Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TAB707YAPAY ÇAYIR MERA TEKNİĞİZorunlu116
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Yapay çayır mera tekniği, buğdaygil yem bitkilerinin yapay çayır mera tekniğindeki rolü ve yapay çayır mera alanlarından yararlanma esasları konularında bilgiler vermek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Metin DEVECİ
Öğrenme Çıktıları
1Yapay ÇM kavramı ve yararlarını öğrenebilme
2Yapay ÇM kurulacak alanlara uygulanacak işlemleri saptayabilme
3Yapay ÇM karışımlarını ekolojik esaslara uygun biçimde belirleyebilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Yapay ÇM kavramı ve önemi. Karışımlarda yararlanılan ÇM bitkilerinin tanıtımı. Yapay ÇM alanlarının seçimi-ekimi-bakımı işlemleri. Yapay çayırlardan yararlanma (Biçme-ot kurutma). Yapay mer’alarda uygulanan otlatma kuralları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Yapay ÇM kavramı ve yararları
2Yapay ÇM kurmada yararlanılan kimi yem bitkileri: -Baklagil yem bitkileri İnternet tarama
3Buğdaygil yem bitkileri -Diğer familya yem bitkileri İnternet tarama
4Yapay ÇM kurulacak alanlarda uygulanan işlemler: -Doğal bitki örtüsünün bozulması -Öncü bitki yetiştirme Dönem projesi
5Yem bitkileri karışımlarının seçimleri: -Karışım seçiminde ele alınacak ölçütler -Karışımların hazırlanması Grup çalışması
6Yapay ÇM’lerde ekim işlemleri Grup çalışması
7Yapay ÇM’lerde bakım işlemleri: -Sulama -Gübreleme Grup çalışması
8Ara sınav
9Yabancı bitki-zararlı-hastalık savaşımı Kaynak tarama
10Yapay çayırlardan yararlanma esasları: Biçme işleminin teknik esasları a-Biçme zamanı b-Biçme sıklığı c-Biçme yüksekliği, Grup çalışması
11Ot kurutma işleminin teknik esasları a- Kurutma yöntemleri Grup çalışması
12Kuru ot depolama, Kurutma kayıpları, İnternet tarama
13Yapay mer’alardan yararlanma esasları: -Otlatma mevsimine uyma -Uygun hayvan türü ile otlatma Grup çalışması
14Otlatma kapasitesine uyma Proje sunumu
15Uniform Otlatma Proje sunumu
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Avcıoğlu,R.,1988:Çayır-Mer’aların Islahı ve Yapay Çayır Mer’a Kurma Tekniği.EÜZF. Yay. No: 479, 156 sy. Bornova/İZMİR. Bakır, Ö.,1985: Çayır-Mer’a Islahı (Prensipler ve Uygulamalar). Ank.Ün. Zir.Fak. Yay. No. 947, 229 sy., ANKARA Altın, M., Gökkuş, A., Koç, A., 2005: Çayır Mer’a Islahı. T.C. Tr. ve Köy İşleri Bak. ÇM-YB ve Havza Geliştirme Daire Bşk. ANKARA, 468 sf Gençkan, M.S.,1985:Çayır-Mera Kültürü-Amenajmanı-Islahı..Ege Ün. Zir.Fak. Yay. No. 483,655 sy., Bornova / İZMİR
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14798
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12525
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)183
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ13     
ÖÇ2 4    
ÖÇ3  4   
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00