Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TOB724BİTKİLERDE MİNERAL BESLENME VE KALİTE İLİŞKİLERİ Zorunlu126
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Mineral besin elementlerinin bitkisel kökenli gıdalarda proteinler, aminoasitleri, karbonhidratlar, organik asitler, yağ asitleri, vitaminler, phytat ve mikroelementler üzerine etkilerinin irdelenmesi. Mineral beslenmenin ilgili kalite komponentlerinin bitkide sentezi ve dağılımı üzerine doğrudan ve dolaylı olan etkilerinin incelenmesi.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Faruk ÖZKUTLU
Öğrenme Çıktıları
1Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler, bitkilerde kalite parametrelirini bilirler
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bitkilerde mineral beslenme ve kalite parametrelerin ilişkilendirilmesi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtımı, içeriği, önemi, kural ve gerekleri
2Kalite kavramı, tanımı, önemi
3Makro bitki besin maddelerinin Karbonhidratlar üzerine etkileri
4Mikro bitki besin maddelerinin Karbonhidratlar üzerine etkileri
5Bitkilerin beslenmesinin; karbonhidrat içeriğine etkisi ile ilgili araştırma makalelerinin kritiği
6Makro bitki besin maddelerinin Proteinler ve Azotlu bileşikler üzerine etkileri
7Mikro bitki besin maddelerinin Proteinler ve Azotlu bileşikler üzerine etkileri
8Ara Sınav
9Bitkilerin beslenmesinin; Proteinler ve Azotlu bileşiklere etkisi ile ilgili araştırma makalelerinin kritiği
10Makro bitki besin maddelerinin, mineral madde kapsamı yoluyla ürün kalitesi üzerine etkileri
11Mikro bitki besin maddelerinin, mineral madde kapsamı yoluyla ürün kalitesi üzerine etkileri.
12Bitkilerin; mineral madde kapsamları ile ürün kalitesine etkisi üzerine araştırma makalelerinin kritiği
13Vitaminler ve makro bitki besin maddelerinin vitaminler üzerine etkisi
14Mikro bitki besin maddelerinin vitaminler üzerine etkisi
15Bitkilerin beslenmesinin; vitamin içeriklerine etkisi ile ilgili araştırma makalelerinin kritiği.
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Marschner, H. 1997. Mineral Nutrition of Higher Plants
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Rapor Hazırlama144
Bireysel Çalışma14456
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11414
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)182
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ15455555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00