Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FBİ723 | EVRİMSEL ANALİZ | Zorunlu | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Doktora |
Dersin Amacı |
Bu ders Biyoloji bölümü, Ziraat Fakültelerinin ilgili bölümleri ve Sosyal davranış çalışanlara biyolojik evrimin kuramları, açılımları ve senteziyle ilgili bilgiler ve yaklaşımlar kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Yaşamın kökenini ve Omurgasız hayvanların farklılaşmalarını bilir. | 2 | Omurgasız hayvan şubelerini birbirinden ayırt edip, filogenetik ilişkilerini çözümleyebilir. | 3 | Çeşitli organ sistemlerinin evrimsel gelişimini bilir. | 4 | | 5 | | 6 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Evrimsel biyolojinin temel soruları olan; Dünyadaki organizmalar nereden gelmektedir? Neden bu kadar farklı canlı çeşidi vardır? Nasıl bu kadar iyi tasarlanmış hale gelmişlerdir? gibi sorulara bu ders geniş bir perspektifle cevap bulmaya çalışır. Bu ders, ortak ata ve doğal seçilim ilkelerini baz alan bir yaklaşımla; evrim çalışan biyologların kullandıkları yöntemler, filogeni, mutasyon, genetik varyasyon, adaptasyon, eşeysel seçilim, yaşam tarihi ve insanın evrimini içermektedir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Evrimi anlamak, evrim üzerine düşüncelerin kısa tarihi
| | | 2 | Dünya’nın oluşumu ve Yaşamın kısa tar
| | | 3 | Yapay ve doğal seçilim | | | 4 | Evrimsel ağaçların hesaplanması | | | 5 | Genetik varyasyon ve yeni allellerin ortaya çıkışı, mutasyonlar | | | 6 | Hardy-Weinberg Denge Prensibi ve seçilim | | | 7 | Göç, genetik sürüklenme ve rastgele olmayan çiftleşme | | | 8 | Kantitatif genetik ve evrim | | | 9 | Arasınav | | | 10 | Adaptasyon, fenotipik esneklik ve uzlaşılar | | | 11 | Eşeysel dimorfizm, eşeysel seçilim ve rekabet | | | 12 | Akraba seçilimi ve fedakarlığın evrimi | | | 13 | Türleşme mekanizmaları | | | 14 | Gelişim ve Evrim | | | 15 | İnsanın Evrimi ve İnsan sağlığı | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1 Freeman, S. ve Herron, J. C. 2007. Evolutionary Analysis. Evrimsel Analiz (Türkçeye çeviri editörleri: B. Çıplak, H.H. Başıbüyük, S. Karaytuğ ve İ. Gündüz) Palme yayınevi, 2009.
2 Demirsoy, A. 1995. Kalıtım ve Evrim. Meteksan Yayınları, 534 pp.
3 Futuyma, D. J. 2009. Evolution. Evrim (Türkçeye çeviri editörleri, A. Kence, N. Bozcuk) Palme yayınevi, 2008.
4 Campell, N. A. ve Reece, J. B. 2008. Biology. Türkçe Çeviri (eds. E. Gündüz, A. Demirsoy,
İ. Türkan). Palme Yayınevi.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 14 | 3 | 42 |
Beyin Fırtınası | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 15 | 2 | 30 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Okuma | 10 | 1 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | | | 3 | | | 3 | | | | | ÖÇ2 | | 3 | | 3 | | | 3 | | | | | ÖÇ3 | 2 | 3 | 4 | 3 | | | 3 | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|