Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SÖB7007 | OKUMA EĞİTİMİNDE YÖNTEM VE YAKLAŞIMLAR | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Doktora |
Dersin Amacı |
Bu dersin temel amacı okuma eğitimi alanında uygulanan yöntem, yaklaşım ve temel çalışma alanlarına yönelik temel bilgilere sahip olmak ve bu bilgiler temelinde okuma alanındaki temel problem alanlarına yönelik değerlendirmelerde bulunma ve çözümüne yönelik bilimsel verilere ve metodolojiye dayalı önerilerde bulunma konusunda gerek duyulan bilgi ve beceriler kazanmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1. Okuma eğitimi alanındaki temel yöntem ve yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olur
2. Okuma eğitimi alanındaki temel yöntem ve yaklaşımlar konusunda yürütülmüş olan bilimsel çalışmaları eleştirel olarak analiz eder.
3. Okuma alanının temel çalışma konularını analiz eder.
4. Okuma alanındaki temel çalışma alanlarına dayalı olarak okuma alanındaki temel problem alanlarını tespit eder.
5. Belirlediği temel problem alanlarının çözümüne yönelik temel yöntem ve yaklaşımları temelinde özgün öğretim uygulamaları tasarlar ve etkililiğini sınamak için bir araştırma önerisi geliştirir ve uygular.
|
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Bu dersin herhangi bir önkoşulu bulunmamaktadır. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Okuma-yazma öğretimi alanına yön veren temel teori, yaklaşım ve temel çalışma alanları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | 1. Hafta Giriş-Okuma Yöntemlerinin Tarihsel Gelişimi
2. Hafta Okuma Teorileri ve Yaklaşımlar
3. Hafta Okuma Teorileri ve Yaklaşımlar
4. Hafta Okuma Teorileri ve Yaklaşımlar
5. Hafta Okuma Teorileri ve Yaklaşımlar
6. Hafta Okuma Alanındaki Temel Çalışma Konular Okuma Eleştirel Analiz
7. Hafta Okuma Alanındaki Temel Çalışma Konular Okuma Eleştirel Analiz
8. Hafta ARA SINAV_Okuma Alanındaki Temel Çalışma Konular Okuma Eleştirel Analiz
9. Hafta Okuma Alanındaki Temel Çalışma Konular Okuma Eleştirel Analiz
10. Hafta Okuma Alanındaki Temel Çalışma Konular Okuma Eleştirel Analiz
11. Hafta Okuma Alanında Temel Problem Alanları, Özgün Çözüm Yollarının Tasarımı ve Bilimsel Uygulama Tasarımlarının Geliştirilmesi ve Uygulanması
12. Hafta Okuma Alanında Temel Problem Alanları, Özgün Çözüm Yollarının Tasarımı ve Bilimsel Uygulama Tasarımlarının Geliştirilmesi ve Uygulanması
13. Hafta Okuma Alanında Temel Problem Alanları, Özgün Çözüm Yollarının Tasarımı ve Bilimsel Uygulama Tasarımlarının Geliştirilmesi ve Uygulanması
14. Hafta Tasarım uygulamalarının değerlendirilmesi
15. Hafta Tasarım uygulamalarının değerlendirilmesi
16. Hafta Final
| | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Rosenblatt, L. M. (1994). The reader, the text, the poem: The transactional theory of the literary work. Carbondale: Southern Illinois University Press.
Rosenblatt, L. M. (1999). Literature as exploration (5th ed.). NY: The Modern Language Association of America
In R. B. Ruddell, & N. J. Unrau (Eds.), Theoretical models and processes of reading (5th ed.). Newark, DE: International Reading Association.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 80 | 80 |
Final Sınavı | 1 | 80 | 80 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|