Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FBE723 | BİLİM FELSEFESİNİN TEMELLERİ | Zorunlu | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Doktora |
Dersin Amacı |
Bu ders kapsamında bilim felsefesi ve felsefik görüşlerin bilim eğitimindeki rolünü ve önemini tartışılacaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof .Dr. Cengiz ÖZYÜREK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bilim felsefesi ve felsefik görüşlerin bilim eğitimindeki rolünü ve önemini kavrar. | 2 | Bilimin doğasını anlar ve onu etkileyen faktörleri tespit edebilir. | 3 | Bilim, teknoloji ve felsefe arasındaki ilişkiyi kurabilir. | 4 | Bilimin doğasının öğrencilere kazandırılmasında kullanılan yöntemleri öğrenir ve bunlar hakkında örnek uygulamalar hazırlayabilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu ders kapsamında bilim, teknoloji, bilim ve teknoloji arasındaki fark, bilim felsefesinin tarihi gelişimi, felsefi akımlar ve bilim arasındaki ilişkiler, bilgi, bilimsel bilgi, bilimsel düşünme ve yöntemler, bilimin doğası, bilim eğitiminin felsefi temelleri, karşılaşılan sorunlar ve felsefi akımlara göre çözüm önerileri incelenecek ve tartışılacaktır. Bu dersin amacı fen eğitimcisi ve araştırmacılarının bilimin doğasını ve onu etkileyen faktörleri incelemeleri, araştırmaları ve eğitim boyutlarını irdelemelerini sağlamaktır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Bilim, teknoloji, bilim felsefesi arasındaki ilişki | | | 2 | Varlık, bilgi, mantık, yöntem ile bilim arasındaki ilişkilerin incelenmesi | | | 3 | Bilim felsefesinin tarihi gelişimi, felsefi akımlar ve bilim arasındaki ilişkiler, | | | 4 | Bilimin doğası | | | 5 | Bilimin doğası öğretimi | | | 6 | Felsefik akımlar ve eğitimdeki rolü | | | 7 | Felsefik görüşlerin eğitim alanında yapılacak araştırmalarda nasıl kullanılabileceği | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Ahlak ve etik değerler | | | 10 | Egitim felsefesi | | | 11 | Grup çalışması sunumu ve tartışma-1 | | | 12 | Grup çalışması sunumu ve tartışma-2 | | | 13 | Grup çalışması sunumu ve tartışma-3 | | | 14 | Grup çalışması sunumu ve tartışma-4 | | | 15 | Grup çalışması sunumu ve tartışma-5 | | | 16 | Dersin genel değerlendirmesi | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Demir, Ö. (2000). Bilim felsefesi Ankara: Vadi.
2. Feyerabend, P. (1999). Yönteme Karşı. (Çeviren Ertuğrul Baser). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
3. Kuhn, T. S. (2000). Bilimsel devrimlerin yapısı. İstanbul: Alan (Çeviren: Nilüfer Kuyaş).
4. Lakatos, L, & Musgrave, A. (Eds.). (1992). Bilginin gelişimi ve bilginin gelişimiyle ilgili teorilerin eleştirisi. (Çeviren: Hüsamettin Arslan).
İstanbul: Paradigma.
5. Mason, S. F. (2001). Bilimler Tarihi. (Çeviren Prof. Dr. Umur Daybelge) Ankara: T. C. Kültür Bakanlığı.
6. Popper, K. R, (1998). Bilimsel araştırmanın mantığı. (Çevirenler: İlknur Aka, İbrahim Turan) İstanbul: YKY.
7. Topdemir, H.G. (2008). Felsefe. Ankara: PegemA.
8. Yıldırım, C. (2000). Bilim Felsefesi. İstanbul: Remzi Kitabevi |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Rapor Sunma | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 8 | 80 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 8 | 80 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|