Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FMA720 | BULANIK TOPOLOJİ | Zorunlu | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Doktora |
Dersin Amacı |
• L-bulanık kümeleri öğretmek
• Öğrencilere L-bulanık küme işlemleriyle ilgili bilgi ve beceri kazandırmak
• Öğrencilerin teoreik (pür) matematik becerilerini geliştirmek
• Öğrencilere düşünme fırsatı vermek
• Öğrencilerin fonksiyon bilgilerini etkinleştirmek
• Öğrencilere bulanık küme yeterliliği kazandırmak
• Öğrencilerin bulanık topoloji ile ilgili temel bilgileri vermek
• L-bulanık kompaktlık ile ilgili temel bilgi sağlamak
• L-bulanık bağlantılılığı öğrencilere tanıtmak
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Serkan Karataş |
Öğrenme Çıktıları |
1 | L-bulanık kümeler hakkında bilgi ve beceriye sahip olmak | 2 | Etkili düşünebilmek | 3 | L-bulanık kümelerle bulanık kümeler arasındaki ilişkileri açıklayabilmek | 4 | Teorik (pür) matematik becerisini arttırmak | 5 | Bulanık topoloji hakkında bilgi sahibi olmak | 6 | L-bulanık kümeleri üzerinde topolojik yapılar geliştirmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak | 7 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
• L-Bulanık Kümeler
• L-Bulanık topolojik uzay ve temel özellikleri
• L-Bulanık sürekli fonksiyonlar ve L-bulanık topolojik uzayların kategorileri
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş
| | | 2 | L-bulanık kümeler
| | | 3 | L-bulanık topolojik uzaylar ve temel özellikleri
| | | 4 | L-bulanık sürekli fonksiyonlar ve L-bulanık topolojik uzayların kategorileri
| | | 5 | L-bulanık sürekli fonksiyonlar ve L-bulanık topolojik uzayların kategorileri
| | | 6 | Klasik topolojik uzaylar ve L-bulanık topolojik uzaylar arasındaki ilişkiler
| | | 7 | Klasik topolojik uzaylar ve L-bulanık topolojik uzaylar arasındaki ilişkiler
| | | 8 | Arasınav
| | | 9 | L-bulanık topolojik uzaylarda iç ve kapanış operatörleri
| | | 10 | L-bulanık topolojik uzaylarda iç ve kapanış operatörleri
| | | 11 | L-bulanık topolojik uzaylarda komşuluk sistemi
| | | 12 | L-bulanık topolojik uzaylarda komşuluk sistemi, ağ ve filtrelerin yakınsaklıkları
| | | 13 | L-bulanık topolojik uzaylarda farklı kompaktlık yaklaşımları ve özellikleri
| | | 14 | L-bulanık topolojik uzaylarda farklı kompaktlık yaklaşımları ve özellikleri
| | | 15 | Düzgün L-bulanık uzaylar
| | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Liu Ying-Ming, Fuzzy Topology, World Scientific, 1997
2. N. Palaniappan, Fuzzy Topology, Alpha Science International Ltd., 2002.
3. U. Höhle, S.E.Rodabaugh, Mathematics of Fuzzy Sets; logic, topology and measure theory, The Handbook of Fuzzy Sets Series, Kluwer
4. Academic Publisher, Boston, Dordrecht, London, 1999.
5. S.E.Rodabaugh, E.P.Klement, U. Höhle, Applications of Category Theory to Fuzzy Subsets, Kluwer Academic Publishers, 1992.
6. S.E.Rodabaugh and E.P.Klement, Topological and Algebraic Structures in Fuzzy Sets, A Handbook of Recent Developments in the Mathematics of Fuzzy Sets, Kluwer Academic Publishers, 2003.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 10 | 5 | 50 |
Problem Çözümü | 10 | 5 | 50 |
Tartışma | 10 | 5 | 50 |
Bireysel Çalışma | 10 | 5 | 50 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 5 | 50 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 5 | 50 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ7 | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|