Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SÖB7026 | İLKOKULDA ÖĞRETİMİN TASARIMI VE YENİ YAKLAŞIMLAR | Zorunlu | 1 | 2 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Doktora |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğretim tasarımı kavramının, teknolojilerinin ve modellerinin kavranmasıdır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğretim tasarımı kavramını açıklar. | 2 | Öğretim tasarımı ve teknolojilerini tanımlar. | 3 | İhtiyaç analizi yapar. | 4 | Öğrenme ortamında öğrenen özelliklerini değerlendirir. | 5 | Öğrenme ortamında öğretim hedeflerini yazar. | 6 | Görev analizi yapar. | 7 | Öğretim tasarımı modellerini karşılaştırır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yoktur |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yoktur |
Dersin İçeriği |
Öğretim Tasarımı Kavramı, Öğretim Tasarımı Teknolojileri, İhtiyaç Belirleme ve Analizi, Öğrenme Ortamında Öğrenenin Özellikleri, Öğrenme Ortamlarında Öğrenme Hedefleri, Görev Analizi, Öğretim Tasarım Modelleri,Öğrenme ve Öğretim Stratejileri, Öğretim Tasarımında Bilişsel Süreçler, Öğretim Tasarımı ve Değerlendirme |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Genel Giriş ve Tanışma | | | 2 | Öğretim Tasarımı Kavramı | | | 3 | Öğretim Tasarımı Teknolojileri | | | 4 | İhtiyaç Belirleme ve Analizi | | | 5 | Öğrenme Ortamında Öğrenenin Özellikleri | | | 6 | Öğrenme Ortamlarında Öğrenme Hedefleri | | | 7 | ARASINAV | | | 8 | Görev Analizi Farklı kaynaklardan tarama | | | 9 | Öğretim Tasarım Modelleri | | | 10 | Öğrenme ve Öğretim Stratejileri | | | 11 | ARASINAV | | | 12 | Öğretim Tasarımında Bilişsel Süreçler | | | 13 | Öğretim Tasarımı ve Değerlendirme | | | 14 | Değerlendirme | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Instructional Design for E-Learning: Essential guide to creating successful eLearning courses by Julie Dirksen
Instructional Design by Patricia L. Smith and Tillman J. Ragan
Leslie J. Briggs: Instructional Design: Principles and Applications (Hardcover) |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yoktur |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 80 | 80 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ6 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ7 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|