Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FMA720BULANIK TOPOLOJİZorunlu126
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
• L-bulanık kümeleri öğretmek • Öğrencilere L-bulanık küme işlemleriyle ilgili bilgi ve beceri kazandırmak • Öğrencilerin teoreik (pür) matematik becerilerini geliştirmek • Öğrencilere düşünme fırsatı vermek • Öğrencilerin fonksiyon bilgilerini etkinleştirmek • Öğrencilere bulanık küme yeterliliği kazandırmak • Öğrencilerin bulanık topoloji ile ilgili temel bilgileri vermek • L-bulanık kompaktlık ile ilgili temel bilgi sağlamak • L-bulanık bağlantılılığı öğrencilere tanıtmak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Serkan Karataş
Öğrenme Çıktıları
1L-bulanık kümeler hakkında bilgi ve beceriye sahip olmak
2Etkili düşünebilmek
3L-bulanık kümelerle bulanık kümeler arasındaki ilişkileri açıklayabilmek
4Teorik (pür) matematik becerisini arttırmak
5Bulanık topoloji hakkında bilgi sahibi olmak
6L-bulanık kümeleri üzerinde topolojik yapılar geliştirmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak
7
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
• L-Bulanık Kümeler • L-Bulanık topolojik uzay ve temel özellikleri • L-Bulanık sürekli fonksiyonlar ve L-bulanık topolojik uzayların kategorileri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş
2L-bulanık kümeler
3L-bulanık topolojik uzaylar ve temel özellikleri
4L-bulanık sürekli fonksiyonlar ve L-bulanık topolojik uzayların kategorileri
5L-bulanık sürekli fonksiyonlar ve L-bulanık topolojik uzayların kategorileri
6Klasik topolojik uzaylar ve L-bulanık topolojik uzaylar arasındaki ilişkiler
7Klasik topolojik uzaylar ve L-bulanık topolojik uzaylar arasındaki ilişkiler
8Arasınav
9L-bulanık topolojik uzaylarda iç ve kapanış operatörleri
10L-bulanık topolojik uzaylarda iç ve kapanış operatörleri
11L-bulanık topolojik uzaylarda komşuluk sistemi
12L-bulanık topolojik uzaylarda komşuluk sistemi, ağ ve filtrelerin yakınsaklıkları
13L-bulanık topolojik uzaylarda farklı kompaktlık yaklaşımları ve özellikleri
14L-bulanık topolojik uzaylarda farklı kompaktlık yaklaşımları ve özellikleri
15Düzgün L-bulanık uzaylar
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Liu Ying-Ming, Fuzzy Topology, World Scientific, 1997 2. N. Palaniappan, Fuzzy Topology, Alpha Science International Ltd., 2002. 3. U. Höhle, S.E.Rodabaugh, Mathematics of Fuzzy Sets; logic, topology and measure theory, The Handbook of Fuzzy Sets Series, Kluwer 4. Academic Publisher, Boston, Dordrecht, London, 1999. 5. S.E.Rodabaugh, E.P.Klement, U. Höhle, Applications of Category Theory to Fuzzy Subsets, Kluwer Academic Publishers, 1992. 6. S.E.Rodabaugh and E.P.Klement, Topological and Algebraic Structures in Fuzzy Sets, A Handbook of Recent Developments in the Mathematics of Fuzzy Sets, Kluwer Academic Publishers, 2003.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Bütünleme Sınavı122
Derse Katılım10550
Problem Çözümü10550
Tartışma10550
Bireysel Çalışma10550
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma10550
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma10550
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)306
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ15555555
ÖÇ25555555
ÖÇ35555555
ÖÇ45555555
ÖÇ55555555
ÖÇ65555555
ÖÇ7       
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00