Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SÖB7006İLKOKUL MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE TEMEL SORUNLARZorunlu125
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Matematik öğretiminde yaşanan sorunlar, etkili olan kuram ve yaklaşımlara yönelik güncel ve ileri düzeyde araştırmalar gerçekleştirme ve eleştirmeleri için ve bu konuda kendi öğretim tasarımlarını geliştirme ve inceleme konusunda araştırma tasarlama ve uygulama konusunda gerekli olan bilgi ve beceriler…
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Matematik öğretiminde etkili olan kuram ve yaklaşımları güncel ve ileri düzeyde araştırır, geliştirir ve eleştirir. Matematik öğretiminde yeni yönelimleri ilgili ileri düzeyde araştırma yapar. Yeni bir yöntemi/ bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulamak için araştırma tasarlar. Doğal sayılar ve doğal sayılarla ilgili dört işlem becerisine yönelik gerçekleştirilmiş bilimsel çalışmaların eleştirel analizini yapar Kesirler konusuna yönelik gerçekleştirilmiş bilimsel çalışmaların eleştirel analizini yapar Geometri konusuna yönelik gerçekleştirilmiş bilimsel çalışmaların eleştirel analizini yapar Ölçme ve veri konusuna yönelik gerçekleştirilmiş bilimsel çalışmaların eleştirel analizini yapar Matematik öğretiminde problem olarak gördüğü bir konuda bilimsel bir araştırma önerisi tasarlar, uygular ve raporlar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Bu derse ilişkin bir ön koşul yoktur.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
İlköğretim matematik eğitiminde karşılaşılan temel problemler, matematik öğretiminde uygulanan öğretim yaklaşım, içerik ve uygulamaları; matematik öğretimi yaklaşımlarını konu alan bilimsel çalışmalar ve matematik eğitimi araştırmalarının metodolojisi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Matematik öğretiminde etkili olan kuram ve yaklaşımlar.
2Matematik öğretiminde çağdaş yönelimler ve problemler
3. Matematik öğretiminde çağdaş yönelimler ve problemler
4İlkokul matematik dersi öğretim programının bu konuda yapılmış olan bilimsel çalışmalar temelinde incelenmesi
5Doğal sayılar ve doğal sayılarla ilgili dört işlem becerisine yönelik çağdaş uygulama ve sorunların üretilmiş bilimsel çalışmalar temelinde incelenmesi
6Ara Sınav
7Kesirlerler konusuna yönelik çağdaş uygulama ve sorunların üretilmiş bilimsel çalışmalar temelinde incelenmesi
8Geometri konusuna yönelik çağdaş uygulama ve sorunların üretilmiş bilimsel çalışmalar temelinde incelenmesi
9Ölçme ve veri konusuna yönelik çağdaş uygulama ve sorunların üretilmiş bilimsel çalışmalar temelinde incelenmesi
10Matematik öğretiminde problem olarak gördüğü bir konuda bilimsel bir araştırma önerisi tasarlar
11Matematik öğretiminde karşılaşılan sorun alanlarının çözümüne odaklanan çağdaş yaklaşımlara dayalı özgün öğretim uygulamalarının tasarlanması
12Matematik öğretiminde karşılaşılan sorun alanlarının çözümüne odaklanan çağdaş yaklaşımlara dayalı özgün öğretim uygulamalarının tasarlanması
13Matematik öğretiminde problem olarak gördüğü bir konuda tasarladığı bilimsel bir araştırmayı yürütür.
14Matematik öğretiminde problem olarak gördüğü bir konuda tasarladığı bilimsel bir araştırmayı yürütür.
15Matematik öğretiminde problem olarak gördüğü bir konuda yürütmüş olduğu bilimsel bir araştırmanın süreç ve sonuçlarını arkadaşları ile paylaşır.
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Haylock, D.& Manning, R. (2014). Mathematics Explaıned for primary teachers. Van de Walle, J; Karp, K.S. & Bay-Williams, J.M..İlkokul ve Ortaokul Matematiği Gelişimsel Yaklaşımla Öğretim. (Çev.Edt.: Soner Durmuş. Nobel Yayını. Bingölbali. E., ve diğerleri. Matematik Eğitiminde Teoriler. Ankara:Pegem Akademi. Early Mathematical Growth How to Support Young Children’s Mathematical Developmen.pdf vb. makaleler Mirra,3 A. (2004). Family’s Guide fostering your child’s success in school mathematics. USA. Dickson, L., Brown, M., & Gibson, O. (1984). Children Learning Mathhematics A teacher’s Guide to Recent Research. London: Cassell Educational Ltd. Smith, S.S.(2009). Early Childhood Mathematics. PEARSON. Çev.Ed. Doç.Dr.Soner Durmuş 82007) Oluşturmacılık Teori, Perspektik ve Uygulama. Deboys,M. &Pitt, E..(1998) Lines of Development in Primary Mathematics . The Blacksff Ptress, Belfast.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav18080
Final Sınavı18080
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)160
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1554545
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00