Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FMA729-15 | CEBİRSEL SAYI CİSİMLERİ | Zorunlu | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Doktora |
Dersin Amacı |
Sayılar teorisinin temel sonuçlarını cebirsel sayı cisimlerine genişletmek
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Assist. Prof. Dr. Yıldıray ÇELİK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sayılar teorisini cebirsel sayı cisimlerine genişletmeyi öğrenceklerdir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Cebirsel sayılar, bir idealin bazı, asal idealler, asal ideallerle çarpma |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Cebirsel sayı cisimleri, eşlenik cisimler
| | | 2 | Bir cebirsel sayı cisiminin bir elemanının polinom cisimi | | | 3 | Bir elemanlar kümesinin diskriminantı
| | | 4 | Bir idealin bazı
| | | 5 | Tamsayı halkalarında asal idealler
| | | 6 | İntegral bazı
| | | 7 | İntegral bazı
| | | 8 | Arasınav
| | | 9 | Minimal tamsayılar
| | | 10 | Kübik cisimlerde bazı integral bazları
| | | 11 | Liste ve minimal liste
| | | 12 | Bir Siklotomik cisimin integral bazı
| | | 13 | Dedekind bölgesi, Dedekind bölgesinde idealler
| | | 14 | Asal ideallerle çarpım
| | | 15 | İdeallerin sıralanması, Dedekind bölgesinde ideallerin üreticileri
| | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Alaca, Ş. Kenneth, W.S. 2004; Introductory Algebraic Number Theory, CUP
Serge, L. 1986; Algebraic Number Theory, Springer Verlag, New York |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 10 | 1 | 10 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 11 | 2 | 22 |
Problem Çözümü | 11 | 3 | 33 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 3 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|