Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SÖB7011OKUMA YAZMADA NÖROLOJİK VE SOSYAL TEMELLERZorunlu115
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Okuma ve yazmada beynin üstlendiği görevler Beynin okuma ve yazmada üstlendiği görevler temelinde etkin kullanımına ilişkin çıkarımlar Okuma yazmada kullanılan duyularında sorunları olanların tespit edilmesi ve giderilmesine yönelik yöntem tekniklere yönelik bilgi ve beceriş sahibi olmak. Okuryazarlık üzerinde sosyal bağlamın etkilerini fark etmek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Okuma sürecinde beynin üstlendiği işlevleri ve etkin kullanımına yönelik beceriler Beyin temelli okuma ve yazma sorunlarını belirlemek ve gidermek için gerekli becerileri kazanma. Okuma ve duyu ilişkisini kavramak. Okuma ve anlama üzerinde sosyal bağlamın önemini kavramak
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Bu dersin herhangi bir ön koşulu bulunmamaktadır.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Beynin yapısı; beynin öğrenme, okuma, yazma, motivasyon ve anlamadaki rolü ve önemi üzerinde durulacaktır. Okuma ve anlama ile ilgili spesifik problemler ve bunların giderilmesi sürecinde kullanılan yöntem ve teknikler. Okuma ve duyu ilişkisine temelinde gerçekleştirilmiş araştırmalar ve bulgular. Okumanın sosyal bağlamdaki görünümleri, sosyal bağlamın okuma tercihleri ve okuduğunu anlama üzerindeki etkileri, bunun nedenleri ve çözüm yollarına yönelik bilimsel bilgiler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
11. Hafta Genel giriş 2. Hafta Beyin ve okuma yazma 3. Hafta Beyin rahatsızlıkları temelinde gözlenen okuma yazma sorunları 4. Hafta Beyin rahatsızlıkları temelinde gözlenen okuma yazma sorunları 5. Hafta Beyin ve anlama 6. Hafta Beyin temelli öğrenme ortamları 7. Hafta Beyin temelli öğrenme ortamları 8. Hafta Okumada nörolojik özellikler 9. Hafta Vize 10. Hafta Duyular ve okuma 11. Hafta Duyular ve okuma 12. Hafta Okumaya sosyal bağlamın etkileri 13. Hafta Okumaya sosyal bağlamın etkileri 14. Hafta Okumaya sosyal bağlamın etkileri 15. Hafta Okumaya sosyal bağlamın etkileri 16. Hafta Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Tracy. D. H. & Morrow L. M (2006) Lenses on Reading: An Introduction to Theories and Models. The Guilford Press 2. Anna D. Forester & Margaret Reinhard (2000) The Learners' Way: Brain-Based Learning in Action. 2nd Edition. Portage & Main Press 3. Michael L. Kamil., P. David Pearson, Elizabeth Birr Moje, & Peter P. Afflerbach (Editörs) (2011) Handbook of Reading Research. Vol IV. Pp: 107-136;136-157; 199-229;453-487; 561-564;726-755. 4. Rebecca, Barr., Michael L. Kamil., Peter, Mosenthal, & P. David Pearson. (Editörs) (2000) Handbook of Reading Research. Vol III. Pp: 229-250; 403-424; 609-628; 667-690; 889-908. 5. Lucy McCormick Calkins (2001) The Art of Teaching Reading. Addison-Wesley Educational Publishers Inc. Pp: 158-173. 6. Bilal Duman (2007) Neden Beyin Temelli Öğrenme. PegemA yayıncılık 7. Brigitte Stemmer & Harry A. Whıtaker (2008) Handbook of the Neuroscience of Language. Elsevier Ltd. 8. Marjorie Y. Lipson & Karen K. Wixson (Editors, 2010) Successful Approaches
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav18080
Final Sınavı18080
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)160
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00