Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SÖB7009OKUMA YAZMA EĞİTİMİNDE ÖĞRENCİ BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİZorunlu115
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Bu dersin temel amacı okuma eğitimi alanında uygulanan yöntem, yaklaşım ve temel çalışma alanlarına yönelik temel bilgilere sahip olmak ve bu bilgiler temelinde okuma alanındaki temel problem alanlarına yönelik değerlendirmelerde bulunma ve çözümüne yönelik bilimsel verilere ve metodolojiye dayalı önerilerde bulunma konusunda gerek duyulan bilgi ve beceriler kazanmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
11. Okuma eğitimi alanındaki temel yöntem ve yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olur 2. Okuma eğitimi alanındaki temel yöntem ve yaklaşımlar konusunda yürütülmüş olan bilimsel çalışmaları eleştirel olarak analiz eder. 3. Okuma alanının temel çalışma konularını analiz eder. 4. Okuma alanındaki temel çalışma alanlarına dayalı olarak okuma alanındaki temel problem alanlarını tespit eder. 5. Belirlediği temel problem alanlarının çözümüne yönelik temel yöntem ve yaklaşımları temelinde özgün öğretim uygulamaları tasarlar ve etkililiğini sınamak için bir araştırma önerisi geliştirir ve uygular.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Bu dersin herhangi bir önkoşulu bulunmamaktadır.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Okuma-yazma öğretimi alanına yön veren temel teori, yaklaşım ve temel çalışma alanları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
11. Hafta Giriş-Okuma Yöntemlerinin Tarihsel Gelişimi 2. Hafta Okuma Teorileri ve Yaklaşımlar 3. Hafta Okuma Teorileri ve Yaklaşımlar 4. Hafta Okuma Teorileri ve Yaklaşımlar 5. Hafta Okuma Teorileri ve Yaklaşımlar 6. Hafta Okuma Alanındaki Temel Çalışma Konular Okuma Eleştirel Analiz 7. Hafta Okuma Alanındaki Temel Çalışma Konular Okuma Eleştirel Analiz 8. Hafta ARA SINAV_Okuma Alanındaki Temel Çalışma Konular Okuma Eleştirel Analiz 9. Hafta Okuma Alanındaki Temel Çalışma Konular Okuma Eleştirel Analiz 10. Hafta Okuma Alanındaki Temel Çalışma Konular Okuma Eleştirel Analiz 11. Hafta Okuma Alanında Temel Problem Alanları, Özgün Çözüm Yollarının Tasarımı ve Bilimsel Uygulama Tasarımlarının Geliştirilmesi ve Uygulanması 12. Hafta Okuma Alanında Temel Problem Alanları, Özgün Çözüm Yollarının Tasarımı ve Bilimsel Uygulama Tasarımlarının Geliştirilmesi ve Uygulanması 13. Hafta Okuma Alanında Temel Problem Alanları, Özgün Çözüm Yollarının Tasarımı ve Bilimsel Uygulama Tasarımlarının Geliştirilmesi ve Uygulanması 14. Hafta Tasarım uygulamalarının değerlendirilmesi 15. Hafta Tasarım uygulamalarının değerlendirilmesi 16. Hafta Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Rosenblatt, L. M. (1994). The reader, the text, the poem: The transactional theory of the literary work. Carbondale: Southern Illinois University Press. Rosenblatt, L. M. (1999). Literature as exploration (5th ed.). NY: The Modern Language Association of America In R. B. Ruddell, & N. J. Unrau (Eds.), Theoretical models and processes of reading (5th ed.). Newark, DE: International Reading Association.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav18080
Final Sınavı18080
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)160
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00