Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TOB710ORGANİK ARTIK VE ATIKLARIN TARIMDA KULLANIMI Zorunlu116
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Organik artık ve atıkların tarımda değerlendirilmesi amacıyla özelliklerinin ortaya konulması amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Damla BENDER ÖZENÇ
Öğrenme Çıktıları
1Organik atıkların kullanımını öğrenir
2Bu atıkların fiziksel, kimyasal, verimlilik ve morfolojik özelliklerini öğrenebilir, toprakların ne şekilde ve hangi özelliklerinin iyileştirilebileceği konusunda bilgiler edinebilir.
3Organik atıkların hangi koşullarda ve ne şekilde toprakların iyileştirilmesinde kullanılabileceğini öğrenebilir ve bu materyalleri arazi koşullarında gerekli doz ve şekilde topraklara uygulayabilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Tarımda kullanılabilecek organik atıkların sınıflandırılması, hayvansal ve bitkisel kaynaklı organik atıklar, özellikleri, atıkların ön işlemlerden geçirilmesi, kompostlama, atıkların tarımsal amaçlı kullanımları, toprak fiziksel özelliklerini ve toprak kimyasal özelliklerini geliştirmek amacıyla kullanımları, korumalı tarımda (sebzeler, meyveler, süs bitkileri) ve yeşil alan oluşturmada kullanılmaları, organik atık kullanımının ekonomik ve sosyal boyutu.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Organik atıkların sınıflandırılması
2Organik atıkların fiziksel ve kimyasal özellikleri
3Organik atıkların ön işlemlerden geçirilmesi
4Fiziksel işlemler
5Kimyasal işlemler
6Kompostlama
7Organik artık ve atıkların tarımda kullanımı ve önemi
8Ara sınav
9Organik artık ve atıkların tarımda kullanımı ve önemi
10Toprak fiziksel özelliklerini iyileştirmek amacıyla kullanımı
11Toprak kimyasal özelliklerini iyileştirmek amacıyla kullanımı
12Korumalı tarımda kullanımları
13Korumalı tarımda kullanımları
14Yeşil alan oluşturmada kullanımları
15Organik artık ve atıkların kullanımının ekonomik ve soysal boyutu
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Kacar, B., Katkat, V., 2009, Gübreler ve Gübreleme Tekniği. Nobel Yayın Dağıtım, No: 1119, Ankara. Haktanır, K. ve Arcak, S. Toprak Biyolojisi, 1997. Ankara Üniv. Ziraat Fak. Yayın no: 1486, Ankara. Güzel, N., Gülüt, K.Y., Büyük, G.2004. Toprak Verimliliği ve Gübreler. Çukurova Ü. Ziraat F. Genel Yayın No: 246. Ders kitabı yayın no: A-80.Adana. Konu ile ilgili çalışılan makalalerin incelenmesi
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14456
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma7642
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma4624
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma21020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)188
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ15444554444
ÖÇ25454455444
ÖÇ35455555454
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00