Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FBİ735-14TÜRKİYE'NİN BİTKİSEL ÇEŞİTLİLİĞİZorunlu126
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Ülkemizdeki floristik öğeleri ve bunların özelliklerini kavratmak. Bitkisel biyoçeşitlilik hakkında bilgi edinmek. Türkiye'deki Biyolojik Zenginlikler, ülke kalkınmasında kullanabilmek, bu ekonomik potansiyeli harekete geçirebilmek ve öncelikle bu zenginliklerin ne durumda olduğunu belirlemek. Türkiye'de biyolojik zenginlikler tıp, orman,tarım ve endüstride önemli yararların çoğalması ve gelecekte bu yararların genişletilip daha da artırılarak devam etmesidir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Öznur ERGEN AKÇİN, Prof. Dr. Tuğba ÖZBUCAK
Öğrenme Çıktıları
1Floristik terimini kavramak, Bitkisel çeşitlilik hakkında bilgi sahibi olmak
2Türlerin karşılaştığı problemlere çözüm bulmak
3Ekosistemin tanımı ve öğelerini öğrenmek
4Gen kaynaklarımızın önemi ve korunmasına katkı sağlamak,
5Nesli tehlikedeki türlerin korunmasıyla ilgili ulusal ve uluslar arası antlaşmaları bilmek,
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Tür Biyolojisi, Ekosistemin öğeleri, çeşitleri ve özellikleri, Tehlike Altındaki Türler ve bunların Korunması, Populasyon biyolojisi, Ülkemiz biyoçeşitliliği.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Türkiye'nin Bitkisel Zenginliğine Giriş
2Ekosistemin öğeleri ve özelliği
3Biyoçeşitlilik ve öğeleri
4Tür ve türleşme mekanizması
5Jeolojik devirlerde Türkiye’nin tür çeşitliliği
6Bitki genetik kaynaklarını koruma yöntemleri
7Gen merkezi Anadolu olan tarımsal bitkiler
8Ara sınav
9Türkiyenin bazı endemik ve ekonomik bitkileri
10Endemik Bitkilerin zengin cins ve familyaları
11Yaygın bitki formasyonları
12Yaygın bitki formasyonları
13Türkiye'nin Ormanları ve milli parkları
14Bitkilerden yararlanma
15Bitkilerden yararlanma
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Davis, P.H. (ed.), Flora of Turkey and the East Aegean Islands, Vol.1-9, University Press, Edinburgh (1965-1985) Ekim T., Koyuncu M., Vural M. 2000. Türkiye Bitkileri Kırmızı Listesi. Türkiye Tabiatı Koruma Derneği
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım16116
Tartışma818
Soru-Yanıt16116
Takım/Grup Çalışması5420
Rapor Hazırlama8216
Rapor Sunma8216
Proje Hazırlama4416
Proje Sunma4416
Bireysel Çalışma16116
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma5420
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma5420
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)184
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ14 3  3     
ÖÇ23 3  4     
ÖÇ33 3  3     
ÖÇ44 4  4     
ÖÇ5           
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00