Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TOB713SORUNLU TOPRAKLAR VE YÖNETİMİ Zorunlu126
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Tuzlu ve alkali toprakların tanımı ve oluşumları, tuzlu ve alkali toprakların teşhis ve tanımlanmasında kullanılan toprak parametreleri (pH, elektriksel iletkenlik, katyon değişim kapasitesi, değişebilir ve çözünebilir sodyum yüzdesi, sodyum adsorpsiyon oranı), tuzlu ve alkali toprakların ıslahı ve yönetimi, asit toprakların oluşumu ve bu toprakların özellikleri, asit toprakların ıslahı ve yönetimi.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Sorunlu topraklar ve sorunların giderilmesi hakkında bilgi sahibi olur.
2Tuzlu ve alkali topraklarda yetiştirilecek bitkileri ve yetiştirme koşullarını bilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Tuzlu ve alkali toprakların tanısı, tuzlu ve alkali toprakların özellikleri, tuzlu ve alkali toprakların sınıflandırılması, tuzlu ve alkali toprakların ıslahı.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tuzlu ve alkali toprakların tanımı, özellikleri
2Topraktaki eriyebilir tuzların kaynağı ve tuzlu alkali toprakların sınıflandırılması
3Tuzlu ve alkali topraklarda tuz ve osmotik basınç ilişkileri
4Tuzlu ve alkali topraklardaki kabuk oluşumu, balçıklaşma vb. sorunlar
5Tuzlu ve alkali topraklarda değişebilir sodyum ve etkileri, kontrolü ile ilgili prensipler
6Alkalilik kontrolü için uygulanan yöntemler
7Tuzluluk kontrolü ile ilgili prensipler
8Ara sınav
9Tuzlu ve alkali topraklarda yetiştirilecek bitkiler ve tepkileri
10Tuzlu ve alkali topraklarda kullanılan sulama suyunun özellikleri
11Tuzlu ve alkali toprakların ıslahı ve yönetimi
12Tuzlu ve alkali topraklara ait çalışmaların değerlendirilip yorumlanması
13Asit topraklar
14Asit toprakların ıslahı ve yönetimi
15Asit toprakların ıslahı ve yönetimi
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Munsuz, N., Çaycı, G., Ok, S.S. 2001. Toprak Islahı ve Düzenleyiciler. Ankara Ü. Ziraat F. Yayın No: 1518. Ergene, A. 1993. Toprak Biliminin Esasları. Atatürk Üniversitesi Yayın No:586, Ziraat Fakültesi yayın No:267, Ders Kitapları Serisi No: 42, Erzurum. U.S. Salinity Lab. Staff, 1954. Diagnosis and improvement of Saline and Alkali Soils. USDA, Agricultural Handbook, No.60.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma8648
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma8648
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11818
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ1324 223   
ÖÇ2334 342   
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00