|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SÖB7010 | OKUMA YAZMADA BİLİŞSEL VE DUYUŞSAL SÜREÇLER | Zorunlu | 1 | 2 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Doktora | Dersin Amacı | Okuma yazmada etkili olan bilişsel ve duyuşsal süreçlere yönelik bilgi sahibi olmak. Edindiği bilgiler ile konu kapsamında bilimsel araştırma tasarlamak, yürütmek ve raporlaştırmak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Okuma ve yazma sürecine yönelik bilişsel ve duyuşsal faktörlerin etkilerine yöenlik bilimsel araştırma temelli bilgi birikimine sahip olmak | 2 | Okuma yazmada etkili olan bilişsel ve duyuşsal süreçlere ilişkin ölçme araçlarının geliştirilme ve uygulanmasına yönelik bilgi birikimine sahip olmak. | 3 | Okuma ve yazmada etkili olan bilişsel ve duyuşsal süreçlere ilişkin araştırma tasarlama, yürütme ve raporlama. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Bu dersin herhangi bir önkoşulu bulunmamaktadır. | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Okuma yazmada etkili olan bilişsel ve duyuşsal süreçlerden motivasyon, tutum, ilgi, öz yeterlilik, öz düzenleme, üst biliş, kaygı, alışkanlık gibi temel kavramlar ve bunlar arasındaki ilişkiler. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Tanışma, içeriğin tanıtılması, temel kavramlar. | | | 2 | Okuma ve Yazma Motivasyonu | | | 3 | Okuma ve Yazma Motivasyonu | | | 4 | Okuma ve Yazma Tutumu | | | 5 | Okuma ve Yazma Tutumu | | | 6 | Okuma ve Yazma İlgisi | | | 7 | Okuma ve Yazma İlgisi | | | 8 | Okuma ve Yazma Alışkanlığı | | | 9 | Okuma ve Yazma Alışkanlığı | | | 10 | Okuma ve Yazmada Öz Yeterlilik | | | 11 | Okuma ve Yazmada Öz Yeterlilik | | | 12 | Okuma ve Yazmada Öz Düzenleme | | | 13 | Okuma ve Yazmada Üst Biliş | | | 14 | Okuma ve Yazma Kaygısı | | | 15 | Okuma ve Yazma Kaygısı | | | 16 | Sunumlar ve Final | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Alexander P. A., & Winne, P. H. (Eds.), (2006). Handbook of educational psychology. USA: Lawrence Erlbaum Associates.
Atkinson, R. T., Atkinson, R. C. ve Hilgard, E. R. (1995). Psikolojiye giriş. (Çev: Atakay, K., Atakay, M. ve Yavuz, A.) İstanbul: Sosyal Yayınları
Dai, D. Y.,& Sternberg, R. J. (Eds). (2004). Motivation, emotion and cognition. Integrative perspectives on intellectual functioning and development. New York: Lawrence Erlbaum Associates.
Deci, E.L., & Ryan, R.M. (1985). Intrinsic motivation and self-determination in human behavior. New York: Plenum
Dökmen, Ü. (1995). Okuma becerisi, ilgisi ve alışkanlığı üzerine bir araştırma. İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
Guthrie, J. T., & Wigfield, A. (2000). Engagement and motivation in reading. In M. L. Kamil, P. B. Mosenthal, P. D. Pearson, & R. Barr (Eds.), Handbook of reading research (3rd ed., pp. 403 – 422). New York: Longman. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 80 | 80 | Final Sınavı | 1 | 80 | 80 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|