Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SÖB7002ÇAĞDAŞ EĞİTİM AKIMLARIZorunlu125
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin eğitim faaliyetleri üzerinde etkili olan politik, ideolojik, sosyal, ekonomik ve teknolojik bağlamın etkilerini yorumlayabilmelerini sağlamak. Eğitime yönelik tarihsel bağlamda gerçekleştirdikleri incelemelerde bu bağlamı temele alarak yorumlayabilme konusunda gerekli bilgi ve becerilerle donatmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Türk Eğitim Sistemi’ne yön veren, etkili olan düşünce ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur. Çağdaş eğitim akımlarının Türk Eğitim Sistemi’ndeki başlangıç süreçleri ve etkilerini politik, ideolojik, sosyal, ekonomik ve teknolojik bağlamda yorumlayabilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Dersin herhangi bir önkoşulu bulunmamaktadır.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Türk Eğitim Sistemi’ne yön veren, etkili olan düşünce ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur. Çağdaş eğitim akımlarının Türk Eğitim Sistemi’ndeki başlangıçlarını ve etkilerini politik, ideolojik, sosyal, ekonomik ve teknolojik bağlamda yorumlayabilir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Haftalık ders içerikleri, derslerin işlenişi ve akademik takvim hakkında bilgilendirme.
2Toplum, Eğitim ve Reform
3Batı Eğitim Tarihindeki Eğitim Reformu Hareketleri
4Çağdaş Eğitim Hareketleri ve Akımları
5Çağdaş Eğitim Hareketleri ve Akımları
6Çağdaş Eğitim Hareketleri ve Akımları
7Çağdaş Eğitim Hareketleri ve Akımları
8Çağdaş Eğitim Hareketleri ve Akımları
9Çağdaş Eğitim Hareketleri ve Akımları
10Çağdaş Eğitim Hareketleri ve Akımlarının Türk Eğitim Sistemi’ne Yansımalarının etkilerini politik, ideolojik, sosyal, ekonomik ve teknolojik bağlamda incelenmesi
11Çağdaş Eğitim Hareketleri ve Akımlarının Türk Eğitim Sistemi’ne Yansımalarının etkilerini politik, ideolojik, sosyal, ekonomik ve teknolojik bağlamda incelenmesi
12Çağdaş Eğitim Hareketleri ve Akımlarının Türk Eğitim Sistemi’ne Yansımalarının etkilerini politik, ideolojik, sosyal, ekonomik ve teknolojik bağlamda incelenmesi
13Çağdaş Eğitim Hareketleri ve Akımlarının Türk Eğitim Sistemi’ne Yansımalarının etkilerini politik, ideolojik, sosyal, ekonomik ve teknolojik bağlamda incelenmesi
14Çağdaş Eğitim Hareketleri ve Akımlarının Türk Eğitim Sistemi’ne Yansımalarının etkilerini politik, ideolojik, sosyal, ekonomik ve teknolojik bağlamda incelenmesi
15Çağdaş Eğitim Hareketleri ve Akımlarının Türk Eğitim Sistemi’ne Yansımalarının etkilerini politik, ideolojik, sosyal, ekonomik ve teknolojik bağlamda incelenmesi
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Aytaç, K. (2019), Çağdaş Eğitim Akımları, Doğu Batı Yayınları Ulusal ve uluslararası yayınevlerince “Çağdaş Eğitim Akımları” konusu kapsamına giren tüm kitaplar.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav18080
Final Sınavı18080
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)160
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1545444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00