Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SÖB7004HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE TEMEL SORUNLARZorunlu125
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Bu derste öğrencilerin: 1.Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler öğretiminin amacını ve temel ilkeleri 2.Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimine ait temel kavramları 3.Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler dersinde kullanılacak öğrenme ve öğretme stratejileri 4.Eğitim ve öğretimde çocuğun psikolojik ve fiziksel gelişim özelliklerini ve de bireysel farklılıkları dikkate alması gerektiği konularında farkındalıklarının artırılması amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler öğretiminin amacını ve temel ilkeleri bilir
2Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimine ait temel kavramları bilir
3Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler dersinde kullanılacak öğrenme ve öğretme stratejileri bilir
4Eğitim ve öğretimde çocuğun psikolojik ve fiziksel gelişim özelliklerini ve de bireysel farklılıkları dikkate alması gerektiği bilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Sosyal Bilgiler ve Hayat Bilgisi derslerinin öğretiminin amacı. Sosyal Bilgiler ve Hayat Bilgisi öğretiminin temel ilkeleri. Sosyal Bilgiler öğretiminin tarihçesi. Sosyal öğrenme kuramı ve sosyal bilgiler. Sosyal Bilgiler ve Hayat Bilgisi eğitimine sosyal, kültürel ve ekonomik bakış.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Hayat Bilgisi ve Sosyal bilgiler programının incelenmesi
2Hayat Bilgisi ve Sosyal bilgiler dersinin öğretimine etki eden psikolojik etkenler
3Hayat Bilgisi ve Sosyal bilgiler derslerinde kullanılması gereken yeni araç-gereçler
4Hayat Bilgisi ve Sosyal bilgiler dersi yeni eğitim öğretim yöntemleri
5Yapılandırmacı yaklaşım ve hayat bilgisi sosyal bilgiler dersinde uygulanması
6Hayat Bilgisi ve Sosyal bilgiler dersi için yeni etkinlik örnekleri
7Ara Sınav
8Tez incelemeleri
9Tez incelemeleri
10Hayat Bilgisi ve Sosyal bilgiler eğitiminde mevcut durum analizi.
11Sosyal bilgiler eğitiminde mevcut durum analizi.
12Makale incelemeleri
13Makale incelemeleri
14Uygulamalı bir çalışmanın yapılması
15Çalışmaların sunulması
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Çelikkkaya T., Demirbaş Ç.Ö., Yıldırım T., Yakar H.. Sosyal Bilgiler Öğretimi 2. Pegem. 2019 Bayram Tay, Adem Öcal. Özel Öğretim Yöntemleriyle Sosyal Bilgiler Öğretimi. Pegem, 2008 Musfafa Safran. Sosyal Bilgiler Öğretimi. Pegem. 2015. Şimşek, Kaymakçı. Okul Dışı Sosyal Bilgiler Öğretimi. Pegem. Nas, Recep 2000.Hayat ve Sosyal Bilgiler Öğretimi .Ankara Sönmez, Veysel 1998.Hayat Bilgisi Öğretimi ve Öğretmen Kılavuzu. Ankara. Dersin hocası tarafından her hafta dersin alan öğrenciler tarafından okunması istenecek üst düzey uluslararası dergilerde basılmış bilimsel makaleler. Krathwohl,DavidR(1998).MethodsofEducational&SocialScienceResearch-EducationalLiterature.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav16060
Proje Hazırlama14040
Proje Sunma14040
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)140
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1555544
ÖÇ2555445
ÖÇ3555455
ÖÇ4354545
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00