Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TAB723 | SOĞANLI VE YUMRULU TIBBİ BİTKİLER | Zorunlu | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Doktora |
Dersin Amacı |
• Genel olarak geofit olarak adlandırılan soğanlı, yumrulu tıbbi bitkilerin kullanımını öğretmek
• Geofitlerin doğadan toplanmasında yürürlükte olan kanun ve yönetmelikler hakkında bilgi edinmek
• Soğanlı ve yumrulu şifalı bitkiler botanik, fizyolojisi ve biyokimyasal esaslarını öğretmek
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Ş.Metin KARA |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Soğanlı ve yumrulu tıbbi bitkilerin büyüme ve çiçeklenmesinde ekolojik ve çevresel faktörlerin önemini anlar | 2 | Soğanlı ve yumrulu tıbbi bitkilerin ekonomik önemini kavrar | 3 | Karşılaşılan sorunları çözebilme, kavrayabilme yeteğine sahip olur | 4 | | 5 | | 6 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
• Soğanlı ve yumrulu tıbbi bitkiler, sınıflandırılması, botanik ve fizyolojisi
• Çoğaltım teknikleri
• Depolama, hastalık ve zararlıları
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Genel giriş, soğan ve yumrulu tıbbi bitkilerin bitkilerin tanımlanması
| | | 2 | Soğanlı ve yumrulu tıbbi bitkilerin dünyadaki durumu
| | | 3 | Soğanlı ve yumrulu tıbbi bitkilerin Türkiye’deki durumu
| | | 4 | Soğanlı ve yumrulu tıbbi bitkiler ekonomisi
| | | 5 | Soğanlı ve yumrulu tıbbi bitkilerin kullanılması
| | | 6 | Ekonomik olarak önemli soğanlı ve yumrulu tıbbi bitkiler
| | | 7 | Ekonomik olarak önemli soğanlı ve yumrulu tıbbi bitkiler
| | | 8 | Ara sınav
| | | 9 | Ekonomik olarak önemli soğanlı ve yumrulu tıbbi bitkiler
| | | 10 | Ekonomik olarak önemli soğanlı ve yumrulu tıbbi bitkiler
| | | 11 | Ekonomik olarak önemli soğanlı ve yumrulu tıbbi bitkiler
| | | 12 | Soğanlı ve yumrulu tıbbi bitkilerin yetiştiriciliği
| | | 13 | Soğanlı ve yumrulu tıbbi bitkilerin üretimi
| | | 14 | Soğanlı ve yumrulu tıbbi bitkilerin depolanması
| | | 15 | Soğanlı ve yumrulu tıbbi bitkilerin ıslah yöntemleri | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Hertogh, A. De, and Nard , M. Le, 1993. The physiology of flower bulbs (A comprehensive treatise on the physiology and utilization of ornamental flowering bulbous and tuberous plants), Elsevier, Amsterdam.
Articles, proceedings, internet
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 7 | 98 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | 4 | | | | | ÖÇ2 | 4 | | 4 | | | | ÖÇ3 | 4 | | 4 | 4 | | | ÖÇ4 | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|