Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SÖB7008 | OKUMA GÜÇLÜKLERİNİN TESPİT EDİLMESİ VE GİDERİLMESİ | Zorunlu | 1 | 2 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Doktora |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin okuma güçlüklerinin belirlenmesi, güçlüklerini iyileştirilmesi konusunda kullanılan yöntem ve teknikleri bilmek, bu tekniklerini uygulanması konusunda bilimsel bir araştırma tasarlamak, yürütmek ve araştırma sonuçlarını bilimsel araştırma raporu haline getirebilmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Okuma güçlüklerinin belirlenmesi | 2 | Okuma güçlüklerinin iyileştirilmesine yönelik yöntem ve teknikler | 3 | Okuma güçlüklerinin iyileştirilmesine yönelik özgün öğretim uygulamaları tasarlamak | 4 | Okuma güçlüklerinin iyileştirilmesine yönelik bilimsel araştırma tasarısı hazırlamak, uygulama ve raporlamak |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Okuma güçlüklerinin belirlenmesi ve iyileştirilmesi konusunda kullanılan yöntem ve teknikler |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Genel giriş | | | 2 | Okuma sorunu olan çocuğun tespit edilmesi | | | 3 | Sorunlarla ilgili literatür tarama | | | 4 | Sorunlarla ilgili literatür tarama | | | 5 | Öğretim programı hazırlama | | | 6 | | Uygulama | | 7 | | Uygulama | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | | Uygulama | | 10 | | Uygulama | | 11 | | Uygulama | | 12 | | Uygulama | | 13 | | Uygulama | | 14 | Yapılan çalışmanın değerlendirilip raporlaştırılması | | | 15 | Yapılan çalışmanın değerlendirilip raporlaştırılması | | | 16 | Yapılan çalışmanın değerlendirilip raporlaştırılması | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Peter, W. Airasian (2000) Assessment in the Classroom. 2.nd Edition. McGraw-Hill Companies.
Popham, W. James (1999) Classroom Assessment: What Teachers Need to Know. (2nd Edition) Allyn & Bacon
Sue Teele (2004) Overcoming Barricades to Reading. Corwin Press
Lipson, M. Y. & Wixson, K.K. (Editors, 2010) Successful Approaches to RTI.
McCormack, R.L. & Pasquarelli, S. L. (2010) Teaching Reading.
Block, C. C. & Parris, S. R. (2008) Comprehension Instruction.
Rasinski, T. V.; Padak, N.D. & Fawcett, G. (2010) Teaching Children Who Find Reading Difficult
Bender, W.N. & Larkin, M. J. (2009) Reading Strategies or Elementary Students with Learning Difficulties.
Rasinski, T. V. (2010) The Fluent Reader.
lköğretim Programı
Türkçe ders kitapları
İnternet (Google, Amazon, meb.gov.tr, etc. ) |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 80 | 80 |
Final Sınavı | 1 | 80 | 80 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|