Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FBİ705 | TÜRKİYE’NİN ÇEVRE SORUNLARI | Zorunlu | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Doktora |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı Türkiye’nin önemli çevre sorunları ve onların çözümü hakkında bilgi vermektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Tuğba BAYRAK ÖZBUCAK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Çevresel farkındalığı anlamak | 2 | Türkiye'deki çevresel problemlerin önemini anlamak | 3 | Başlıca kirlilik tiplerini açıklamak | 4 | Enerji, çevre kirliliği ve sürdürülebilirlik arasındaki ilişkiyi açıklamak | 5 | Çevre kirliliğini önleme metotlarını anlamak ve açıklamak |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Türkiye’nin çevre sorunlarının( hava, su, deniz, toprak, radyoaktif ve gürültü kirliliği) nedenleri ve sonuçları. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş, tanımlar ve çevresel problemler hakkında temel kavramlar | | | 2 | Hava kirliliği ve sebepleri. | | | 3 | Hava kirliliğinin insan ve çevreye etkileri | | | 4 | Türkiye’de hava kirliliği | | | 5 | Su kirliliği ve sebepleri | | | 6 | Su kirliliğinin insan ve çevreye etkileri. | | | 7 | Türkiye’de su kirliliği | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Toprak kirliliğ ve sebepleri | | | 10 | Toprak kirliliğinin insane ve çevreye etkileri. | | | 11 | Türkiye’de toprak kirkiliği | | | 12 | Katı atıklar ve kaynakları | | | 13 | Pestisitsitler ve çevresel etkileri | | | 14 | Türkiye ve dünyanın çevre koruma politikası | | | 15 | Gürültü kirliliği ve çevresel etkileri | | | 16 | Yıl sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 2 | 16 | 32 |
Tartışma | 2 | 16 | 32 |
Soru-Yanıt | 2 | 16 | 32 |
Alan Çalışması | 3 | 10 | 30 |
Beyin Fırtınası | 3 | 12 | 36 |
Proje Hazırlama | 5 | 12 | 60 |
Makale Yazma | 3 | 16 | 48 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 5 | 15 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | 4 | 3 | | 4 | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | 3 | | | 3 | | | | | ÖÇ4 | | | | 4 | 2 | | 4 | 3 | | | | ÖÇ5 | | | | 4 | | | 4 | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|