|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FBE708 | KAVRAM ÖĞRETİMİNDE ŞEMATİK ALGILAMA | Zorunlu | 1 | 2 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Doktora | Dersin Amacı | Kavram öğretimi ve kavram geliştirmede öğretim teknik ve stratejilerinin kullanımını öğretmek, fenle ilgili yanlış kavram oluşumunun engellenmesini sağlamak amacıyla temel bilgiler oluşturmak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Yrd.Doç.Dr. İkramettin DAŞDEMİR | Öğrenme Çıktıları | 1 | Kavramın tanımı ve kavramların sınıflandırılmasını anlar ve açıklar. | 2 | Kavramlar arası ilişkiler ve kavramsal sistemleri anlar ve farklılıkları belirler, kavramların özellikleri ve kavramların aşamalılığını anlar ve açıklar. | 3 | Kavram öğrenme yollarıı,kavram öğrenme sınırlılıklarını, kavram öğretimi ve kavram oluşturmayı anlar ve yorum yapar | 4 | Kavram geliştirme süreçlerini anlar ve yorum yapar. | 5 | Kavram yanılgılarını ve kavram yanılgılarının giderilmesini anlar ve uygular |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Fen bilgisi eğitiminin tanımı, kapsamı, önemi, amaçları ve temel ilkeleri; Kavramın tanımı ve kavramların sınıflandırılması, kavramlar arası ilişkiler ve kavramsal sistemler; Kavramların özellikleri ve kavramların aşamalılığı; Kavram öğrenme yolları ve kavram öğrenme sınırlılıkları; Kavram öğretimi ve kavram oluşturma becerilerinin kazandırılması; Kavram geliştirme süreçleri; Kavram yanılgıları ve kavram yanılgılarının giderilmesi; Fen bilgisi eğitiminde eğitim ve kitle iletişim araçları ve kullanımı, Anlam çözümleme tabloları ,kavram ağları, kavram haritaları, zihinsel şemalar,V diyagramı, öğretim halkaları, çatışma haritaları, çizimler ve benzerleri nedir ve anlamlı öğrenmedeki rolü; Ders kapsamında yurtiçi ve yurtdışında yapılan çalışmaların incelenmesi. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Ders içeriğinin ve kaynakların tanıtımı
| | | 2 | Fen bilgisi eğitiminin tanımı, kapsamı, önemi, amaçları ve temel ilkeleri, | | | 3 | Kavramın tanımı ve kavramların sınıflandırılması, | | | 4 | Kavramlar arası ilişkiler ve kavramsal sistemler, | | | 5 | Kavramların özellikleri ve kavramların aşamalılığı, | | | 6 | Kavram öğrenme yolları ve kavram öğrenme sınırlılıkları, | | | 7 | Kavram öğretimi ve kavram oluşturma becerilerinin kazandırılması, | | | 8 | Ara sınav+Kavram geliştirme süreçleri, | | | 9 | Kavram geliştirme süreçleri, | | | 10 | Kavram yanılgıları ve kavram yanılgılarının giderilmesi | | | 11 | Fen bilgisi eğitiminde eğitim ve kitle iletişim araçları ve kullanımı, | | | 12 | Anlam çözümleme tabloları ,kavram ağları, kavram haritaları nedir, anlamlı öğrenmedeki rolü,
| | | 13 | Anlam çözümleme tabloları ,kavram ağları, kavram haritaları nedir, anlamlı öğrenmedeki rolü, | | | 14 | Zihinsel şemaları, V diyagramı ve çizimler nedir, anlamlı öğrenmedeki rolü, | | | 15 | Zihinsel şemaları, V diyagramı ve çizimler nedir, anlamlı öğrenmedeki rolü, | | | 16 | | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1)Atasoy, B. ,(2004). Fen Öğrenimi ve Öğretimi. Asil Yayın. Ankara.
2)Aydoğdu, M.,(2005). İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretimi. Anı Yayıncılık. Ankara.
3)Demirel, Ö.,(2006). Eğitimde Yeni Yönelimler. Pagema Yayıncılık. Ankara.
4)Gilbert, J.K., Watts, D.M.,(1983). Concepts, Misconceptions and Alternative Conceptions, Studies in Science Education, 10,67-98.
5) Novak, J. D. and Gowin, D. B. ,(1984). Learning how to learn- Cambridge University Pres. UK.
6)Akgün Ş.,(2001).Fen Bilgisi Öğretimi. Pagema Yayıncılık. Ankara.
7)Demirel, Ö., Seferoğlu, S.S. ve Yağcı, E. ,(2001). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Pagema Yayıncılık. Ankara.
8)İlköğretim Fen Öğretimi, YÖK – DÜNYA BANKASI Milli Eğitimi Geliştirme Projesi, Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara.
9)Topsakal, S. ,(1999). Fen Öğretimi. Alfa Yayıncılık. İstanbu | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 15 | 3 | 45 | Makale Kritik Etme | 15 | 3 | 45 | Bireysel Çalışma | 15 | 2 | 30 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 15 | 2 | 30 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 | Okuma | 15 | 1 | 15 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|