Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FBE705 | SÖYLEM ANALİZİ VE ARGÜMANTASYON | Zorunlu | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Doktora |
Dersin Amacı |
Bu ders kapsamında öğrencilerin söylem analiz modelleri ve söylem içerik modelleri hakkında bilgi sahibi olması ve bu bilgiyi bilim eğitiminde nasıl kullanılabileceğini öğrenmesi amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Erol TAŞ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | | 2 | | 3 | | 4 | | 5 | | 6 | Fen Bilimleri öğretmenliği ile ilgili üst düzey mesleki alan bilgisine sahiptir. | 7 | Türk Eğitim Sisteminin amacı, yapısı, kanun, yönetmelik ve mevzuatları ile tarihsel gelişimi çerçevesinde ulusal ve uluslararası düzeyde fen bilimi felsefesi hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | 8 | Bilimsel ve analitik düşünceye sahiptir ve çalışmalarında bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. | 9 | Fen Bilimleri eğitimi alanında temel becerilere sahiptir ve öğrendiklerini günlük yaşama transfer eder. | 10 | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, fen programlarının yaklaşımını ve içeriğini, program geliştirme ilkelerini dikkate alarak; en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, öğrenme materyallerini ve en etkili ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini seçerek araştırmalarını düzenler. | 11 | İlköğretim düzeyinde, fen bilimleri öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanır ve bu problemlerin çözümünde eleştirel, yapıcı ve yaratıcı düşünme becerilerini kullanır. | 12 | Yaşam boyu öğrenmede, fen ve teknolojinin yeri ve öneminin bilinciyle alanında yürütülen ulusal ve uluslararası çalışmaları takip eder ve karşılaştırmalı çalışmaları bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olarak yürütebilir. | 13 | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin şekilde kullanır. | 14 | Bilim insanları ile demokratik ve mesleki etik değerlere uygun olarak iletişim kurar, düşüncelerini paylaşır, işbirliği yapar ve kazandığı değerleri çevresine aktarmada örnek olur | 15 | Fen, teknoloji, toplum ve çevre alanları arasındaki etkileşimlerin bilinciyle bu alanlardaki gelişmeleri ve bilim-sanat-kültür alanındaki etkinlikleri takip eder. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Farklı araştırmacılar tarafından geliştirilen söylem analiz modelleri ve söylem içerik düzenleri örnek olaylar analiz edilerek tanıtılacaktır. Farklı öğrenme ortamlarında kullanılan söylemlerin yapısı mevcut söylem ve argümantasyon modelleri kapsamında incelenecek ve bunların bilim eğitimine katkıları araştırılacaktır |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Söylem analiz modelleri | | | 2 | Söylem içerik düzenleri örnek olaylar üstünde analiz edilmesi | | | 3 | Argümantasyon modelleri | | | 4 | Formal öğrenme ortamlarında kullanılan söylemlerin yapısı ve analizi | | | 5 | Formal olmayan öğrenme ortamlarında kullanılan söylemlerin yapısı ve analizi | | | 6 | Söylem analiz modellerinin bilim öğretiminde kullanımı | | | 7 | Söylem analiz modellerinin eğitim alanında yapılacak araştırmalarda nasıl kullanılabileceği | | | 8 | 1. Vize | | | 9 | Grup çalışması sunumu ve tartışma-1 | | | 10 | Grup çalışması sunumu ve tartışma-2 | | | 11 | Grup çalışması sunumu ve tartışma-3 | | | 12 | Grup çalışması sunumu ve tartışma-4 | | | 13 | Grup çalışması sunumu ve tartışma-5 | | | 14 | Grup çalışması sunumu ve tartışma-6 | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Erduran, S. & Jiménez Aleixandre, M.P. (Eds.) (2008). Argumentation in Science Education. Perspectives from classroom-based research. Dordrecht: Springer.
2. Mortimer, E. F., & Scott, P. H. (2003). Meaning making in secondary science classrooms. Maidenhead: Open University Press. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Proje Sunma | 1 | 40 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 28 | 140 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 4 | 2 | 5 | 1 | 5 | 2 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 2 | 5 | 4 | 3 | ÖÇ4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 2 | 2 | 5 | 3 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ10 | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ11 | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ12 | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ13 | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ14 | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ15 | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|