Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FGM724YENİ SÜT ÜRÜNLERİ GELİŞTİRİLMESİZorunlu126
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Yeni bir süt ürününün geliştirilmesinde ürün fikrinden, son ürünün oluşumuna kadar olan tüm aşamaların bir takım çalışması içerisinde uygulamalı olarak gerçekleştirilmesi amaçlanmaktadır. Öğrencilerin, ürün geliştirme stratejileri yanı sıra bir ürün geliştirme takım çalışması sırasındaki dinamikler üzerine farkındalıklarının artırılması da hedeflenmektedir. Ayrıca, öğrencilerin süt ürünlerinde inovasyon fırsatları konusunda da bilgi sahibi olması da amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Zekai TARAKÇI
Öğrenme Çıktıları
1Fonksiyonel süt ürünleri geliştirilmesi hakkında bilgi sahibi olur
2Yeni teknolojiler ile ilgili bilgi sahibi olur
3Gıda bileşenlerini tanır
4
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Ürün geliştirme stratejileri: ürün geliştirme takımının oluşturulması; yeni ürün fikirlerinin oluşturulması ve market araştırması ve tüketici anketleri ile fikirlerin değerlendirilmesi; prototip ürünün belirlenmesi ve deney tasarımı; ürün akış şemasının, kritik kontrol noktalarının, ürün spesifikasyonlarının, içerik etkileşimlerinin ve ürün formülasyonunun belirlenmesi; ürün spesifikasyonlarının ve içerik etkileşimlerinin belirlenmesi; prototip ürün üretimi, duyusal değerlendirme ve bazı ürün analizleri, ambalaj seçimi ve raf ömrü belirlenmesi; ölçek büyütme; her aşamada proje yazımı, etiket tasarımı; süt ürünlerinde inovasyon fırsatları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş Yeni ürün geliştirme süreci Takım oluşturulması ve yeni ürün fikirlerinin oluşturulması
2Piyasanın durumunun ve gelişme eğiliminin saptanması, Piyasa incelemesi
3Fikrin oluşturulması ve değerlendirilmesi, Yeni fikirlerin elenmesi: GAP analizi
4Prototip oluşturulması, Konjoint analizi ve tüketici değerlendirilmesi
5Ürün spesifikasyonlarının ve prosesin önemi, 1.Rapor ve değerlendirme
6Proses akım şemelarının ve zaman çizelgelerinin oluşturulmasının onemi, Proje planının ve yapı taşlarının oluşturulması
7Raf ömrü, HACCP, proses optimizasyonu, Proje planının ve yapı taşlarının oluşturulması
8Ara sınav
9Uygun paket ve paketleme yönteminin seçilmesi, etiket tasarımı, Ürün formülasyonunun belirlenmesi ve spesifikasyonlarının ortaya konulması belirlenmesi
10Ekonomik analizler, Üretim akış şemasının ve kritik kontrol noktalarının belirlenmesi, ambalaj
11Üretim ve pazarlama ile ilişkiler Prototip üretim denemeleri ve 2. rapor
12Pazara sunuş ve Pazar analizi Sorunların belirlenip çözülmesi
13Süt ürünlerinde yeni ürün fırsatları Analizler ve raf ömrü belirlenmesi
14Süt ürünlerinde yeni ürün fırsatları Son ürün spesifikasyonlarının belirlenmesi ve son maliyet analizi yapılması
15Süt ürünlerinde yeni ürün fırsatları Son ürün üretimi ve değerlendirilmesi
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14570
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7856
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma6212
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)183
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ1 1        
ÖÇ2  2       
ÖÇ3   2      
ÖÇ4          
ÖÇ5          
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00