Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SÖB7010OKUMA YAZMADA BİLİŞSEL VE DUYUŞSAL SÜREÇLERZorunlu125
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Okuma yazmada etkili olan bilişsel ve duyuşsal süreçlere yönelik bilgi sahibi olmak. Edindiği bilgiler ile konu kapsamında bilimsel araştırma tasarlamak, yürütmek ve raporlaştırmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Okuma ve yazma sürecine yönelik bilişsel ve duyuşsal faktörlerin etkilerine yöenlik bilimsel araştırma temelli bilgi birikimine sahip olmak
2Okuma yazmada etkili olan bilişsel ve duyuşsal süreçlere ilişkin ölçme araçlarının geliştirilme ve uygulanmasına yönelik bilgi birikimine sahip olmak.
3Okuma ve yazmada etkili olan bilişsel ve duyuşsal süreçlere ilişkin araştırma tasarlama, yürütme ve raporlama.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Bu dersin herhangi bir önkoşulu bulunmamaktadır.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Okuma yazmada etkili olan bilişsel ve duyuşsal süreçlerden motivasyon, tutum, ilgi, öz yeterlilik, öz düzenleme, üst biliş, kaygı, alışkanlık gibi temel kavramlar ve bunlar arasındaki ilişkiler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tanışma, içeriğin tanıtılması, temel kavramlar.
2Okuma ve Yazma Motivasyonu
3Okuma ve Yazma Motivasyonu
4Okuma ve Yazma Tutumu
5Okuma ve Yazma Tutumu
6Okuma ve Yazma İlgisi
7Okuma ve Yazma İlgisi
8Okuma ve Yazma Alışkanlığı
9Okuma ve Yazma Alışkanlığı
10Okuma ve Yazmada Öz Yeterlilik
11Okuma ve Yazmada Öz Yeterlilik
12Okuma ve Yazmada Öz Düzenleme
13Okuma ve Yazmada Üst Biliş
14Okuma ve Yazma Kaygısı
15Okuma ve Yazma Kaygısı
16Sunumlar ve Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Alexander P. A., & Winne, P. H. (Eds.), (2006). Handbook of educational psychology. USA: Lawrence Erlbaum Associates. Atkinson, R. T., Atkinson, R. C. ve Hilgard, E. R. (1995). Psikolojiye giriş. (Çev: Atakay, K., Atakay, M. ve Yavuz, A.) İstanbul: Sosyal Yayınları Dai, D. Y.,& Sternberg, R. J. (Eds). (2004). Motivation, emotion and cognition. Integrative perspectives on intellectual functioning and development. New York: Lawrence Erlbaum Associates. Deci, E.L., & Ryan, R.M. (1985). Intrinsic motivation and self-determination in human behavior. New York: Plenum Dökmen, Ü. (1995). Okuma becerisi, ilgisi ve alışkanlığı üzerine bir araştırma. İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları. Guthrie, J. T., & Wigfield, A. (2000). Engagement and motivation in reading. In M. L. Kamil, P. B. Mosenthal, P. D. Pearson, & R. Barr (Eds.), Handbook of reading research (3rd ed., pp. 403 – 422). New York: Longman.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav18080
Final Sınavı18080
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)160
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1555555
ÖÇ2555555
ÖÇ3555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00