Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FBİ735-14 | TÜRKİYE'NİN BİTKİSEL ÇEŞİTLİLİĞİ | Zorunlu | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Doktora |
Dersin Amacı |
Ülkemizdeki floristik öğeleri ve bunların özelliklerini kavratmak. Bitkisel biyoçeşitlilik hakkında bilgi edinmek. Türkiye'deki Biyolojik Zenginlikler, ülke kalkınmasında kullanabilmek, bu ekonomik potansiyeli harekete geçirebilmek ve öncelikle bu zenginliklerin ne durumda olduğunu belirlemek. Türkiye'de biyolojik zenginlikler tıp, orman,tarım ve endüstride önemli yararların çoğalması ve gelecekte bu yararların genişletilip daha da artırılarak devam etmesidir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Öznur ERGEN AKÇİN, Prof. Dr. Tuğba ÖZBUCAK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Floristik terimini kavramak, Bitkisel çeşitlilik hakkında bilgi sahibi olmak | 2 | Türlerin karşılaştığı problemlere çözüm bulmak | 3 | Ekosistemin tanımı ve öğelerini öğrenmek | 4 | Gen kaynaklarımızın önemi ve korunmasına katkı sağlamak, | 5 | Nesli tehlikedeki türlerin korunmasıyla ilgili ulusal ve uluslar arası antlaşmaları bilmek, |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Tür Biyolojisi, Ekosistemin öğeleri, çeşitleri ve özellikleri, Tehlike Altındaki Türler ve bunların Korunması, Populasyon biyolojisi, Ülkemiz biyoçeşitliliği. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Türkiye'nin Bitkisel Zenginliğine Giriş | | | 2 | Ekosistemin öğeleri ve özelliği | | | 3 | Biyoçeşitlilik ve öğeleri | | | 4 | Tür ve türleşme mekanizması | | | 5 | Jeolojik devirlerde Türkiye’nin tür çeşitliliği | | | 6 | Bitki genetik kaynaklarını koruma yöntemleri | | | 7 | Gen merkezi Anadolu olan tarımsal bitkiler | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Türkiyenin bazı endemik ve ekonomik bitkileri | | | 10 | Endemik Bitkilerin zengin cins ve familyaları | | | 11 | Yaygın bitki formasyonları | | | 12 | Yaygın bitki formasyonları | | | 13 | Türkiye'nin Ormanları ve milli parkları | | | 14 | Bitkilerden yararlanma | | | 15 | Bitkilerden yararlanma | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Davis, P.H. (ed.), Flora of Turkey and the East Aegean Islands, Vol.1-9, University Press, Edinburgh (1965-1985)
Ekim T., Koyuncu M., Vural M. 2000. Türkiye Bitkileri Kırmızı Listesi. Türkiye Tabiatı Koruma Derneği |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 16 | 1 | 16 |
Tartışma | 8 | 1 | 8 |
Soru-Yanıt | 16 | 1 | 16 |
Takım/Grup Çalışması | 5 | 4 | 20 |
Rapor Hazırlama | 8 | 2 | 16 |
Rapor Sunma | 8 | 2 | 16 |
Proje Hazırlama | 4 | 4 | 16 |
Proje Sunma | 4 | 4 | 16 |
Bireysel Çalışma | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 4 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 4 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | | 3 | | | 3 | | | | | | ÖÇ2 | 3 | | 3 | | | 4 | | | | | | ÖÇ3 | 3 | | 3 | | | 3 | | | | | | ÖÇ4 | 4 | | 4 | | | 4 | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|