Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SÖB7020ÖĞRENMENİN NÖROPSİKOLOJİSİZorunlu125
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Öğrenme sürecinin nörpsikolojik boyutlarına ilişkin temel kavramlar ve bunlar arasındaki ilişkilerini kavramak. Öğrenme sürecine yönelik nörpsikolojik bir bakış açısı geliştirmek. Öğretme ve öğrenme sürecinin niteliğine artırmaya yönelik nöopsikolojik bakış açısı temelinde çözüm yolları geliştirmek, bu temelde bir araştırma önerisi geliştirmek, uygulama ve raporlaştırmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Gökhan ÖZSOY
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenme sürecinin nörpsikolojik boyutlarına ilişkin temel kavramlar ve bunlar arasındaki ilişkilerini kavramak.
2Öğrenme sürecine yönelik nörpsikolojik bir bakış açısı geliştirmek.
3Öğretme ve öğrenme sürecinin niteliğine artırmaya yönelik nöopsikolojik bakış açısı temelinde çözüm yolları geliştirmek, bu temelde bir araştırma önerisi geliştirmek, uygulama ve raporlaştırmak
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Bu dersin herhangi bir ön koşulu bulunmamaktadır.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Öğrenme sürecinin nörpsikolojik boyutlarına ilişkin temel kavramlar ve bunlar arasındaki ilişkiler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
11. Hafta Öğrenme ve beyin
22. Hafta Beynin Temel Yapısı. Bilişsel İşlevlerimize Aracılık Eden Nöral Şebekeler
33. Hafta beyin ve davranış arasındaki ilişki Beyin ve sinir sisteminin arasındaki bağbeyinin yapı ve fonksiyonları ve bunların davranışlar ve bilişler üzerindeki etkisi
44. Hafta Bilişsel psikoloji
55. Hafta Zihinsel bilgi işleme süreçleri
66. Hafta Bellek türleri
77. Hafta Bilişsel nöropsikoloji araştırma yöntemleri
88. Hafta Bilişsel nöropsikoloji araştırma yöntemleri ve örnekler üzerinden incelemeler
99. Hafta beyin görüntüleme, elektrofizyoloji ve nöropsikolojik testlerpozitron emisyon tomografisi (PET) ve fonksiyonel manyetik rezonans görüntülemeyi (fMRI)
1010. Hafta Öğretme ve öğrenme sürecine sinirbilimsel yaklaşımlar
1111. Hafta Öğretme ve öğrenme sürecine sinirbilimsel yaklaşımlar konusundaki bilimsel çalışmaların eleştirel analizi
1212. Hafta Öğretme ve öğrenme sürecine sinirbilimsel yaklaşımlar konusundaki bilimsel çalışmalar temelinde öğretme ve öğrenme sürecindeki güncel problemlerin değerlendirilmesi
1313. Hafta Öğretme ve öğrenme sürecine sinirbilimsel yaklaşımlar konusundaki bilimsel çalışmalar temelinde öğretme ve öğrenme sürecindeki güncel problemlerin değerlendirilmeleri temelinde özgün öğretim tasarımlarının geliştirilmesi
1414. Hafta Öğretme ve öğrenme sürecine sinirbilimsel yaklaşımlar konusundaki bilimsel çalışmalar temelinde öğretme ve öğrenme sürecindeki güncel problemlerin değerlendirilmeleri temelinde özgün öğretim tasarımlarının uygulanmasına yönelik araştırma önerilerinin tasarlanması
1515. Hafta Öğretme ve öğrenme sürecine sinirbilimsel yaklaşımlar konusundaki bilimsel çalışmalar temelinde öğretme ve öğrenme sürecindeki güncel problemlerin değerlendirilmeleri temelinde özgün öğretim tasarımlarının uygulanmasına yönelik araştırma önerilerinin raporlanması
1616. Hafta Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ulusal ve uluslararası bilimsel temelli yayınevlerinde basılmış olan kitaplar, ulusal ve uluslararası kuruluşlar tarafından yayınlanmış raporlar, süreli yayınlarda basılmış olan makaleler, bildiriler
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav18080
Final Sınavı18080
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)160
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1555545
ÖÇ2555555
ÖÇ3555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00