Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FBİ706-13 | BİYOİKLİM VE VEJETASYON | Zorunlu | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Doktora |
Dersin Amacı |
İklim yaşayan organizmalar için çok önemlidir. Vejetasyon esas olarak iklimsel şartlardan dolayı yatay ve dikey tabakalaşma gösterir. Bu dersin amacı vejetasyon ve iklim arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Assoc. Prof. Dr. Tuğba B. ÖZBUCAK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Dersin amaç, kapsam ve içeriğini bilimin evrensel kuralları doğrultusunda anlamlandırma | 2 | Bilgiye erişim ve konuların ilgili literatür bilgisi ışığında değerlendirebilme | 3 | Bilimsel bir sorunu ortaya koyma ve araştırma stratejileri geliştirebilme | 4 | | 5 | | 6 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
İklim, biyoiklim, iklim araştırma metotları, iklimlerin sınıflandırılması,iklimin, bitkiler ve bitki cevapları üzerindeki etkileri ile dünyadaki iklim zonları, Türkiye’nin bu iklim zonları ile ilişkisi, küresel iklim değişimi ve olası sonuçları. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin amacı, kapsamı, içeriği | | | 2 | İklim ve Biyoiklim kavramı | | | 3 | İklimlerin sınıflandırılmasındaki araştırma metotları | | | 4 | İklimlerin sınıflandırılmasındaki araştırma metotları (devam) | | | 5 | İklim parametrelerinin bitkiler üzerine etkileri ve bitkilerin buna tepkileri | | | 6 | Dünya iklim bölgeleri ve vejetasyon zonları | | | 7 | Türkiye’deki iklim çeşitleri | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Türkiye vejetasyonunun yatay ve dikey kademelenmesi ve bu durumun iklim ile ilişkileri | | | 10 | Türkiye vejetasyonunun yatay ve dikey kademelenmesi ve bu durumun iklim ile ilişkileri (devam) | | | 11 | Yer tarihi boyunca iklim değişimleri | | | 12 | Küresel ısınma ve olası sonuçları | | | 13 | İklim değişimlerinin uygarlık üzerine etkileri | | | 14 | Dersin genel bir değerlendirilmesi | | | 15 | Seminer | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Akman, Y. 2011. İklim ve Biyoiklim, Palme Yayıncılık, Ankara.
Işık, K. (Çeviri Edtörü) 2004. Bitki Biyolojisi, Palme Yayıncılık, Ankara.
Akman, Y. 2010. Vejetasyon Ekolojisi Araştırma Metotları, Palme Yayıncılık, Ankara.
Kılınç, M. 2005. Bitki Sosyolojisi (Vejetasyon Bilimi), Palme Yayıncılık, Ankara.
Releated research article
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Soru-Yanıt | 8 | 2 | 16 |
Alan Çalışması | 8 | 2 | 16 |
Seminer | 16 | 1 | 16 |
Makale Yazma | 16 | 2 | 32 |
Makale Kritik Etme | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | | | | | 3 | | | | | | ÖÇ2 | | 4 | 5 | | | | | | | | | ÖÇ3 | 4 | 3 | | 5 | | 4 | 5 | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|