Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TOB719 | TOPRAK HARİTALAMA SİSTEMLERİ | Zorunlu | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Doktora |
Dersin Amacı |
Farklı toprak özelliklerinin farklı sınıflandırma sistemlerinin kurallarına göre ve hiyeraşik bir düzen içerisinde haritalanmalarının öğretilmesi amaçlanmıştır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Assist. Prof. Ferhat TÜRKMEN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Toprak haritalamada kullanılan kartografik materyalleri bilir. | 2 | Ölçek, haritalama projeksiyonlarını, hava fotoğrafları ve uydu görüntülerinin toprak etüd ve haritalanmasında kullanımını bilir. | 3 | Teknik sınıflandırma sistemlerini, toprak haritalarının hazırlanmasını bilir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Toprak etüd ve haritalamanın amaçları ve kullanım alanları, Taksonomik üniteler ve haritalama üniteleri, Toprak haritaları, Toprak etüd ve haritalama çalışmalarının yorumlanması ve yorumlama sınıflandırma(teknik sınıflandırma) sistemleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Toprak Haritalamanın tarihçesi | | | 2 | Toprak haritalama sitemlerinde dikkate alınan temel toprak özellikleri | | | 3 | Toprak haritaları | | | 4 | Genel amaçlı arazi haritalama sistemleri | | | 5 | Sulu ziraat arazi tasnif etütleri | | | 6 | Haritalama lejantlarının yapılması ve tanıtılması | | | 7 | Toprak etüd ve haritalama raporu | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Yorumlama sınıflandırma (teknik sınıflandırma) sistemleri | | | 10 | Sulamaya uygunluk sınıflarının belirlenmesi | | | 11 | Hava Fotoğraflarının toprak etüd ve haritalanmasında kullanımı | | | 12 | Uydu görüntülerinin toprak etüd ve haritalanmasında kullanımı | | | 13 | Eski amerikan sınıflandırma sistemi | | | 14 | The World Reference Base (WRB) Sınıflandırma Sistemi | | | 15 | Soil Taxonomy (Usda) | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Dinç, U ve S. Şenol 2001. Toprak Etüd ve Haritalama Ders Kitabı. Ç. U.
Ziraat Fakültesi Toprak Bölümü. Adana.
Soil Survey Staff. 1993. Soil Survey Manual, USDA. Handbook No: 18 Washington D.C. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 4 | 8 | 32 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | | 4 | 3 | 4 | | | | 3 | ÖÇ2 | 3 | 4 | | 4 | 4 | 4 | | | | 4 | ÖÇ3 | 3 | 3 | | 4 | 3 | 4 | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|