|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FBİ729 | SUCUL EKOSİSTEMDE BİYOLOJİK İZLEME | Zorunlu | 1 | 1 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Doktora | Dersin Amacı | Biyolojik izleme kavramı ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Beyhan TAŞ | Öğrenme Çıktıları | 1 | Bioindikator canlıların özelliklerini bilir. | 2 | Biyolojik izlemede canlıları kullanır. | 3 | Kimyasal analiz ve biyolojik izleme arasında ilişki kurar. | 4 | Su kirliliğinin erken teşhisinde biyolojik izlemeyi kullanarak, su kalitesi hakkında yorum yapabilir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Biyolojik izleme kavramı ve uygulama prensipleri,
Biyolojik izlemede canlı seçimi,
Bioindikator canlılar ve özellikleri,
Biyolojik izlemenin avantajları,
Su kalitesinin izlenmesinde biyolojik izlemede canlıların kullanılması,
Kimyasal analiz ve biyolojik izleme arasındaki ilişki,
Su kirliliğinin erken teşhisinde biyolojik izlemenin önemi. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Suyun önemi ve su kirliliği
| | | 2 | Su kalitesinin biyolojik yönden değerlendirilmesi
| | | 3 | Biyolojik izleme nedir?
| | | 4 | Biyoindikatör ve çeşitleri
| | | 5 | Biyoindikatör olarak kullanılan organizma grupları
| | | 6 | Biyoindikatör olarak kullanılan organizma grupları
| | | 7 | Biyotik yaşam | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Kirlilik tipine göre kullanılabilecek biyolojik yöntemler
| | | 10 | Türkiye’de biyotik indeks kullanımına ilişkin çalışmalar
| | | 11 | Dünyada biyotik indeks kullanımına ilişkin çalışmalar
| | | 12 | Kimyasal analiz ve biyolojik izleme arasındaki ilişki
| | | 13 | Çeşitlilik indeksleri
| | | 14 | Çeşitlilik indeks değerleri ile su kalitesi arasındaki ilişki
| | | 15 | Su kirliliğinin erken teşhisinde biyolojik izlemenin önemi
| | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Kazancı, N., Girgin, S., Dügel,M., Oğuzkurt, D., 1997. Akarsuların Çevre Kalitesi Yönünden Değerlendirilmesi ve İzlenmesinde Biyotik İndeks Yöntemi,Türkiye İç Suları Araştırmaları Dizisi:II, Ankara,100.
Edward G. Bellinger and David C. Sigee 2010. Freshwater Algae: Identification and Use as Bioindicators
Osmond, D.L., Line, D.E., Gale, J.A.,Gannon, R.W. Gannon, C.B., Knott, K.A.,Bartenhagen, M.H. Turner, S.W., Coffey, J., Spooner, J. Wells, J.C. Walker, L.L., Hargrove, M.A., Foster,M.A, Robillard, P.D, Lehning, D.W. 1995. Biomonitoring, WATERSHEDSS (Water, Soil and Hydro-Environmental Decision Support System), http://h2osparc.wq.ncsu.edu,8.
Anonymous, 2004. Diversity and Biotic Indices, www.pca.state.mn.us/publications, 31.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Laboratuvar | 10 | 2 | 20 | Tartışma | 8 | 2 | 16 | Alan Gezisi | 4 | 2 | 8 | Alan Çalışması | 8 | 4 | 32 | Proje Sunma | 4 | 2 | 8 | Seminer | 4 | 2 | 8 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | 5 | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|