Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SÖB7025 | TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Doktora |
Dersin Amacı |
Dil öğretiminde uygulanan modern yöntemleri inceleyerek, dünyada uygulanan yöntemlerin Türkçeye uygunluğunu tespit etmek. Bu çağdaş yöntemler üzerinde pratik uygulamalar yapmak. Eğitimdeki yeni gelişmelerin ışığında Türkçe ve dil eğitiminde kullanılmaya başlanan yeni yaklaşımlar hakkında öğrencileri bilgilendirmek. Bu yaklaşımlar kapsamında yapılan etkinlikleri değerlendirmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Yaklaşım ve yöntem kavramlarını bilir. | 2 | Yöntemlerin ders kitabına yansıma durumlarını kavrar. | 3 | Çeşitli yöntem ve yaklaşımlar kapsamında Türkçe ve dil eğitiminde yapılan uygulamaları değerlendirir. | 4 | Dünya literatüründeki çağdaş öğrenme öğretme yaklaşımlarıyla ilgili bilgi sahibi olur. | 5 | Dil öğretim yaklaşımlarını uygulamaya aktarma becerisine sahip olur. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Yapılandırmacılık yaklaşımı ve bu yaklaşımın Türkçe öğretiminde uygulanışı. Çoklu zekâ kuramı, özellikleri ve Türkçe öğretiminde uygulama örnekleri. Tam öğrenme yaklaşımı, özellikleri ve Türkçe öğretiminde uygulama örnekleri, metaforik öğrenme ve özellikleri ve diğer yeni öğretim yaklaşımları. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Türkçe eğitiminin önemi | | | 2 | Dil öğretim yaklaşımları | | | 3 | Yapılandırmacılık yaklaşımı ve bu yaklaşımın Türkçe öğretimine yansıması | | | 4 | Yapılandırmacılık yaklaşımı ve bu yaklaşımın Türkçe öğretiminde uygulanışı | | | 5 | Çoklu Zekâ Kuramı | | | 6 | Çoklu Zekâ Kuramı'nın özellikleri ve Türkçe öğretiminde uygulama örnekleri | | | 7 | Doğrudan Öğretim Modeli | | | 8 | Doğrudan Öğretim Modeli'nin özellikleri ve Türkçe öğretiminde uygulanması | | | 9 | Ara sınav | | | 10 | Tam Öğrenme Yaklaşımı | | | 11 | Tam öğrenme yaklaşımı, özellikleri ve Türkçe öğretiminde uygulama örnekleri | | | 12 | Metaforik öğrenme | | | 13 | Metaforik öğrenmenin Türkçe öğretiminde kullanılması | | | 14 | Grupla öğretim yöntemleri | | | 15 | Grupla öğretim yöntemlerinin Türkçe öğretiminde kullanılması
| | | 16 | Genel Değerlendirme | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Yalçın, A. (2018). Son Bilimsel Gelişmeler Işığında Türkçenin Öğretimi Yöntemleri. Ankara: Akçağ.
Yurdakul, B. (2005). Yapılandırmacılık. Eğitimde Yeni Yönelimler (Ed.: Özcan Demirel). Pegema Yayıncılık, Ankara.
Akyol, H. (2006). Yeni Programa Uygun Türkçe Öğretim Yöntemleri. Ankara: Kök Yayıncılık. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Derse Katılım | 3 | 15 | 45 |
Makale Yazma | 2 | 20 | 40 |
Bireysel Çalışma | 3 | 15 | 45 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ2 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|