Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TOB708BİTKİ YETİŞTİRME ORTAMLARI Zorunlu116
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Özellikle sera koşullarında bitkilerin toprak isteklerine göre ortamların hazırlanması, bu ortamlarda yetiştiricilik yapılabilmesi için ortam özelliklerinin öğretilmesidir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenci bitki yetiştirme ortamlarını, bitki yetiştirme ortamlarında olması gereken özellikleri bilir.
2Öğrenci, bitki yetiştirme ortamlarına uygulanması gereken gübre solüsyonlarını bilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Toprakların ve yetiştirme ortamlarının temel özellikleri, yetiştirme ortamlarının istenen özellikleri, yetiştirme ortamlarının sınıflandırılması, topraksız yetiştirme ortamları, topraksız kültür çeşitleri, su, kum ve agregat kültürleri, sıvı ortamlı sistemler, katı ortamlı topraksız kültür, topraksız kültürde kullanılan materyaller.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Yetiştirme ortamlarının tarihçesi
2Yetiştirme ortamı ve önemi
3Bitki beslemenin prensipleri
4Yetiştirme ortamlarında makro bitki besin maddeleri
5Yetiştirme ortamlarında mikro bitki besin maddeleri
6Topraksız kültürde kullanılan organik materyaller
7Topraksız kültürde kullanılan organik materyallerin fiziksel özellikleri
8Ara Sınav
9Topraksız kültürde kullanılan organik materyallerin kimyasal özellikleri
10Topraksız kültürde kullanılan inorganik materyaller
11Topraksız kültürde kullanılan inorganik materyallerin fiziksel özellikleri
12Topraksız kültürde kullanılan inorganik materyallerin kimyasal özellikleri
13Bitki besin solüsyonlarının hazırlanışı
14Bitki besin solüsyonlarının hazırlanışı
15Bitki besin solüsyonlarının hazırlanışı
16Dönem Sonu Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Wallece, A., Terry, R.E., Wallace, T., 1998. Handbook of Soil Conditioners: Substances That Enhance the Physical Properties of Soil. Marcell Dekker. Güneş, A., Alpaslan, M., İnal, A.2000. Bitki Besleme ve Gübreleme.Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayın no: 1514, Ders kitabı:467. Online veri tabanları
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Soru-Yanıt14342
Makale Kritik Etme42080
Bireysel Çalışma51575
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma3824
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma3824
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)291
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ15444444444
ÖÇ25444444444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00