Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TAB732-10TÜRKİYE'NİN TIBBİ VE AROMATİK ÖZELLİKTEKİ ENDEMİK BİTKİLERİZorunlu126
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
• Türkiye florasında bulunan endemik tıbbi ve aromatik bitkilerin botanik özellikleri öğretilir • Endemik tıbbi ve aromatik bitkilerin kimyasal özellikleri ve işlenmesi hakkında temel bilgiler verilir • Endemik tıbbi ve aromatik bitkilerin yetiştiriciliği öğretilir
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Endemik tıbbi ve aromatik bitkilerin adaptasyonu, morfolojisi ve üretim teknikleri hakkında bilgi ve beceriye sahip olur.
2Endemik tıbbi ve aromatik bitkilerin özelliklerini ve işleme tekniklerini açıklayabilir
3
4
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
• Endemik tıbbi ve aromatik bitkilerin özellikleri • Yetiştirme teknikleri • Etkili maddeleri • Kullanım alanları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş ; Endemik tıbbi ve aromatik bitkilerin dünya’da ve Türkiye’de önemi
2Endemik tıbbi ve aromatik bitkilerin tıbbi özellikleri
3Endemik tıbbi ve aromatik bitkilerin tıbbi özellikleri
4Endemik tıbbi ve aromatik bitkilerin bileşimi, kullanılan kısımları
5Endemik Tıbbi ve aromatik bitkilerin toplanması
6Kurutma teknikleri
7Kaliteli kurutma ve depolama yöntemleri
8Ara sınav
9Genetik kaynakların korunması
10Cyclamen cilicum, Orchis ssp. ; önemi, adaptasyonu, morfolojisi ve yetiştiriciliği
11Silybum marianum subps. anatolicum ; önemi, adaptasyonu, morfolojisi ve yetiştiriciliği
12Crocus sp., Phlomis sp; önemi, adaptasyonu, morfolojisi ve yetiştiriciliği
13Sideritis sp., Nepeta sp., Ballota sp; önemi, adaptasyonu, morfolojisi ve yetiştiriciliği
14Alkanna sp., Verbascum sp., Tanecetum sp, Euphorbia sp., önemi, adaptasyonu, morfolojisi ve yetiştiriciliği
15Anemone sp, Iris sp., Muscari sp., Satureja sp., Dorystoecha sp., önemi, adaptasyonu, morfolojisi ve yetiştiriciliği
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Vural, M. 2003. Türkiye’ nin Tehlike Altındaki Bitkileri. Türkiye’ de Biyolojik Çesitlilik ve Organik Tarım Çalıstay Raporu. FAO/BM Tematik Grubu. DIE Konferans salonu, Ankara 168-183. Baytop, T. 1999. Turkiye’de bitkiler ile tedavi. Nobel Tıp Kitabevleri, Istanbul.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14798
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma15115
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma15115
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)173
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ14     
ÖÇ24     
ÖÇ3      
ÖÇ4      
ÖÇ5      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00