Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FBE715EĞİTİMDE ÖĞRENME KURAMLARIZorunlu116
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Değişen eğitimsel ve sosyal olaylara karşı, öğrenme teorileri (kuramları) insan oğlunun öğrenmesi ve bilişsel gelişimindeki karmaşık yapıyı açıklamaya devam etmektedir. Bu derste XX. yüzyılda ortaya çıkan, insan oğlunun öğrenmesiyle ilgili araştırmacı ve eğitimcilere yeni açılımlar sağlayan bazı modern kuramlar üzerinde durulacak, bunların öğrenmeye ve insan düşüncesinin gelişimine bakış açıları karşılaştırırken özellikle fen ve matematik eğitiminde yapılan araştırmalara etkileri tartışılacaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Erol TAŞ
Öğrenme Çıktıları
1Davranışçı kuramlar
2Bilişsel Psikoloji Gestalt bakış açısı
3Öğrenme ve süreç odaklı teoriler
4Bilişsel gelişim kuramları
5Sosyal Teoriler
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Kuramın öğrenme ve öğretimdeki rolü
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Öğrenim ve öğretimde teorinin rolü: Kuram nedir, öğrenme kuramlarını bilmek neden önemlidir?
2Bir araştırmada kuramsal ve kavramsal çerçevenin rolü: Kuramsal çerçeve ve kavramsal çerçeve nedir, ne işe yarar?
3Öğrenmeyle ilgili psikolojik modeller ve tarihsel gelişimi
4DAVRANISCILIK : güçlü ve zayıf yönleri (Behaviorist perspectives)
5Diğer behaviorists (Watson, Pavlov, Skinner, Thorndike, , Hull, Guthrie)
6Neden davranışçılar öğrenmeyi tanımlamak için hayvan deneyleri yapmışlardır?
7Bilgi İşlem kuramı nedir, nasıl çalışır? (Gagne’s conditions of learning)
8Ara sınav
9PIAGET yapıları ve yapılandırmacılık (Piaget’s cognitive development theory)
10KAVRAM öğrenme, Piaget’e göre kavram, kavram oluşturma, kavram kazanma nedir?
11Piager’e göre zeka, zihin, biliş, ve şema nedir? Kavram yanılgısı nasıl oluşur?
12OGRENMENIN Sosyal yönleri (Vygotsky’s cultural-historical theory )
13Piaget bir sosyo-bilişsel bir kuramcı midir?
14Bandura’s social cognitive theory (sosyo- bilişsel kuramı )
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Fosnot, C.T. (2007). Oluşturmacılık: teori, perspektifler ve uygulama (S. Durmuş, Çev.). Ankara: Nobel. (Orijinal çalışma basım tarihi 2005.) Philips, D.C., & Soltis, J.F. (2005). Öğrenme: Perspektifler (S. Durmuş, Çev.). Ankara: Nobel. (Orijinal çalışma basım tarihi 2004.) Schunk, D.H.(2009). Öğrenme teorileri: Eğitimsel bir bakış (M. Şahin, Cev.). Ankara Nobel. (Orijinal çalışma basım tarihi 2008.) Ulgen, G. (2004). Kavram geliştirme. Ankara: Nobel Gredler, M. E. (2001). Learning and Instruction: theory into practice. New Jersey: Prentice-Hall Ulgen, G. (1995). Eğitim psikolojisi: Kavramlar, ilkeler, yöntemler, kuramlar ve uygulamalar. Ankara:Nobel Senemoğlu, N. (1997). Gelişim öğrenme ve öğretim: Kuramdan uygulamaya. Ankara: Gazi
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav144
Final Sınavı166
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma534170
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17
ÖÇ155545544545545455
ÖÇ254554555554554545
ÖÇ345554545545455554
ÖÇ455554555455554545
ÖÇ545555455454555545
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00