çevrimleri. Gaz türbini çevrimleri. | | | 8 | Yarıyıl içi sınavı | | | 9 | İdeal hava çevrimi. | | | 10 | Su buharı. Buharlaşma. | | | 11 | Buharların termodinamik özellikleri. Buhar çevrimleri. | | | 12 | Gazlar ve gazların termodinamik özellikleri. Gaz-buhar karışımı. | | | 13 | Gaz türbini çevrimleri. | | | 14 | Soğutma çevrimi. | | | 15 | Isı transferi. | | | 16 | Yarıyıl sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Çengel, Y.A., Boles, M.A. “Mühendislik Yaklaşımıyla Termodinamik” Çeviri : Taner Derbentli, McGraw Hill-Literatür, 2000
2. Wark K. “Thermodynamics”, McGraw Hill, 1989
3. Öztürk A. ve Kılıç A. “ Termodinamik Problemleri”, Kipaş 1984
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | | ÖÇ2 | 5 | 3 | 2 | 4 | 5 | 4 | 4 | 2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | | ÖÇ3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 2 | 3 | 3 | 2 | 5 | 2 | 2 | 3 | | ÖÇ4 | 5 | 1 | 3 | 2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|