|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TAB725-10 | YEM BİTKİLERİ VE EROZYON KONTROLÜ | Zorunlu | 1 | 2 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Doktora | Dersin Amacı | Öğrencilerin, yeşil alan ve erozyon kontrolünde yaygın olarak kullanılan yem bitkilerinin bitkilerinin botanik, fizyolojik ve agronomik özelliklerini tanıma ve öğrenmelerini ağlamak. Hangi cins, tür ve çeşitlerden, hangi ekolojilerde yararlanabileceklerine karar verme yetisi kazandırmak. Bu cins, tür ve çeşitlerin yetiştirme, üretme ve tohum elde etme tekniklerini öğretmek. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Özlem ÖNAL AŞCI | Öğrenme Çıktıları | 1 | Sürdürülebilir çevre ve tarımsal üretimde yeşil alan ve erozyon kontrol bitkilerin önemini kavrayabilme | 2 | Yeşil alan tesisi ve erozyon kontrol çalışmaları konusunda kamu kuruluşlarına, özel sektöre ekonomik analiz, uygulama süreci ve modellemeler konusunda bilgi aktarabilme | 3 | Yeşil alan tesisi ve erozyon kontrol çalışmalarında ortaya çıkan sorunlar hakkında fikir yürütebilme ve çözüm üretebilme. | 4 | | 5 | |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Sürdürülebilir bir çevre açısından yeşil alanlar ve erozyon kontrol yem bitkilerinin önemi, yeşil alanlar ve erozyon kontrol üretiminde karşılaşılan sorunlar ve diğer koşullar, Türkiye ve Dünyadaki durum, yeşil alan ve erozyon kontrol yem bitkilerini yetiştirme teknikleri, ekimleri, dikimleri ve bakım uygulamaları, serin ve sıcak iklim yeşil alan yem bitkilerinin örnekleri ve kullanımı, serin ve sıcak iklim erozyon kontrol bitkilerin örnekleri ve kullanımı, serin ve sıcak iklimlerde yeşil alan oluşturma teknikleri ile serin ve sıcak iklimlerde erozyon kontrol önlemleri | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersin tanıtımı, kapsamı, gerekçesi ve önemi | | | 2 | Sürdürülebilir çevre açısından yeşil alan ve erozyon kontrol buğdaygillerinin önemi | | | 3 | Dünya’da ve Türkiye’de yeşil alan ve erozyon kontrol buğdaygillerinin üretim sorunları ve çözüm yöntemleri | | | 4 | Yeşil alan ve erozyon kontrol buğdaygillerinin temel morfolojik ve biyolojik özellikleri | | | 5 | Yeşil alan ve erozyon kontrol buğdaygillerinin üretim teknikleri, ekim, dikim ve bakım işlemleri | | | 6 | Serin iklim yeşil alan buğdaygilleri, örnekler ve kullanımlar | | | 7 | Sıcak iklim yeşil alan buğdaygilleri, örnekler ve kullanımları | | | 8 | Vİze | | | 9 | Lolium ve Poa Cinsinden buğdaygiller | | | 10 | Sıcak iklim erozyon kontrol buğdaygilleri, Cynodon, Buchloe cinsinden buğdaygiller | | | 11 | Serin iklim erozyon kontrol buğdaygilleri, Agropyron, Festuca Cinsinden buğdaygiller | | | 12 | Andropogon,Pennisetum cinsinden buğdaygiller | | | 13 | Serin ve sıcak iklimlerde yeşil alan oluşturma teknikleri ve buğdaygil bitkisi seçimi | | | 14 | Serin iklimlerde erozyon kontrol çalışmaları ve kullanılacak buğdaygillerin seçimi | | | 15 | Sıcak iklimlerde erozyon kontrol çalışmaları ve kullanılacak buğdaygillerin seçimi | | | 16 | final | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Yembitkileri (Buğdaygil Yembitkileri) Cilt III, Ed: Avcıoğlu, R., Hatipoğlu, R. ve Karadağ, Y., 2009. T.C. Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, Tarımsal Ür. ve Gel. Gn. Md., İzmir-2009. 2. Gençkan, M.S., 1985. Çayır-Mera Kültürü, Amenajmanı ve Islahı. Ege Üniv. Ziraat Fak. Yay. No: 483, İzmir 3. Erosion Control Planning Guidelines. http//www. Afceebooksofmil/1dg/s 4. Erosion Control Handbook. Minnesota Local Road Research Board, 2003. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Quiz | 2 | 1 | 2 | Derse Katılım | 13 | 5 | 65 | Takım/Grup Çalışması | 4 | 10 | 40 | Proje Hazırlama | 1 | 20 | 20 | Bireysel Çalışma | 3 | 10 | 30 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Rapor | 1 | 3 | 3 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 1 | | | | | | ÖÇ2 | | 3 | | | | | ÖÇ3 | | | 2 | | | | ÖÇ4 | | | | 1 | | | ÖÇ5 | | | | | 3 | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|