Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FBE708KAVRAM ÖĞRETİMİNDE ŞEMATİK ALGILAMAZorunlu126
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Kavram öğretimi ve kavram geliştirmede öğretim teknik ve stratejilerinin kullanımını öğretmek, fenle ilgili yanlış kavram oluşumunun engellenmesini sağlamak amacıyla temel bilgiler oluşturmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd.Doç.Dr. İkramettin DAŞDEMİR
Öğrenme Çıktıları
1Kavramın tanımı ve kavramların sınıflandırılmasını anlar ve açıklar.
2Kavramlar arası ilişkiler ve kavramsal sistemleri anlar ve farklılıkları belirler, kavramların özellikleri ve kavramların aşamalılığını anlar ve açıklar.
3Kavram öğrenme yollarıı,kavram öğrenme sınırlılıklarını, kavram öğretimi ve kavram oluşturmayı anlar ve yorum yapar
4Kavram geliştirme süreçlerini anlar ve yorum yapar.
5Kavram yanılgılarını ve kavram yanılgılarının giderilmesini anlar ve uygular
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Fen bilgisi eğitiminin tanımı, kapsamı, önemi, amaçları ve temel ilkeleri; Kavramın tanımı ve kavramların sınıflandırılması, kavramlar arası ilişkiler ve kavramsal sistemler; Kavramların özellikleri ve kavramların aşamalılığı; Kavram öğrenme yolları ve kavram öğrenme sınırlılıkları; Kavram öğretimi ve kavram oluşturma becerilerinin kazandırılması; Kavram geliştirme süreçleri; Kavram yanılgıları ve kavram yanılgılarının giderilmesi; Fen bilgisi eğitiminde eğitim ve kitle iletişim araçları ve kullanımı, Anlam çözümleme tabloları ,kavram ağları, kavram haritaları, zihinsel şemalar,V diyagramı, öğretim halkaları, çatışma haritaları, çizimler ve benzerleri nedir ve anlamlı öğrenmedeki rolü; Ders kapsamında yurtiçi ve yurtdışında yapılan çalışmaların incelenmesi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ders içeriğinin ve kaynakların tanıtımı
2Fen bilgisi eğitiminin tanımı, kapsamı, önemi, amaçları ve temel ilkeleri,
3Kavramın tanımı ve kavramların sınıflandırılması,
4Kavramlar arası ilişkiler ve kavramsal sistemler,
5Kavramların özellikleri ve kavramların aşamalılığı,
6Kavram öğrenme yolları ve kavram öğrenme sınırlılıkları,
7Kavram öğretimi ve kavram oluşturma becerilerinin kazandırılması,
8Ara sınav+Kavram geliştirme süreçleri,
9Kavram geliştirme süreçleri,
10Kavram yanılgıları ve kavram yanılgılarının giderilmesi
11Fen bilgisi eğitiminde eğitim ve kitle iletişim araçları ve kullanımı,
12Anlam çözümleme tabloları ,kavram ağları, kavram haritaları nedir, anlamlı öğrenmedeki rolü,
13Anlam çözümleme tabloları ,kavram ağları, kavram haritaları nedir, anlamlı öğrenmedeki rolü,
14Zihinsel şemaları, V diyagramı ve çizimler nedir, anlamlı öğrenmedeki rolü,
15Zihinsel şemaları, V diyagramı ve çizimler nedir, anlamlı öğrenmedeki rolü,
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1)Atasoy, B. ,(2004). Fen Öğrenimi ve Öğretimi. Asil Yayın. Ankara. 2)Aydoğdu, M.,(2005). İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretimi. Anı Yayıncılık. Ankara. 3)Demirel, Ö.,(2006). Eğitimde Yeni Yönelimler. Pagema Yayıncılık. Ankara. 4)Gilbert, J.K., Watts, D.M.,(1983). Concepts, Misconceptions and Alternative Conceptions, Studies in Science Education, 10,67-98. 5) Novak, J. D. and Gowin, D. B. ,(1984). Learning how to learn- Cambridge University Pres. UK. 6)Akgün Ş.,(2001).Fen Bilgisi Öğretimi. Pagema Yayıncılık. Ankara. 7)Demirel, Ö., Seferoğlu, S.S. ve Yağcı, E. ,(2001). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Pagema Yayıncılık. Ankara. 8)İlköğretim Fen Öğretimi, YÖK – DÜNYA BANKASI Milli Eğitimi Geliştirme Projesi, Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara. 9)Topsakal, S. ,(1999). Fen Öğretimi. Alfa Yayıncılık. İstanbu
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım15345
Makale Kritik Etme15345
Bireysel Çalışma15230
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma15230
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma144
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma144
Okuma15115
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)176
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17
ÖÇ14                
ÖÇ24                
ÖÇ34                
ÖÇ44                
ÖÇ54                
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00