Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FBİ725 | ORGAN SİSTEMLERİNİN EVRİMİ | Zorunlu | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Doktora |
Dersin Amacı |
Bu ders hayvanlardaki organ sistemlerinin evrimsel kökenlerini, farklılıklarını ve gelişimlerini, omurgasızlardan başlayarak omurgalı hayvan gruplarına kadar anatomik ve fizyolojik açıdan karşılaştırmalı olarak anlaşılmasını amaçlamaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Organların temel yapılarını karşılaştırmalı olarak bilir. | 2 | Organ Sistemlerinin evrimsel gelişimlerini ve olası nedenlerini kavramış olur. | 3 | Omurgasız ve Omurgalı gruplarındaki organların yapı ve fonksiyonlarını bilir. | 4 | | 5 | | 6 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Çok hücreli omurgasız hayvan şubeleri ile gelişmiş omurgalı grupları karşılaştırıldığında organ sistemlerinin yapı ve işlevlerinin farklı olduğu bilinen bir gerçektir. Basit yapılı omurgasız gruplarındaki organ sistemlerinin yapısal ve fizyolojik olarak işlevlerinin ortaya konulması gelişmiş organ sistemlerinin evrimsel kökenleri ve kompleks yapılar haline gelmelerinin nedenlerini daha iyi anlamamızı sağlayacaktır. İlkin organ sistemlerinin hayvan şubeleri arasındaki farklılıkları ve benzerlikleri göz önüne alınarak, bu sistemlerin gruplar arasındaki filogenetik ilişkilerin nedenleri ortaya konulacaktır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Filogenetik çatı | | | 2 | | | | 3 | Epidermis | | | 4 | Kas Sistemi | | | 5 | Sinir Sistemi
| | | 6 | Duyusal Organlar
| | | 7 | Vücut Örtüleri
| | | 8 | Boşaltım Sistemi | | | 9 |
Arasınav | | | 10 |
Dolaşım Sistemi | | | 11 |
Solunum Sistemi | | | 12 |
Üreme organları | | | 13 |
Gametler (Spermatozoa) | | | 14 |
Makale çalışması | | | 15 | Makale çalışması | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1 Rhaesa, A. S. 2007. The Evolution of Organ Systems, Oxford University Press/USA. 368 pp.
2 Demirsoy, A. 1995. Kalıtım ve Evrim. Meteksan Yayınları, 534 pp.
3 Brusca, R. C. and Brusca, G. J. 2003. Invertebrates. Second Edition, Sinauer, 895 pp.
İlave Kaynak
4 Campell, N. A. ve Reece, J. B. 2008. Biology. Türkçe Çeviri (eds. E. Gündüz, A. Demirsoy,
İ. Türkan). Palme Yayınevi.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 2 | 2 | 4 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Beyin Fırtınası | 14 | 2 | 28 |
Proje Sunma | 2 | 2 | 4 |
Makale Kritik Etme | 5 | 5 | 25 |
Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | 3 | 4 | | | 3 | | | | | | ÖÇ2 | 4 | 3 | | | | | | 3 | | | | ÖÇ3 | 4 | | 4 | | | | | | 4 | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|