Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TOB711TOPRAK BİYOFİZİĞİ Zorunlu126
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Topraktaki fiziksel ve biyolojik işlemler arasında oluşan kompleks etkileşimleri açığa çıkarmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Tayfun AŞKIN, Prof. Dr. Damla BENDER ÖZENÇ
Öğrenme Çıktıları
1Biyofiziksel parametreler üzerine sürdürülebilir yönetim pratiklerini öğrenebilir.
2Topraktaki fiziksel ve biyolojik olaylar arasındaki ilişkileri yorumlayabilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Toprak-bitki-atmosfer ilişkileri, toprakta bitki köklerinin gelişimi ve kök gelişiminin ölçülmesinde kullanılan yeni teknikler, kök-gövde ilişkileri, toprak gözenek dağılımı, kök gelişimi ve mikroorganizmalar arasındaki ilişkiler, toprak strüktür oluşumuna etki eden biyolojik olaylar, toprak kompaksiyonunun bitki kök gelişimi ve kimyasal döngüler üzerine etkileri, toprak havalanması ve bitki kök gelişimi, bitki köklerinin toprakaltı karbon döngüsü üzerine etkileri, rizosfer, biyoremediasyon
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Toprak biyofiziğinin tanımlanması
2Kök gelişim parametreleri (kök uzunluğu, kök hacmi, kök alanı gibi) ve kök gelişiminin belirlenmesinde kullanılan yöntemler
3Kök gelişimini etkileyen fiziksel etmenler
4Kök gelişimini etkileyen biyolojik etmenler
5Bitki kök gelişimi ve kimyasal döngüler
6Kök-gövde ilişkileri
7Toprak strüktürü ve por dağılımı
8Ara Sınav
9Toprak strüktür oluşumu üzerine köklerin rolü
10Toprak strüktürü-fauna ilişkileri
11Toprak solucanlarının agregasyon üzerine etkileri
12Toprak strüktür oluşumu üzerine mikroorganizmaların rolü
13Toprak enzimlerinin fiziksel toprak özellikleriyle ilişkileri
14Toprak karbonu ve köklerin C döngüsüne etkileri
15Rizosfer ve biyoremediasyon
16Dönem Sonu Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Handbook of Soil sciences Resource Management and Enviromental Impacts. 2012. Second Edition. Edited by Pan Ming Huang , Yuncong Li, Malcolm E. Summer. CRC Press. Taylor&Francis Group
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14456
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma5420
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11818
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
Okuma5420
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ1322   3 43
ÖÇ233   4  44
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00