Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FBE723BİLİM FELSEFESİNİN TEMELLERİZorunlu126
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Bu ders kapsamında bilim felsefesi ve felsefik görüşlerin bilim eğitimindeki rolünü ve önemini tartışılacaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof .Dr. Cengiz ÖZYÜREK
Öğrenme Çıktıları
1Bilim felsefesi ve felsefik görüşlerin bilim eğitimindeki rolünü ve önemini kavrar.
2Bilimin doğasını anlar ve onu etkileyen faktörleri tespit edebilir.
3Bilim, teknoloji ve felsefe arasındaki ilişkiyi kurabilir.
4Bilimin doğasının öğrencilere kazandırılmasında kullanılan yöntemleri öğrenir ve bunlar hakkında örnek uygulamalar hazırlayabilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında bilim, teknoloji, bilim ve teknoloji arasındaki fark, bilim felsefesinin tarihi gelişimi, felsefi akımlar ve bilim arasındaki ilişkiler, bilgi, bilimsel bilgi, bilimsel düşünme ve yöntemler, bilimin doğası, bilim eğitiminin felsefi temelleri, karşılaşılan sorunlar ve felsefi akımlara göre çözüm önerileri incelenecek ve tartışılacaktır. Bu dersin amacı fen eğitimcisi ve araştırmacılarının bilimin doğasını ve onu etkileyen faktörleri incelemeleri, araştırmaları ve eğitim boyutlarını irdelemelerini sağlamaktır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Bilim, teknoloji, bilim felsefesi arasındaki ilişki
2Varlık, bilgi, mantık, yöntem ile bilim arasındaki ilişkilerin incelenmesi
3Bilim felsefesinin tarihi gelişimi, felsefi akımlar ve bilim arasındaki ilişkiler,
4Bilimin doğası
5Bilimin doğası öğretimi
6Felsefik akımlar ve eğitimdeki rolü
7Felsefik görüşlerin eğitim alanında yapılacak araştırmalarda nasıl kullanılabileceği
8Ara sınav
9Ahlak ve etik değerler
10Egitim felsefesi
11Grup çalışması sunumu ve tartışma-1
12Grup çalışması sunumu ve tartışma-2
13Grup çalışması sunumu ve tartışma-3
14Grup çalışması sunumu ve tartışma-4
15Grup çalışması sunumu ve tartışma-5
16Dersin genel değerlendirmesi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Demir, Ö. (2000). Bilim felsefesi Ankara: Vadi. 2. Feyerabend, P. (1999). Yönteme Karşı. (Çeviren Ertuğrul Baser). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. 3. Kuhn, T. S. (2000). Bilimsel devrimlerin yapısı. İstanbul: Alan (Çeviren: Nilüfer Kuyaş). 4. Lakatos, L, & Musgrave, A. (Eds.). (1992). Bilginin gelişimi ve bilginin gelişimiyle ilgili teorilerin eleştirisi. (Çeviren: Hüsamettin Arslan). İstanbul: Paradigma. 5. Mason, S. F. (2001). Bilimler Tarihi. (Çeviren Prof. Dr. Umur Daybelge) Ankara: T. C. Kültür Bakanlığı. 6. Popper, K. R, (1998). Bilimsel araştırmanın mantığı. (Çevirenler: İlknur Aka, İbrahim Turan) İstanbul: YKY. 7. Topdemir, H.G. (2008). Felsefe. Ankara: PegemA. 8. Yıldırım, C. (2000). Bilim Felsefesi. İstanbul: Remzi Kitabevi
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav155
Final Sınavı155
Rapor Sunma11010
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma10880
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma10880
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17
ÖÇ154454555545545454
ÖÇ255455555455545545
ÖÇ345555555454545444
ÖÇ454554544545454545
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00