Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TAR811 | TÜRK DÜNYASINDA AYDINLANMA HAREKETLERİ | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Doktora |
Dersin Amacı |
Türk Dünyasında meydana gelen yenileşme hareketlerini öğrenme |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Murat ÖZKAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Yenileşme öncesi Türk dünyasının kültürel durumunu değerlendirir. | 2 | Yenileşmeyi hazırlayan sebepleri kavrar. | 3 | Yenileşme liderlerini ve faaliyetlerini analiz eder. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Türk Dünyasında ortaya çıkan yenileşme hareketlerinin ortaya çıkış süreci, hazırlayan koşullar, önemli liderleri, yenileşme alanları, etkilendikleri evren. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin Tanımı. Kapsamı , Kaynakları ve İşleme Sistemi | | | 2 | Yenileşme Öncesi Tür Dünyasında Eğitim, Sosyal Hayat ve Kültürel Ortam | | | 3 | Rus İstilası ve Türk Dünyası | | | 4 | Yenileşmenin İlk adımları | | | 5 | Kadimizm ve İlkeleri | | | 6 | İsmail Gaspıralı Fikirleri ve İdealleri | | | 7 | İsmail Gaspıralının Faaliyetleri | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Kırım ve Tataristanda Yenileşme Hareketleri | | | 10 | Türkistanda Ceditçilik, Azerbaycanda Ceditçilik | | | 11 | Ceditçilik ve Osmanlı Devleti | | | 12 | Ceditçilik ve Avrupa | | | 13 | Ceditçi Önderlerin Çalışmalarından Seçme Metinler | | | 14 | Sovyet Sistemi ve Ceditçilik | | | 15 | Sovyet Sistemi ve Ceditçilik | | | 16 | Exam | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. A. Ahat Andican, Cedidizmden bağımsızlığa hariçte Türkistan mücadelesi, İstanbul: Emre Yayınları, 2003.
2. İdil - Ural Türklerinde XIX. yyın başlarında eğitimde yenileşme hareketleri. / Ahmet Kolbaşı. --1989.
3. Rusya Türkleri arasındaki yenileşme hareketinin öncülerinden Rızaeddin Fahreddin : (1858-1936). / İsmail Türkoğlu. -- İstanbul : Ötüken Neşriyat, 2000.
4. Türk dünyasında dini yenileşme (1850-1917). / İbrahim Maraş. -- İstanbul : Ötüken Yayınları, 2002.
5. Kadimle cedit arasında Musa Carullah : hayatı eserleri fikirleri. / Ahmet Kanlıdere. -- İstanbul : Dergah Yayınları, 2005. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 5 | 10 | 50 |
Bireysel Çalışma | 5 | 10 | 50 |
Okuma | 5 | 10 | 50 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|