Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TOB723BİTKİLERDE YAPRAKTAN BESLENME Zorunlu126
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Bitkilerde yapraktan gübreleme konusunda ileri düzeyde bilgiler vermek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Bitkilerin yaprak yapısı ve besin elementlerini yaprakları yoluyla alış mekanizmalarını öğrenir
2Bitkilerde yapraktan gübreleme yolları ve önemini bilir
3Yaprak gübreleri hakkında bilgi sahibi olacaklardır
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Yapraktan gübrelemenin nedenleri ve önemi, yapraktan uygulanan besin maddelerinin davranışı, yapraktan gübrelemenin etkinliğini belirleyen etmenler, yaprak gübrelerin fiziksel ve kimyasal temeli, yaprak gübrelerinin tanıtılması ve tartışılması, kurak ve yarı kurak bölgelerde yaprak gübrelerin etkinliği, farklı bitkilerde uygulanacak gübre dozları, yaprak gübrelerinin uygulanması
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Mutlak gerekli besin maddelerinin tanımlanması ve sınıflandırılması
2Bitkilerin mineral ve organik bileşimleri
3Bitkilerde yaprakların yapısı ve stomalarda gaz ve besin maddeleri alış-verişi,
4Yaprak gübrelemesinin önemi
5Yaprak gübrelerinin uygulanması
6Yaprak gübrelerini uygulamada dikkat edilecek hususlar
7Yapraklardan makro element uygulamaları
8Ara Sınav
9Yapraktan azot uygulaması
10Yapraktan fosfor uygulaması
11Yapraktan potasyum uygulaması
12Yapraktan kalsiyum, magnezyum ve kükürt uygulamaları
13Yapraktan mikro element uygulamaları
14Yapraktan demir, bakır, çinko ve mangan uygulaması
15Yapraktan bor ve molibden ve klor uygulaması
16Final Sınav
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1)A. Alexander, 1986. Foliar Fertilization (Developments in Plant and Soil Sciences). ISBN-10: 9024732883. Springer Publisher. 508p. 2)Guzel, N., Gülüt, K., Buyuk, G., 2002. Toprak verimliliği ve Gübreler. Çukurova Universitesi, Ziraat fak. Yayınları 3)Kacar, B., Katkat, V., Öztürk, Ş.2010. Bitki Fizyolojisi. Nobel Yayın Dağıtım, No: Ankara 4)Kacar, B., Katkat, V., 2009, Gübreler ve Gübreleme Tekniği. Nobel Yayın Dağıtım, No: 1119, Ankara 5)Güneş, A., Alpaslan, M., İnal, A.2000. Bitki Besleme ve Gübreleme.Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayın no: 1514, Ders kitabı:467. 6) Konu ilgili yapılmış olan çalışmalar ve kongre, sempozyum, panel bildirileri; Online veri tabanları
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Quiz122
Derse Katılım14342
Tartışma14228
Makale Kritik Etme10110
Bireysel Çalışma14342
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma6212
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma6424
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)192
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ15555555555
ÖÇ25555555555
ÖÇ35555555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00