Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FBİ729SUCUL EKOSİSTEMDE BİYOLOJİK İZLEMEZorunlu116
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Biyolojik izleme kavramı ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Beyhan TAŞ
Öğrenme Çıktıları
1Bioindikator canlıların özelliklerini bilir.
2Biyolojik izlemede canlıları kullanır.
3Kimyasal analiz ve biyolojik izleme arasında ilişki kurar.
4Su kirliliğinin erken teşhisinde biyolojik izlemeyi kullanarak, su kalitesi hakkında yorum yapabilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Biyolojik izleme kavramı ve uygulama prensipleri, Biyolojik izlemede canlı seçimi, Bioindikator canlılar ve özellikleri, Biyolojik izlemenin avantajları, Su kalitesinin izlenmesinde biyolojik izlemede canlıların kullanılması, Kimyasal analiz ve biyolojik izleme arasındaki ilişki, Su kirliliğinin erken teşhisinde biyolojik izlemenin önemi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Suyun önemi ve su kirliliği
2Su kalitesinin biyolojik yönden değerlendirilmesi
3Biyolojik izleme nedir?
4Biyoindikatör ve çeşitleri
5Biyoindikatör olarak kullanılan organizma grupları
6Biyoindikatör olarak kullanılan organizma grupları
7Biyotik yaşam
8Arasınav
9Kirlilik tipine göre kullanılabilecek biyolojik yöntemler
10Türkiye’de biyotik indeks kullanımına ilişkin çalışmalar
11Dünyada biyotik indeks kullanımına ilişkin çalışmalar
12Kimyasal analiz ve biyolojik izleme arasındaki ilişki
13Çeşitlilik indeksleri
14Çeşitlilik indeks değerleri ile su kalitesi arasındaki ilişki
15Su kirliliğinin erken teşhisinde biyolojik izlemenin önemi
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Kazancı, N., Girgin, S., Dügel,M., Oğuzkurt, D., 1997. Akarsuların Çevre Kalitesi Yönünden Değerlendirilmesi ve İzlenmesinde Biyotik İndeks Yöntemi,Türkiye İç Suları Araştırmaları Dizisi:II, Ankara,100. Edward G. Bellinger and David C. Sigee 2010. Freshwater Algae: Identification and Use as Bioindicators Osmond, D.L., Line, D.E., Gale, J.A.,Gannon, R.W. Gannon, C.B., Knott, K.A.,Bartenhagen, M.H. Turner, S.W., Coffey, J., Spooner, J. Wells, J.C. Walker, L.L., Hargrove, M.A., Foster,M.A, Robillard, P.D, Lehning, D.W. 1995. Biomonitoring, WATERSHEDSS (Water, Soil and Hydro-Environmental Decision Support System), http://h2osparc.wq.ncsu.edu,8. Anonymous, 2004. Diversity and Biotic Indices, www.pca.state.mn.us/publications, 31.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Laboratuvar10220
Tartışma8216
Alan Gezisi428
Alan Çalışması8432
Proje Sunma428
Seminer428
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11414
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11414
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)166
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ155555555555
ÖÇ25          
ÖÇ35          
ÖÇ4           
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00