|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FBİ739-15 | MOLEKÜLER BİYOLOJİDE İLERİ ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | Zorunlu | 1 | 1 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Doktora | Dersin Amacı | DNA problarının seçimi, hibridizasyonu ve işaretlenmesi; Southern Blotting ve DIG sistemi gibi nükleik asit melezlemesine dayalı yöntemleri, Proteinlerin İzolasyonu ve saflaştırılması yöntemleri hakkında ögrencileri bilgilendirmektir | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Zeynep KOLÖREN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Nükleik asit temelli tanı yöntemleri hakkında bilgi kazanacaktır | 2 | Nükleik asit melezlemesine dayalı yöntemler ve Protein analizleri hakkında bilgi edinecektir | 3 | Moleküler Biyoloji’de kullanılan ileri araştırma yöntemlerinin kullanımalanları hakkında seminerler vererek elde ettikleri bilgiyi yorumlama ve bunları diğer arkadaşları ile paylaşmayı öğrenecekler | 4 | | 5 | |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | RNA, DNA ve Plazmid izolasyonları, Nükleik asit temelli tanı yöntemleri (PCR, PCR-RFLP, Multiplex PCR, LAMP, RAPID), DNA dizi analizleri, Restrüksiyon enzimleriyle kesim ve transformasyon, cDNA kütüphanelerinin oluşturulması, Southern ve Northern Blot Analizleri, İn situ Hibridizasyon, İn situ Hibridizasyon problarının seçimi, işaretlenmesi ve kontrolü, Proteinlerin İzolasyonu, Protein Elektroforezi, Proteinlerin saflaştırılması, Poliakrilamid jel | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | RNA, DNA ve Plazmid izolasyonları | | | 2 | Nükleik asit temelli tanı yöntemleri (PCR, PCR-RFLP, Multiplex PCR, LAMP, RAPID), | | | 3 | DNA dizi analizleri | | | 4 | Restrüksiyon enzimleriyle kesim ve transformasyon, Kompetent hücre hazırlama | | | 5 | Ekspresyon vektörleri | | | 6 | cDNA kütüphanelerinin oluşturulması
| | | 7 | Southern ve Northern Blot Analizleri | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | İn situ Hibridizasyon, problarının seçimi, işaretlenmesi ve kontrolü | | | 10 | Proteinlerin İzolasyonu | | | 11 | Protein Elektroforezi | | | 12 | Proteinlerin saflaştırılması | | | 13 | Poliakrilamid jel | | | 14 | Seminer | | | 15 | Seminer | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Temizkan G., Arda N., 2012. Moleküler Biyolojide Kullanılan Yöntemler.3. baskı
Weaver R., 2008. Molecular Biology. Fourth Edition.Mc Graw Hill
Solak M., Bağcı H., Şengil A.Z., Öztaş S., 2000. Moleküler genetik ve Rekombinant DNA teknolojisi. ISBN: 975-97047-2-2
Öner, C., 2002. Genetik Kavramlar, Palme Yayıncılık, Ankara, 6. baskı
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Seminer | 1 | 1 | 1 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | ÖÇ3 | 3 | 2 | 4 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|