Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TAB723SOĞANLI VE YUMRULU TIBBİ BİTKİLERZorunlu126
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
• Genel olarak geofit olarak adlandırılan soğanlı, yumrulu tıbbi bitkilerin kullanımını öğretmek • Geofitlerin doğadan toplanmasında yürürlükte olan kanun ve yönetmelikler hakkında bilgi edinmek • Soğanlı ve yumrulu şifalı bitkiler botanik, fizyolojisi ve biyokimyasal esaslarını öğretmek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Ş.Metin KARA
Öğrenme Çıktıları
1Soğanlı ve yumrulu tıbbi bitkilerin büyüme ve çiçeklenmesinde ekolojik ve çevresel faktörlerin önemini anlar
2Soğanlı ve yumrulu tıbbi bitkilerin ekonomik önemini kavrar
3Karşılaşılan sorunları çözebilme, kavrayabilme yeteğine sahip olur
4
5
6
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
• Soğanlı ve yumrulu tıbbi bitkiler, sınıflandırılması, botanik ve fizyolojisi • Çoğaltım teknikleri • Depolama, hastalık ve zararlıları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Genel giriş, soğan ve yumrulu tıbbi bitkilerin bitkilerin tanımlanması
2Soğanlı ve yumrulu tıbbi bitkilerin dünyadaki durumu
3Soğanlı ve yumrulu tıbbi bitkilerin Türkiye’deki durumu
4Soğanlı ve yumrulu tıbbi bitkiler ekonomisi
5Soğanlı ve yumrulu tıbbi bitkilerin kullanılması
6Ekonomik olarak önemli soğanlı ve yumrulu tıbbi bitkiler
7Ekonomik olarak önemli soğanlı ve yumrulu tıbbi bitkiler
8Ara sınav
9Ekonomik olarak önemli soğanlı ve yumrulu tıbbi bitkiler
10Ekonomik olarak önemli soğanlı ve yumrulu tıbbi bitkiler
11Ekonomik olarak önemli soğanlı ve yumrulu tıbbi bitkiler
12Soğanlı ve yumrulu tıbbi bitkilerin yetiştiriciliği
13Soğanlı ve yumrulu tıbbi bitkilerin üretimi
14Soğanlı ve yumrulu tıbbi bitkilerin depolanması
15Soğanlı ve yumrulu tıbbi bitkilerin ıslah yöntemleri
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Hertogh, A. De, and Nard , M. Le, 1993. The physiology of flower bulbs (A comprehensive treatise on the physiology and utilization of ornamental flowering bulbous and tuberous plants), Elsevier, Amsterdam. Articles, proceedings, internet
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14798
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11212
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)175
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1 4    
ÖÇ24 4   
ÖÇ34 44  
ÖÇ4      
ÖÇ5      
ÖÇ6      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00