Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FBT701BALIK AVCILIĞINDA TUZAKLARZorunlu116
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Su Ürünleri Avcılığında Kullanılan Tuzakları Tanıtmak, Yapısal ve Donam Özelliklerini Öğrenmelerini Sağlamak, Kullanımları Hakkında Ayrıntılı Bilgiye Sahip Olmalarını Sağlamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Tuzaklarla ilgili temel bilgilere sahip olur
2Tuzakların tarihsel gelişimini bilir
3Hedef tür avcılığında kullanılan tuzaklar hakkında gerekli bilgilere sahiptir
4Avlanması düşünülen türlerin ilgili tuzağa karşı davranışlarını bilir
5Bu davranışa göre ilave olarak çevresel faktörleri dikkate alarak, yeni ve hedef türe özel tuzak tasarlayabilir
6Tuzaklarla ilgili temel literatürleri bilmek, Veri toplamak ve araştırma yapma, sunum hazırlama kabiliyeti kazanmış olur
7Tuzaklarla avcılığın avantaj ve dezavantajlarını bilir.
8
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Tuzakların tanıtılması, Sınıflandırılması,Av verimini etkileyen faktörlerin bilinmesi,Denizde ve iç sularda tuzakların kullanılması,Av kompozisyonları,Avcılıkta tuzak kullanımının avantaj ve dezavantajları.Tuzak balıkçılığının tarihsel gelişimi,Tuzaklara karşı, avın davranışları ve davranışa göre tuzak tasarımı,dizayn ve konstrüksüyon hesaplamaları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tuzakların genel tanımı, Sınıflandırılması
2Gizlenme yerine göre tuzaklar
3Bariyerler
4Bariyerler
5Mekanik tuzaklar
6Boru şeklinde tuzaklar
7Sepetler
8Ara sınav
9Tuzak takımları
10Tuzak takımları
11Havai Tuzaklar (Kutu tuzaklar,sal ve tekne tuzaklar,kargılı ağlar vb.)
12Tuzaklar markalanması,işaretlenmesi ve operasyonu
13Tuzaklar markalanması,işaretlenmesi ve operasyonu
14Tuzak balıkçılığı mevzuatı
15Tuzak balıkçılığında kullanılan tekneler,Güverte üstü ekipmanlar
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Sahrhage, D., Lundbeck, J., 1992. A History of Fishing. Springer-Verlag, Berlin, Heidelberg, 348 p. Brandt, A., 1984. Fish Catching Methods of the World. Fishing News Books Ltd. England, 418 p. Slack-Smith, R.J., 2001. Fishing With Traps and Pots, FAO, Rome,62 p.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav133
Final Sınavı133
Derse Katılım14342
Alan Çalışması11444
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma10440
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11444
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)176
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1554455544455
ÖÇ2444455544554
ÖÇ3544444545444
ÖÇ4554454544445
ÖÇ5545455454444
ÖÇ6545445544544
ÖÇ7554444444545
ÖÇ8544455544454
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00