Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SÖB7025TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLARZorunlu115
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Dil öğretiminde uygulanan modern yöntemleri inceleyerek, dünyada uygulanan yöntemlerin Türkçeye uygunluğunu tespit etmek. Bu çağdaş yöntemler üzerinde pratik uygulamalar yapmak. Eğitimdeki yeni gelişmelerin ışığında Türkçe ve dil eğitiminde kullanılmaya başlanan yeni yaklaşımlar hakkında öğrencileri bilgilendirmek. Bu yaklaşımlar kapsamında yapılan etkinlikleri değerlendirmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Yaklaşım ve yöntem kavramlarını bilir.
2Yöntemlerin ders kitabına yansıma durumlarını kavrar.
3Çeşitli yöntem ve yaklaşımlar kapsamında Türkçe ve dil eğitiminde yapılan uygulamaları değerlendirir.
4 Dünya literatüründeki çağdaş öğrenme öğretme yaklaşımlarıyla ilgili bilgi sahibi olur.
5Dil öğretim yaklaşımlarını uygulamaya aktarma becerisine sahip olur.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Yapılandırmacılık yaklaşımı ve bu yaklaşımın Türkçe öğretiminde uygulanışı. Çoklu zekâ kuramı, özellikleri ve Türkçe öğretiminde uygulama örnekleri. Tam öğrenme yaklaşımı, özellikleri ve Türkçe öğretiminde uygulama örnekleri, metaforik öğrenme ve özellikleri ve diğer yeni öğretim yaklaşımları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Türkçe eğitiminin önemi
2Dil öğretim yaklaşımları
3Yapılandırmacılık yaklaşımı ve bu yaklaşımın Türkçe öğretimine yansıması
4Yapılandırmacılık yaklaşımı ve bu yaklaşımın Türkçe öğretiminde uygulanışı
5Çoklu Zekâ Kuramı
6Çoklu Zekâ Kuramı'nın özellikleri ve Türkçe öğretiminde uygulama örnekleri
7Doğrudan Öğretim Modeli
8Doğrudan Öğretim Modeli'nin özellikleri ve Türkçe öğretiminde uygulanması
9Ara sınav
10Tam Öğrenme Yaklaşımı
11Tam öğrenme yaklaşımı, özellikleri ve Türkçe öğretiminde uygulama örnekleri
12Metaforik öğrenme
13Metaforik öğrenmenin Türkçe öğretiminde kullanılması
14Grupla öğretim yöntemleri
15Grupla öğretim yöntemlerinin Türkçe öğretiminde kullanılması
16Genel Değerlendirme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Yalçın, A. (2018). Son Bilimsel Gelişmeler Işığında Türkçenin Öğretimi Yöntemleri. Ankara: Akçağ. Yurdakul, B. (2005). Yapılandırmacılık. Eğitimde Yeni Yönelimler (Ed.: Özcan Demirel). Pegema Yayıncılık, Ankara. Akyol, H. (2006). Yeni Programa Uygun Türkçe Öğretim Yöntemleri. Ankara: Kök Yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11010
Final Sınavı11010
Derse Katılım31545
Makale Yazma22040
Bireysel Çalışma31545
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1554545
ÖÇ2454544
ÖÇ3545445
ÖÇ4445545
ÖÇ5444553
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00