Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TAR801 | TÜRKİYE SELÇUKLULARI TARİHİNİN KAYNAKLARI | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Doktora |
Dersin Amacı |
Ortaçağın anlamından başlayarak bu dönemin özellikleri ve problemleri farklı diller ve coğrafyalar dikkate alınarak irdelenmektedir.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof .Dr. Ergin AYAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenci kendi düşüncelerini kullanma becerisi kazanır . | 2 | Öğrenci, Ortaçağ Tarihi Kaynakları’na dair öğrendiklerini profesyonel olarak öğretebilir. | 3 | Öğrenci, Ortaçağ Tarihi Kaynakları ile ilgili problemlere vâkıf olur, bunlara çözüm önerileri sunar ve Türk tarihi ile mukayeseli çalışmalar yapabilir. | 4 | | 5 | | 6 | | 7 | | 8 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
1-Kavram olarak Ortaçağ
2-Ortaçağ Türk tarihi
3-Ortaçağ tarih yazımı
4-Ortaçağ tarihinin Arapça kaynakları
5-Ortaçağ tarihinin Farsça kaynakları
6-Ortaçağ tarihinin diğer dillerdeki kaynakları
7-Ortaçağ tarihinin Bizans kaynakları
8-Ortaçağ tarihiyle ilgili biyografik kaynaklar
9-Ortaçağ coğrafya kitapları
10-Seyahatnameler
11-Ortaçağ tarih felsefesi
12-Ortaçağ siyaset düşüncesi
13-Ortaçağ tarihiyle ilgili Türkçe çalışmalar
14-Ortaçağ tarihiyle ilgili diğer dillerdeki çalışmalar |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kavram olarak Ortaçağ | | | 2 | Ortaçağ Türk tarihi | | | 3 | Ortaçağ tarih yazımı | | | 4 | Ortaçağ tarihinin Arapça kaynakları | | | 5 | Ortaçağ tarihinin Farsça kaynakları | | | 6 | Ortaçağ tarihinin diğer dillerdeki kaynakları | | | 7 | Ara Sınava Hazırlık | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Ortaçağ tarihinin Bizans kaynakları | | | 10 | Ortaçağ tarihiyle ilgili biyografik kaynaklar | | | 11 | Ortaçağ coğrafya kitapları | | | 12 | Seyahatnameler | | | 13 | Ortaçağ tarih felsefesi | | | 14 | Ortaçağ siyaset düşüncesi | | | 15 | Ortaçağ tarihiyle ilgili Türkçe çalışmalar | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Dünya Tarihini Yeniden Düşünmek
İbn-i Haldun Üzerine Araştırmalar
İslam Tarih Metodolojisi-Bir Sosyal Tarih Uygulaması-, R. Stephen Humphreys
Ortaçağda İslam ve Seyahat: Bir Alimin Uğraşısının Tarihi ve Antropolojisi, Houari Touati
Teorinin Aynasından Görünen Pratik: Sosyal Bilimler, Yapı Kredi Yayınları Salı Toplantıları |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 8 | 1 | 8 |
Soru-Yanıt | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 5 | 50 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 5 | 50 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | ÖÇ8 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|