Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FBİ725ORGAN SİSTEMLERİNİN EVRİMİZorunlu116
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Bu ders hayvanlardaki organ sistemlerinin evrimsel kökenlerini, farklılıklarını ve gelişimlerini, omurgasızlardan başlayarak omurgalı hayvan gruplarına kadar anatomik ve fizyolojik açıdan karşılaştırmalı olarak anlaşılmasını amaçlamaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Organların temel yapılarını karşılaştırmalı olarak bilir.
2Organ Sistemlerinin evrimsel gelişimlerini ve olası nedenlerini kavramış olur.
3Omurgasız ve Omurgalı gruplarındaki organların yapı ve fonksiyonlarını bilir.
4
5
6
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Çok hücreli omurgasız hayvan şubeleri ile gelişmiş omurgalı grupları karşılaştırıldığında organ sistemlerinin yapı ve işlevlerinin farklı olduğu bilinen bir gerçektir. Basit yapılı omurgasız gruplarındaki organ sistemlerinin yapısal ve fizyolojik olarak işlevlerinin ortaya konulması gelişmiş organ sistemlerinin evrimsel kökenleri ve kompleks yapılar haline gelmelerinin nedenlerini daha iyi anlamamızı sağlayacaktır. İlkin organ sistemlerinin hayvan şubeleri arasındaki farklılıkları ve benzerlikleri göz önüne alınarak, bu sistemlerin gruplar arasındaki filogenetik ilişkilerin nedenleri ortaya konulacaktır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Filogenetik çatı
2
3Epidermis
4Kas Sistemi
5Sinir Sistemi
6Duyusal Organlar
7Vücut Örtüleri
8Boşaltım Sistemi
9 Arasınav
10 Dolaşım Sistemi
11 Solunum Sistemi
12 Üreme organları
13 Gametler (Spermatozoa)
14 Makale çalışması
15Makale çalışması
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1 Rhaesa, A. S. 2007. The Evolution of Organ Systems, Oxford University Press/USA. 368 pp. 2 Demirsoy, A. 1995. Kalıtım ve Evrim. Meteksan Yayınları, 534 pp. 3 Brusca, R. C. and Brusca, G. J. 2003. Invertebrates. Second Edition, Sinauer, 895 pp. İlave Kaynak 4 Campell, N. A. ve Reece, J. B. 2008. Biology. Türkçe Çeviri (eds. E. Gündüz, A. Demirsoy, İ. Türkan). Palme Yayınevi.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Quiz224
Derse Katılım14456
Tartışma14114
Soru-Yanıt14114
Beyin Fırtınası14228
Proje Sunma224
Makale Kritik Etme5525
Bireysel Çalışma14570
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12020
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma13030
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)311
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ1 34  3     
ÖÇ243     3   
ÖÇ34 4     4  
ÖÇ4           
ÖÇ5           
ÖÇ6           
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00