Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SÖB7011 | OKUMA YAZMADA NÖROLOJİK VE SOSYAL TEMELLER | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Doktora |
Dersin Amacı |
Okuma ve yazmada beynin üstlendiği görevler
Beynin okuma ve yazmada üstlendiği görevler temelinde etkin kullanımına ilişkin çıkarımlar
Okuma yazmada kullanılan duyularında sorunları olanların tespit edilmesi ve giderilmesine yönelik yöntem tekniklere yönelik bilgi ve beceriş sahibi olmak.
Okuryazarlık üzerinde sosyal bağlamın etkilerini fark etmek
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Okuma sürecinde beynin üstlendiği işlevleri ve etkin kullanımına yönelik beceriler
Beyin temelli okuma ve yazma sorunlarını belirlemek ve gidermek için gerekli becerileri kazanma.
Okuma ve duyu ilişkisini kavramak. Okuma ve anlama üzerinde sosyal bağlamın önemini kavramak
|
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Bu dersin herhangi bir ön koşulu bulunmamaktadır. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Beynin yapısı; beynin öğrenme, okuma, yazma, motivasyon ve anlamadaki rolü ve önemi üzerinde durulacaktır. Okuma ve anlama ile ilgili spesifik problemler ve bunların giderilmesi sürecinde kullanılan yöntem ve teknikler. Okuma ve duyu ilişkisine temelinde gerçekleştirilmiş araştırmalar ve bulgular. Okumanın sosyal bağlamdaki görünümleri, sosyal bağlamın okuma tercihleri ve okuduğunu anlama üzerindeki etkileri, bunun nedenleri ve çözüm yollarına yönelik bilimsel bilgiler. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | 1. Hafta Genel giriş
2. Hafta Beyin ve okuma yazma
3. Hafta Beyin rahatsızlıkları temelinde gözlenen okuma yazma sorunları
4. Hafta Beyin rahatsızlıkları temelinde gözlenen okuma yazma sorunları
5. Hafta Beyin ve anlama
6. Hafta Beyin temelli öğrenme ortamları
7. Hafta Beyin temelli öğrenme ortamları
8. Hafta Okumada nörolojik özellikler
9. Hafta Vize
10. Hafta Duyular ve okuma
11. Hafta Duyular ve okuma
12. Hafta Okumaya sosyal bağlamın etkileri
13. Hafta Okumaya sosyal bağlamın etkileri
14. Hafta Okumaya sosyal bağlamın etkileri
15. Hafta Okumaya sosyal bağlamın etkileri
16. Hafta Final
| | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Tracy. D. H. & Morrow L. M (2006) Lenses on Reading: An Introduction to Theories and Models. The Guilford Press
2. Anna D. Forester & Margaret Reinhard (2000) The Learners' Way: Brain-Based Learning in Action. 2nd Edition. Portage & Main Press
3. Michael L. Kamil., P. David Pearson, Elizabeth Birr Moje, & Peter P. Afflerbach (Editörs) (2011) Handbook of Reading Research. Vol IV. Pp: 107-136;136-157; 199-229;453-487; 561-564;726-755.
4. Rebecca, Barr., Michael L. Kamil., Peter, Mosenthal, & P. David Pearson. (Editörs) (2000) Handbook of Reading Research. Vol III. Pp: 229-250; 403-424; 609-628; 667-690; 889-908.
5. Lucy McCormick Calkins (2001) The Art of Teaching Reading. Addison-Wesley Educational Publishers Inc. Pp: 158-173.
6. Bilal Duman (2007) Neden Beyin Temelli Öğrenme. PegemA yayıncılık
7. Brigitte Stemmer & Harry A. Whıtaker (2008) Handbook of the Neuroscience of Language. Elsevier Ltd.
8. Marjorie Y. Lipson & Karen K. Wixson (Editors, 2010) Successful Approaches
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 80 | 80 |
Final Sınavı | 1 | 80 | 80 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|