Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SÖB7004 | HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE TEMEL SORUNLAR | Zorunlu | 1 | 2 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Doktora |
Dersin Amacı |
Bu derste öğrencilerin:
1.Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler öğretiminin amacını ve temel ilkeleri
2.Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimine ait temel kavramları
3.Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler dersinde kullanılacak öğrenme ve öğretme stratejileri
4.Eğitim ve öğretimde çocuğun psikolojik ve fiziksel gelişim özelliklerini ve de bireysel farklılıkları dikkate alması gerektiği konularında farkındalıklarının artırılması amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler öğretiminin amacını ve temel ilkeleri bilir | 2 | Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimine ait temel kavramları bilir | 3 | Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler dersinde kullanılacak öğrenme ve öğretme stratejileri bilir | 4 | Eğitim ve öğretimde çocuğun psikolojik ve fiziksel gelişim özelliklerini ve de bireysel farklılıkları dikkate alması gerektiği bilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Sosyal Bilgiler ve Hayat Bilgisi derslerinin öğretiminin amacı. Sosyal Bilgiler ve Hayat Bilgisi öğretiminin temel ilkeleri. Sosyal Bilgiler öğretiminin tarihçesi. Sosyal öğrenme kuramı ve sosyal bilgiler. Sosyal Bilgiler ve Hayat Bilgisi eğitimine sosyal, kültürel ve ekonomik bakış. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Hayat Bilgisi ve Sosyal bilgiler programının incelenmesi | | | 2 | Hayat Bilgisi ve Sosyal bilgiler dersinin öğretimine etki eden psikolojik etkenler | | | 3 | Hayat Bilgisi ve Sosyal bilgiler derslerinde kullanılması gereken yeni araç-gereçler | | | 4 | Hayat Bilgisi ve Sosyal bilgiler dersi yeni eğitim öğretim yöntemleri | | | 5 | Yapılandırmacı yaklaşım ve hayat bilgisi sosyal bilgiler dersinde uygulanması | | | 6 | Hayat Bilgisi ve Sosyal bilgiler dersi için yeni etkinlik örnekleri | | | 7 | Ara Sınav | | | 8 | Tez incelemeleri | | | 9 | Tez incelemeleri | | | 10 | Hayat Bilgisi ve Sosyal bilgiler eğitiminde mevcut durum analizi. | | | 11 | Sosyal bilgiler eğitiminde mevcut durum analizi. | | | 12 | Makale incelemeleri | | | 13 | Makale incelemeleri | | | 14 | Uygulamalı bir çalışmanın yapılması | | | 15 | Çalışmaların sunulması | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Çelikkkaya T., Demirbaş Ç.Ö., Yıldırım T., Yakar H.. Sosyal Bilgiler Öğretimi 2. Pegem. 2019
Bayram Tay, Adem Öcal. Özel Öğretim Yöntemleriyle Sosyal Bilgiler Öğretimi. Pegem, 2008
Musfafa Safran. Sosyal Bilgiler Öğretimi. Pegem. 2015.
Şimşek, Kaymakçı. Okul Dışı Sosyal Bilgiler Öğretimi.
Pegem. Nas, Recep 2000.Hayat ve Sosyal Bilgiler Öğretimi .Ankara Sönmez, Veysel 1998.Hayat Bilgisi Öğretimi ve Öğretmen Kılavuzu. Ankara. Dersin hocası tarafından her hafta dersin alan öğrenciler tarafından okunması istenecek üst düzey uluslararası dergilerde basılmış bilimsel makaleler. Krathwohl,DavidR(1998).MethodsofEducational&SocialScienceResearch-EducationalLiterature. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 |
Proje Hazırlama | 1 | 40 | 40 |
Proje Sunma | 1 | 40 | 40 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|