Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FBE705SÖYLEM ANALİZİ VE ARGÜMANTASYONZorunlu126
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Bu ders kapsamında öğrencilerin söylem analiz modelleri ve söylem içerik modelleri hakkında bilgi sahibi olması ve bu bilgiyi bilim eğitiminde nasıl kullanılabileceğini öğrenmesi amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Erol TAŞ
Öğrenme Çıktıları
1
2
3
4
5
6Fen Bilimleri öğretmenliği ile ilgili üst düzey mesleki alan bilgisine sahiptir.
7Türk Eğitim Sisteminin amacı, yapısı, kanun, yönetmelik ve mevzuatları ile tarihsel gelişimi çerçevesinde ulusal ve uluslararası düzeyde fen bilimi felsefesi hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
8Bilimsel ve analitik düşünceye sahiptir ve çalışmalarında bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
9Fen Bilimleri eğitimi alanında temel becerilere sahiptir ve öğrendiklerini günlük yaşama transfer eder.
10Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, fen programlarının yaklaşımını ve içeriğini, program geliştirme ilkelerini dikkate alarak; en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, öğrenme materyallerini ve en etkili ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini seçerek araştırmalarını düzenler.
11İlköğretim düzeyinde, fen bilimleri öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanır ve bu problemlerin çözümünde eleştirel, yapıcı ve yaratıcı düşünme becerilerini kullanır.
12Yaşam boyu öğrenmede, fen ve teknolojinin yeri ve öneminin bilinciyle alanında yürütülen ulusal ve uluslararası çalışmaları takip eder ve karşılaştırmalı çalışmaları bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olarak yürütebilir.
13Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin şekilde kullanır.
14Bilim insanları ile demokratik ve mesleki etik değerlere uygun olarak iletişim kurar, düşüncelerini paylaşır, işbirliği yapar ve kazandığı değerleri çevresine aktarmada örnek olur
15Fen, teknoloji, toplum ve çevre alanları arasındaki etkileşimlerin bilinciyle bu alanlardaki gelişmeleri ve bilim-sanat-kültür alanındaki etkinlikleri takip eder.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Farklı araştırmacılar tarafından geliştirilen söylem analiz modelleri ve söylem içerik düzenleri örnek olaylar analiz edilerek tanıtılacaktır. Farklı öğrenme ortamlarında kullanılan söylemlerin yapısı mevcut söylem ve argümantasyon modelleri kapsamında incelenecek ve bunların bilim eğitimine katkıları araştırılacaktır
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Söylem analiz modelleri
2Söylem içerik düzenleri örnek olaylar üstünde analiz edilmesi
3Argümantasyon modelleri
4Formal öğrenme ortamlarında kullanılan söylemlerin yapısı ve analizi
5Formal olmayan öğrenme ortamlarında kullanılan söylemlerin yapısı ve analizi
6Söylem analiz modellerinin bilim öğretiminde kullanımı
7Söylem analiz modellerinin eğitim alanında yapılacak araştırmalarda nasıl kullanılabileceği
81. Vize
9Grup çalışması sunumu ve tartışma-1
10Grup çalışması sunumu ve tartışma-2
11Grup çalışması sunumu ve tartışma-3
12Grup çalışması sunumu ve tartışma-4
13Grup çalışması sunumu ve tartışma-5
14Grup çalışması sunumu ve tartışma-6
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Erduran, S. & Jiménez Aleixandre, M.P. (Eds.) (2008). Argumentation in Science Education. Perspectives from classroom-based research. Dordrecht: Springer. 2. Mortimer, E. F., & Scott, P. H. (2003). Meaning making in secondary science classrooms. Maidenhead: Open University Press.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Proje Sunma14040
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma528140
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17
ÖÇ133425152445343345
ÖÇ254354454555545545
ÖÇ345343333453442543
ÖÇ445453554543522535
ÖÇ553433453444555444
ÖÇ6                 
ÖÇ7                 
ÖÇ8                 
ÖÇ9                 
ÖÇ10                 
ÖÇ11                 
ÖÇ12                 
ÖÇ13                 
ÖÇ14                 
ÖÇ15                 
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00