Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SÖB7012SOSYAL BİLİMLERDE NİTEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE UYGULAMALARIZorunlu125
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Nitel araştırma paradigması, desenler, uygulamalar, analizleri hakkında bilgi sahibi olmak. Nitel araştırma paradigması ile gerçekleştirilmiş araştırmaların eleştirel analizini yapmak. İlkokul düzeyinde nitel araştırma paradigması kapsamında yürütülecek olan bir araştırma tasarlar.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Nitel ve Nicel araştırma yaklaşımları arasındaki farkları kavrar
2Nitel araştırma ile ilgili temel kavramları tanımlar
3Nitel araştırma paradigması ile yapılmış olan araştırmaların eleştirel analizini yapar.
4Nitel araştırmanın teorik temellerini bilir
5Nitel araştırmada kullanılan araştırma modellerini (desenlerini) bilir
6Nitel araştırmada örnekleme çeşitleri ve veri toplama yollarını bilir
7Nitel araştırma verilerinin analiz yollarını bilir ve uygular
8Nitel araştırmanın raporlaştırma yollarını bilir ve uygular
9Nitel Araştırmada bilimsel etik ilkeleri bilir ve uygular
10Başkalarınca yapılmış nitel araştırmalardan yararlanabilir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Bu dersin herhangi bir ön koşulu bulunmamaktadır.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Nitel araştırma paradigması, desenleri, örneklemleri, veri toplama ve analiz yolları, raporlaştırma
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Bilim felsefesi, bilimin tanımı, bilimsel yaklaşım.
2Araştırmanın süreçleri: Problemin, hipotezlerin, değişkenlerin tanımlanması ve araştırma konusunun projelendirilmesi.
3Araştırma türleri, uygulanma biçimleri, teknikleri, yöntemleri.
4Veri türleri, birincil ve ikincil kaynaklar. Veri toplama araçları; anket, görüşme, gözlem.
5Araştırmada geçerlilik ve güvenilirlik, ölçme
6Araştırma evreni, örnekleme teorileri ve teknikleri.
7Soru formu oluşturma ve biçimlendirme.
8Araştırmada saha süreci.
9Araştırmada veri değerlendirme süreci.
10Nitel araştırma yöntemleri ve uygulamaları.
11Nitel araştırma yöntemleri ve uygulamaları.
12Rapor yazım aşamaları.
13İletişim boyutuyla araştırma.
14Genel değerlendirme ve araştırma örnekleri sunumu.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Taylor, S. J., Bogdan, R., & DeVault, M. (2015). Introduction to qualitative research methods: A guidebook and resource. John Wiley & Sons. Richardson, J. T. (1996). Handbook of qualitative research methods for psychology and the social sciences. BPS books. Taylor, S. J., Bogdan, R., & DeVault, M. (2015). Introduction to qualitative research methods: A guidebook and resource. John Wiley & Sons. Patton, M. Q. (2015). Qualitative research & evaluation methods: Integrating theory and practice. Miller, T., Birch, M., Mauthner, M., & Jessop, J. (Eds.). (2012). Ethics in qualitative research. Sage. Merriam, S. B., & Grenier, R. S. (Eds.). (2019). Qualitative research in practice: Examples for discussion and analysis. John Wiley & Sons. Saban, A. & Ersoy, A. (2017). Eğitimde Nitel Araştırma Desenleri. Ankara:Anı
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav18080
Proje Sunma18080
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)160
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1555555
ÖÇ2555554
ÖÇ3555455
ÖÇ4555455
ÖÇ5553545
ÖÇ6355453
ÖÇ7455535
ÖÇ8455354
ÖÇ9545545
ÖÇ10555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00