Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TAB732 | TARLA BİTKİLERİNDE DAYANIKLILIK ISLAHI | Zorunlu | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Doktora |
Dersin Amacı |
Dersi alan öğrencilere tarla bitkilerinde dayanıklılık ıslahının temel kavram ve prensiplerinin öğretilmesi |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Ş. Metin KARA |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Dayanıklılık ıslahının temel kavram ve prensiplerini öğrenir | 2 | Biyotik ve abiyotik stres faktörlerini ve bitkilerdeki etkilerini öğrenir | 3 | Dayanıklılık ıslahında kullanılan metotları öğrenir, dayanıklılık test ve değerlendirmede beceri sahibi olur | 4 | | 5 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Dayanıklılık ıslahının temel kavram ve prensipleri, biyotik ve abiyotik stres faktörleri, kültür bitkilerinin stres faktörlerine tepkileri, dayanıklılığın morfolojik, fizyolojik ve genetik esasları, genotip-çevre ve konukçu-patojen ilişkileri, dayanıklılık ıslahının prensipleri, ıslah metotları, dayanıklılık ıslahı nörserileri, dayanıklılık test ve değerlendirme yöntemleri, dayanıklılık kaynakları, dayanıklılığın korunması. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş, dayanıklılık ıslahının temel kavramları | | | 2 | Stres kavramı ve biyotik ve abiyotik stres faktörleri | | | 3 | Bitkilerinin canlı ve cansız çevresel etmenlere tepkileri | | | 4 | Dayanıklılığın morfolojik, fizyolojik ve genetik esasları | | | 5 | Genotip-çevre ve konukçu-patojen ilişkileri | | | 6 | Dayanıklılık ıslahının prensipleri | | | 7 | Hastalık ve zararlılara dayanıklılık mekanizmaları | | | 8 | Islah metotları | | | 9 | Ara sınav | | | 10 | Ara sınav | | | 11 | Dayanıklılık ıslahı nörserileri | | | 12 | Dayanıklılık test ve değerlendirme yöntemleri | | | 13 | Dayanıklılık kaynakları | | | 14 | Dayanıklılık ıslahında biyoçeşitliliğin önemi | | | 15 | Dayanıklılığın korunması. | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1 Demir, İ. 1990. Genel Bitki Islahı. Ege Üniversitesi Basımevi, İzmir.
2 Fehr, W.R. 1987. Principles of Cultivar Development. Iowa State university
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 7 | 98 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|