|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FBT732 | BALIKÇILIK EKOLOJİSİ | Zorunlu | 1 | 1 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Doktora | Dersin Amacı | Balıkçılığın optimal yönetimini sağlamada gereken veri, balıkçılığı tanımlama, ölçüm ve analiz yöntemlerinin öğretilmesi | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Balıkçılık ekolojisi bilgilerini sürdürülebilir balıkçılık için kullanabilme yeteneğine sahip olabilme | 2 | Balıkçılık ekolojisi alanında veri toplama, değerlendirme, yorumlama ve yayım aşamalarına getirebilme birikimine sahip olabilme | 3 | Balıkçılık ekolojisi konusundaki bilgilerini dünya balıkçılığı ile entegre edebilecek birikime sahip olabilme | 4 | Karşılaştığı problemleri bilgi birikimini kullanarak çözümleyebilme | 5 | |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Deniz-insan ilişkileri, balıkçılığın tarihçesi, balıkçılığın belirleyicisi olarak denizel çevre,
balık çeşitliliği, balık populasyonlarının yapısı, dağılım ve yoğunluk, boyut ilişkileri,
üreme ve stoğa katılım, büyüme, stok dalgalanmaları ve balıkçılık problemleri (aşırı
kapasite, aşırı avcılık, hedef dışı av sorunu), veri gereksinimleri, veri toplama, balıkçılığın
izlenmesi, balıkçılık yönetiminin amaçları, optimal yönetim stratejileri ve balıkçılık
düzenlemeleri yer almaktadır | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Deniz-insan ilişkileri | | | 2 | Balıkçılığın tarihçesi | | | 3 | Denizel çevre ve balık çeşitliliği | | | 4 | Populasyonların yapısı ve stok kavramı | | | 5 | Dağılım ve yoğunluğu etkileyen faktörler | | | 6 | Balıklarda boyut ilişkileri | | | 7 | Üreme, stoğa katılım, büyüme ve ölüm | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Stoktaki dalgalanmalar | | | 10 | Balıkçılık problemleri (aşırı kapasite, aşırı avcılık) | | | 11 | Balıkçılıkta hedef dışı av sorunu | | | 12 | Veri gereksinimleri (veri toplama, sınıflama, analiz ve raporlama | | | 13 | Balıkçılığın izlenmesi | | | 14 | Balıkçılık yönetimi (yönetim hedefleri ve stratejileri) | | | 15 | Balıkçılık düzenlemeleri | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | King, M., 1995. Fisheries Biology, Assessment and Management. Fishing News Books, Blackwell Science Ltd., 341 p..
Laevastu, T., Favorite, F., 1988. Fishing and Stock Fluctuations. Fishing News Books Ltd., England, 239 p.
Pitcher, T.J., Hart, P.J.B., 1982. Fisheries Ecology. The Avi Publishing Co. Inc., Wesport, Connecticut, 414 p
Sahrhage, D., Lundbeck, J., 1992. A History of Fishing. Springer-Verlag, Berlin, Heidelberg, 348 p.
Wootton, R.J., 1992. Fish Ecology. Blackie and Son Ltd. Bishopbriggs, Glasgow, 212 p. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Alan Çalışması | 11 | 4 | 44 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 4 | 40 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 11 | 4 | 44 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|