Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SÖB7008OKUMA GÜÇLÜKLERİNİN TESPİT EDİLMESİ VE GİDERİLMESİZorunlu125
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Öğrencilerin okuma güçlüklerinin belirlenmesi, güçlüklerini iyileştirilmesi konusunda kullanılan yöntem ve teknikleri bilmek, bu tekniklerini uygulanması konusunda bilimsel bir araştırma tasarlamak, yürütmek ve araştırma sonuçlarını bilimsel araştırma raporu haline getirebilmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Okuma güçlüklerinin belirlenmesi
2Okuma güçlüklerinin iyileştirilmesine yönelik yöntem ve teknikler
3Okuma güçlüklerinin iyileştirilmesine yönelik özgün öğretim uygulamaları tasarlamak
4Okuma güçlüklerinin iyileştirilmesine yönelik bilimsel araştırma tasarısı hazırlamak, uygulama ve raporlamak
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Okuma güçlüklerinin belirlenmesi ve iyileştirilmesi konusunda kullanılan yöntem ve teknikler
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Genel giriş
2Okuma sorunu olan çocuğun tespit edilmesi
3Sorunlarla ilgili literatür tarama
4Sorunlarla ilgili literatür tarama
5Öğretim programı hazırlama
6Uygulama
7Uygulama
8Ara Sınav
9Uygulama
10Uygulama
11Uygulama
12Uygulama
13Uygulama
14Yapılan çalışmanın değerlendirilip raporlaştırılması
15Yapılan çalışmanın değerlendirilip raporlaştırılması
16Yapılan çalışmanın değerlendirilip raporlaştırılması
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Peter, W. Airasian (2000) Assessment in the Classroom. 2.nd Edition. McGraw-Hill Companies. Popham, W. James (1999) Classroom Assessment: What Teachers Need to Know. (2nd Edition) Allyn & Bacon Sue Teele (2004) Overcoming Barricades to Reading. Corwin Press Lipson, M. Y. & Wixson, K.K. (Editors, 2010) Successful Approaches to RTI. McCormack, R.L. & Pasquarelli, S. L. (2010) Teaching Reading. Block, C. C. & Parris, S. R. (2008) Comprehension Instruction. Rasinski, T. V.; Padak, N.D. & Fawcett, G. (2010) Teaching Children Who Find Reading Difficult Bender, W.N. & Larkin, M. J. (2009) Reading Strategies or Elementary Students with Learning Difficulties. Rasinski, T. V. (2010) The Fluent Reader. lköğretim Programı Türkçe ders kitapları İnternet (Google, Amazon, meb.gov.tr, etc. )
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav18080
Final Sınavı18080
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)160
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1545454
ÖÇ2555545
ÖÇ3455455
ÖÇ4555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00