|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FBE715 | EĞİTİMDE ÖĞRENME KURAMLARI | Zorunlu | 1 | 1 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Doktora | Dersin Amacı | Değişen eğitimsel ve sosyal olaylara karşı, öğrenme teorileri (kuramları) insan oğlunun öğrenmesi ve bilişsel gelişimindeki karmaşık yapıyı açıklamaya devam etmektedir. Bu derste XX. yüzyılda ortaya çıkan, insan oğlunun öğrenmesiyle ilgili araştırmacı ve eğitimcilere yeni açılımlar sağlayan bazı modern kuramlar üzerinde durulacak, bunların öğrenmeye ve insan düşüncesinin gelişimine bakış açıları karşılaştırırken özellikle fen ve matematik eğitiminde yapılan araştırmalara etkileri tartışılacaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Erol TAŞ | Öğrenme Çıktıları | 1 | Davranışçı kuramlar | 2 | Bilişsel Psikoloji Gestalt bakış açısı | 3 | Öğrenme ve süreç odaklı teoriler | 4 | Bilişsel gelişim kuramları | 5 | Sosyal Teoriler |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Kuramın öğrenme ve öğretimdeki rolü | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Öğrenim ve öğretimde teorinin rolü: Kuram nedir, öğrenme kuramlarını bilmek neden önemlidir? | | | 2 | Bir araştırmada kuramsal ve kavramsal çerçevenin rolü: Kuramsal çerçeve ve kavramsal çerçeve nedir, ne işe yarar? | | | 3 | Öğrenmeyle ilgili psikolojik modeller ve tarihsel gelişimi | | | 4 | DAVRANISCILIK : güçlü ve zayıf yönleri (Behaviorist perspectives) | | | 5 | Diğer behaviorists (Watson, Pavlov, Skinner, Thorndike, , Hull, Guthrie) | | | 6 | Neden davranışçılar öğrenmeyi tanımlamak için hayvan deneyleri yapmışlardır? | | | 7 | Bilgi İşlem kuramı nedir, nasıl çalışır? (Gagne’s conditions of learning) | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | PIAGET yapıları ve yapılandırmacılık (Piaget’s cognitive development theory) | | | 10 | KAVRAM öğrenme, Piaget’e göre kavram, kavram oluşturma, kavram kazanma nedir? | | | 11 | Piager’e göre zeka, zihin, biliş, ve şema nedir? Kavram yanılgısı nasıl oluşur? | | | 12 | OGRENMENIN Sosyal yönleri (Vygotsky’s cultural-historical theory ) | | | 13 | Piaget bir sosyo-bilişsel bir kuramcı midir? | | | 14 | Bandura’s social cognitive theory (sosyo- bilişsel kuramı ) | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Fosnot, C.T. (2007). Oluşturmacılık: teori, perspektifler ve uygulama (S. Durmuş, Çev.). Ankara: Nobel. (Orijinal çalışma basım tarihi 2005.)
Philips, D.C., & Soltis, J.F. (2005). Öğrenme: Perspektifler (S. Durmuş, Çev.). Ankara: Nobel. (Orijinal çalışma basım tarihi 2004.)
Schunk, D.H.(2009). Öğrenme teorileri: Eğitimsel bir bakış (M. Şahin, Cev.). Ankara Nobel. (Orijinal çalışma basım tarihi 2008.)
Ulgen, G. (2004). Kavram geliştirme. Ankara: Nobel
Gredler, M. E. (2001). Learning and Instruction: theory into practice. New Jersey: Prentice-Hall
Ulgen, G. (1995). Eğitim psikolojisi: Kavramlar, ilkeler, yöntemler, kuramlar ve uygulamalar. Ankara:Nobel
Senemoğlu, N. (1997). Gelişim öğrenme ve öğretim: Kuramdan uygulamaya. Ankara: Gazi | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 | Final Sınavı | 1 | 6 | 6 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 5 | 34 | 170 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|