Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TAB733TARIMSAL DENEMELERİN İSTATİSTİKSEL DEĞERLENDİRİLMESİZorunlu116
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Tarla denemelerinde kullanılan deneme desenlerinden elde edilen sayısal verilerin istatistiksel olarak yorumlanması, önemlilik testlerinin belirlenmesidir
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Tarla denemelerinde kullanılan testleri kavrayabilme
2Önemlilik testleri ve yorumlanması
3Denemelerden elde ettiği rakamlar arasında ilişki kurma ve karşılaştırma vb.
4
5
6
7
8
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Çeşitli deneme desenlerine göre kurulan tarla denemeleri veya laboratuar çalışmaları sonucunda elde edilen sayısal verilerin yorumlanması, karşılaştırılması, önemlilik testleri ve denemede ele alınan özelliklerin ikili etkileşimlerinin belirlenerek yorumlanması.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1T testi ve önemi
2Khikare testi
3Basit, kısmi ve çoklu regresyon
4Korelasyon testleri
5Kovaryans analizi
6Bazı varyans analiz metotları (ortogonal kıyaslamalar, augmented, counfounding)
7Bazı varyans analiz metotları (latisler, rectangular, cubik latisler)
8Latis kareler deneme desenleri.
9Ara sınav
10Stabilite testleri
11Stabilite testlerindeki rakamların grafiklerle yorumlanması
12Kümeleme (Cluster) testleri
13Kümeleme (Cluster) testleri
14Bilgisayar uygulamalı analizler
15Bilgisayar uygulamalı analizler
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Kayaalp, T. ve S. Çankaya. 2009. İstatistik. Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Genel yayın No: 258, Ders Kitapları Yayın No: A-84, 158 syf. Adana 2. Efe, E., Bek, Y. ve M. Şahin, 2000. SPSS’te Çözümleri ile İstatistik Yöntemler II. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Rektörlüğü. Yayın No:10 Kahramanmaraş. 3. Gülümser, A., Bozoğlu, H. Ve E. Pekşen. 2006. Araştırma Ve Deneme Metotları. Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Ziraat Fakültesi, Ders Kitabı No:48 Samsun 4. Öner, F. 2012. Tarımsal Denemelerin İstatistiksel Değerlendirilmesi, Ders Notları
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma15690
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12020
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma13030
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)185
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ144    
ÖÇ2  44  
ÖÇ3   4  
ÖÇ4      
ÖÇ5      
ÖÇ6      
ÖÇ7      
ÖÇ8      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00