Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TAB707 | YAPAY ÇAYIR MERA TEKNİĞİ | Zorunlu | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Doktora |
Dersin Amacı |
Yapay çayır mera tekniği, buğdaygil yem bitkilerinin yapay çayır mera tekniğindeki rolü ve yapay çayır mera alanlarından yararlanma esasları konularında bilgiler vermek |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Metin DEVECİ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Yapay ÇM kavramı ve yararlarını öğrenebilme | 2 | Yapay ÇM kurulacak alanlara uygulanacak işlemleri saptayabilme | 3 | Yapay ÇM karışımlarını ekolojik esaslara uygun biçimde belirleyebilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Yapay ÇM kavramı ve önemi. Karışımlarda yararlanılan ÇM bitkilerinin tanıtımı. Yapay ÇM alanlarının seçimi-ekimi-bakımı işlemleri. Yapay çayırlardan yararlanma (Biçme-ot kurutma). Yapay mer’alarda uygulanan otlatma kuralları. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Yapay ÇM kavramı ve yararları | | | 2 | Yapay ÇM kurmada yararlanılan kimi yem bitkileri: -Baklagil yem bitkileri İnternet tarama | | | 3 | Buğdaygil yem bitkileri -Diğer familya yem bitkileri İnternet tarama | | | 4 | Yapay ÇM kurulacak alanlarda uygulanan işlemler: -Doğal bitki örtüsünün bozulması -Öncü bitki yetiştirme Dönem projesi | | | 5 | Yem bitkileri karışımlarının seçimleri: -Karışım seçiminde ele alınacak ölçütler -Karışımların hazırlanması Grup çalışması | | | 6 | Yapay ÇM’lerde ekim işlemleri Grup çalışması | | | 7 | Yapay ÇM’lerde bakım işlemleri: -Sulama -Gübreleme Grup çalışması | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Yabancı bitki-zararlı-hastalık savaşımı Kaynak tarama | | | 10 | Yapay çayırlardan yararlanma esasları: Biçme işleminin teknik esasları a-Biçme zamanı b-Biçme sıklığı c-Biçme yüksekliği, Grup çalışması | | | 11 | Ot kurutma işleminin teknik esasları a- Kurutma yöntemleri Grup çalışması | | | 12 | Kuru ot depolama, Kurutma kayıpları, İnternet tarama | | | 13 | Yapay mer’alardan yararlanma esasları: -Otlatma mevsimine uyma -Uygun hayvan türü ile otlatma Grup çalışması | | | 14 | Otlatma kapasitesine uyma Proje sunumu
| | | 15 | Uniform Otlatma Proje sunumu | | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Avcıoğlu,R.,1988:Çayır-Mer’aların Islahı ve Yapay Çayır Mer’a Kurma Tekniği.EÜZF. Yay. No: 479, 156 sy. Bornova/İZMİR.
Bakır, Ö.,1985: Çayır-Mer’a Islahı (Prensipler ve Uygulamalar). Ank.Ün. Zir.Fak. Yay. No. 947, 229 sy., ANKARA
Altın, M., Gökkuş, A., Koç, A., 2005: Çayır Mer’a Islahı. T.C. Tr. ve Köy İşleri Bak. ÇM-YB ve Havza Geliştirme Daire Bşk. ANKARA, 468 sf
Gençkan, M.S.,1985:Çayır-Mera Kültürü-Amenajmanı-Islahı..Ege Ün. Zir.Fak. Yay. No. 483,655 sy., Bornova / İZMİR
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 7 | 98 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|