Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | HEM707185404 | İLERİ PERİNATOLOJİ HEMŞİRELİĞİ | Zorunlu | 1 | 1 | 10 |
|
Dersin Seviyesi |
Doktora |
Dersin Amacı |
Bu derste öğrenciye annenin, fetüsün ve yenidoğanın prenatal, natal ve postnatal dönemlerdeki sağlığının korunması, geliştirilmesi ve sağlığın normalden saptığı durumlarda erken tanı, tedavi ve bakımına ilişkin bilginin kazandırılması ve kazandığı bu bilgileri vaka tartışmalarında kullanabilmesi amaçlanmıştır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Nülüfer ERBİL, Dr. Öğr. Üyesi Ebru ŞAHİN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Prenatal, natal ve postnatal dönemlerde anne-fetus-yenidoğan sağlığının korunması ve geliştirilmesinde hemşireliği ilgilendiren temel kuramsal bilgiyi açıklayabilme | 2 | Anne ve yenidoğana ilişkin riskli durumlar varlığında vaka tartışmalarını kullanarak tedavi ve bakıma ilişkin sorunları saptayabilme | 3 | Anne, fetüs ve yenidoğanın sağlığının normalden saptığı durumlarda kazandığı bilgi ve beceriyi kullanarak erken tanı ve bakıma yönelik girişimleri planlayabilme | 4 | Kadının cinsel sağlık/üreme sağlığını doğrudan ya da dolaylı ilgilendiren konularda temel kavramları tartışabilme | 5 | Türkiye’de kadının CS/ÜS sorunlarının ve etkileyen faktörlerin farkına varabilme | 6 | Kadının CS/ÜS sorunlarının çözümünde sorumluluk duyabilme | 7 | Kadının üreme sağlığının güçlendirilmesine yönelik hizmetlerde hemşirenin rol ve sorumluluklarını benimseme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Üreme sağlığı, güvenli annelik, dünyada ve Türkiye’de anne ölümleri, üreme sisteminin anatomi ve fizyolojisi, gebelikte fiziksel ve psikolojik değişiklikler, doğum öncesi bakım, gebeliğe psikososyal adaptasyon, doğum eyleminin süreç ve aşamaları, eylemde ağrı kontrolü, konsepsiyon ve fetal gelişim. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin tanıtımı, kapsamı, gerekçesi, önemi, kural ve gerekleri | | | 2 | Perinatoloji Hemşireliğinin Rolü | | | 3 | Prenatal Tanı ve Tarama Testleri | | | 4 | Dünyada ve ülkemizde anne-çocuk sağlığı hizmetleri | | | 5 | Gebelikte Kanamalar, Gestasyonel Diyabet | | | 6 | Gebelikte Hipertansif Durumlar, Gebelikte Anemi ve Rh Uyuşmazlığı | | | 7 | Doğum Eylemi Fizyolojisi ve Ağrı Yönetimi | | | 8 | Doğum Sonrası Dönem ve Laktasyon | | | 9 | Vize | | | 10 | Yenidoğan Fizyolojisi | | | 11 | Prenatal, natal ve Postnatal Evde Bakım Hizmetleri | | | 12 | Doğum Sonrası Riskli Durumlar | | | 13 | Obstetrik aciller | | | 14 | Kadın psikolojisi ( gebelik, doğum ve doğum sonrası yeni döneme uyum) | | | 15 | Güvenli Annelik | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Gilbert, E.S and Harmon J.S. “Yüksek Riskli Gebelik ve Doğum”, Edit:Lale Taşkın, Palme Yayıncılık, Ankara 2002
Cunningham FG, Gant NF, Leveno KJ, Gılstram LC, Hauth JC, Wenstrom KD. (2001). “Williams Obstetrics”, McGraw-Hill Companies,
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | - |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Rapor Sunma | 14 | 3 | 42 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 10 | 140 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
| 11 | 2 | 22 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|