Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
HEM707185404İLERİ PERİNATOLOJİ HEMŞİRELİĞİZorunlu1110
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Bu derste öğrenciye annenin, fetüsün ve yenidoğanın prenatal, natal ve postnatal dönemlerdeki sağlığının korunması, geliştirilmesi ve sağlığın normalden saptığı durumlarda erken tanı, tedavi ve bakımına ilişkin bilginin kazandırılması ve kazandığı bu bilgileri vaka tartışmalarında kullanabilmesi amaçlanmıştır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Nülüfer ERBİL, Dr. Öğr. Üyesi Ebru ŞAHİN
Öğrenme Çıktıları
1Prenatal, natal ve postnatal dönemlerde anne-fetus-yenidoğan sağlığının korunması ve geliştirilmesinde hemşireliği ilgilendiren temel kuramsal bilgiyi açıklayabilme
2Anne ve yenidoğana ilişkin riskli durumlar varlığında vaka tartışmalarını kullanarak tedavi ve bakıma ilişkin sorunları saptayabilme
3Anne, fetüs ve yenidoğanın sağlığının normalden saptığı durumlarda kazandığı bilgi ve beceriyi kullanarak erken tanı ve bakıma yönelik girişimleri planlayabilme
4Kadının cinsel sağlık/üreme sağlığını doğrudan ya da dolaylı ilgilendiren konularda temel kavramları tartışabilme
5Türkiye’de kadının CS/ÜS sorunlarının ve etkileyen faktörlerin farkına varabilme
6Kadının CS/ÜS sorunlarının çözümünde sorumluluk duyabilme
7Kadının üreme sağlığının güçlendirilmesine yönelik hizmetlerde hemşirenin rol ve sorumluluklarını benimseme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Üreme sağlığı, güvenli annelik, dünyada ve Türkiye’de anne ölümleri, üreme sisteminin anatomi ve fizyolojisi, gebelikte fiziksel ve psikolojik değişiklikler, doğum öncesi bakım, gebeliğe psikososyal adaptasyon, doğum eyleminin süreç ve aşamaları, eylemde ağrı kontrolü, konsepsiyon ve fetal gelişim.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtımı, kapsamı, gerekçesi, önemi, kural ve gerekleri
2Perinatoloji Hemşireliğinin Rolü
3Prenatal Tanı ve Tarama Testleri
4Dünyada ve ülkemizde anne-çocuk sağlığı hizmetleri
5Gebelikte Kanamalar, Gestasyonel Diyabet
6Gebelikte Hipertansif Durumlar, Gebelikte Anemi ve Rh Uyuşmazlığı
7Doğum Eylemi Fizyolojisi ve Ağrı Yönetimi
8Doğum Sonrası Dönem ve Laktasyon
9Vize
10Yenidoğan Fizyolojisi
11Prenatal, natal ve Postnatal Evde Bakım Hizmetleri
12Doğum Sonrası Riskli Durumlar
13Obstetrik aciller
14Kadın psikolojisi ( gebelik, doğum ve doğum sonrası yeni döneme uyum)
15Güvenli Annelik
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Gilbert, E.S and Harmon J.S. “Yüksek Riskli Gebelik ve Doğum”, Edit:Lale Taşkın, Palme Yayıncılık, Ankara 2002 Cunningham FG, Gant NF, Leveno KJ, Gılstram LC, Hauth JC, Wenstrom KD. (2001). “Williams Obstetrics”, McGraw-Hill Companies,
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
-
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Rapor Sunma14342
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma1410140
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7428
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14570
11222
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)305
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00