Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FBİ708 | HÜCRESEL YAŞLANMA | Zorunlu | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Doktora |
Dersin Amacı |
Hücresel metabolizma ve yaşlanma arasındaki ilişkiyi açıklamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Ömür uzunluğu ve yaşlanmanın olası nedenleri ve bunlar arasındaki etkileşim hakkında bilgi sahibi olur. | 2 | Ömür uzunluğu ve yaşlanma sürecinin azaltılabilmesine yardımcı olabilecek uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur. | 3 | | 4 | | 5 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Yaşlanmanın tanımı, hücresel metabolizma ve yaşlanma bağlantısı, yaşlanma ile ilgili teoriler, yaşlanma sürecinin azaltılabilmesine yardımcı olabilecek uygulamalar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Yaşlanma ve ömür uzunluğu | | | 2 | Yaşlanma süreci ile ilgili teoriler | | | 3 | Genler ve yaşlanma | | | 4 | Telomerler ve yaşlanma | | | 5 | Oksidatif stres, serbest radikal oluşumu | | | 6 | Kalori sınırlaması ve yaşlanma | | | 7 | Oksidasyon, antioksidanlar ve yaşlanma ilişkisi | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Hatalı protein teorisi | | | 10 | Aşınma ve yıpranma teorisi | | | 11 | Metabolik artık birikim teorisi | | | 12 | Glukoz ve yaşlanma | | | 13 | Fagositler, lenfositler ve yaşlanma | | | 14 | Evrimsel yaşlanma | | | 15 | Yaşlanma karşıtı uygulamalar | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Atlı Şekeroğlu, Z., Biyolojik Yaşlanma. Samsun, 2000. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Tartışma | 16 | 3 | 48 |
Soru-Yanıt | 16 | 3 | 48 |
Beyin Fırtınası | 16 | 3 | 48 |
Rapor Sunma | 5 | 2 | 10 |
Seminer | 5 | 2 | 10 |
Makale Yazma | 9 | 3 | 27 |
Makale Kritik Etme | 9 | 3 | 27 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 2 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|