Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TAR835YENİÇAĞDA AKDENİZ DÜNYASI VE OSMANLILARZorunlu115
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Yeniçağ’da Osmanlı Devleti’nin Akdeniz ve çevresinde var olma ve hakimiyet mücadeleleri, bu bölgede etkin olan devletler ve bu devletlerle olan münasebetleri, bölgenin konumu ve stratejik önemi, Osmanlıların deniz ve kara mücadeleleri, devletlerlerarası ticari, siyasi ve diplomatik ilişkiler, medeniyet transferi konularında bilgi sahibi olmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç.Dr. Ayşe PUL
Öğrenme Çıktıları
1Akdeniz dünyasına hakim olan Osmanlıların ilişkide bulundukları bölgeler ve devletler üzerine donanım kazanır.
2Akdeniz dünyasında yer alan devlet ve medeniyetinin oluşumu, dünya tarihine katkısı, medeniyet transferi üzerine bilgi sahibi olur.
3
4
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Osmanlı Devleti’nin Akdeniz siyaseti ve bölgenin diğer siyasi güçleri ile olan münasebetleri, bir uygarlık alanı olarak Akdeniz’in doğu ile batı arasındaki konumu, medeniyetlerarası ilişkilerdeki yeri ve önemi, önemli deniz olayları, ticari, askeri, siyasi ilişki ve gelişmeler ele alınmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Yeniçağ’da Osmanlı Devleti’nin genel durumu
2Akdeniz ve çevresinin önemi
3Akdeniz dünyasında yer alan devletler ve Osmanlı’yla olan münasebetleri
4Akdeniz dünyasında Osmanlıların hakimiyet mücadeleleri
5Kanuni Sultan Süleyman’ın Batı politikası
6Hakimiyet mücadelesinde yapılan deniz ve kara savaşları ve sonuçları
7Osmanlıların Avrupa dünyasının siyasi, ekonomik ve dini yapısına etkileri
8I.Vize ve Akdeniz dünyasına dair kaynak eser değerlendirmeleri
9Osmanlıların ekonomik münasebeti olan devletler ve katkıları
10Akdeniz dünyasındaki milletler ve özellikleri
11Akdeniz adaları ve önemleri
12Akdeniz adarlına sahip olma mücadelesi
13Rodos-Kıbrıs-Girit
14Kanuni sonrası Avrupa ve Akdeniz münasebetleri
15Akdeniz’de Osmanlı hakimiyetinin azalması ve nedenleri
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Fernand Braudel, Akdeniz: Mekan ve Tarih, İstanbul 1990 Faruk Tabak, Solan Akdeniz, 1550-1870: Cografi-Tarihsel Bir Yaklaşım, İstanbul 2010. Giacomo Carretto, Akdeniz’de Türkler, TTK, Ankara 1992.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım14342
Tartışma14228
Soru-Yanıt14228
Bireysel Çalışma7321
Okuma7321
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)140
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ14444444
ÖÇ24434444
ÖÇ3       
ÖÇ4       
ÖÇ5       
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00