Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
BAH712-13BUDAMA FİZYOLOJİSİ VE BUDAMADA YENİ TEKNİKLERZorunlu116
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Dersin amacı meyve ağaçlarında çeşitli organlar ile bunların işlevleri hakkında bilgi vermek, budama tekniğini öğretmek, budama şekilleri ve budama fizyolojisi hakkında öğrencilere bilgi kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Meyve ağaçlarının farklı organları ile budama arasındaki ilişkiyi bilir.
2Meyve ağaçlarında budamanın amaçlarını bilir
3Budamanın fizyolojik esaslarını ve tekniğini bilir.
4Klasik ve modern sistemde budama şekillerini bilir ve uygulayabilir
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Meyve ağaçlarının çeşitli organları ve bunların işlevleri, meyve ağaçlarının kök yapısı, meyve ağaçlarının gövde yapısı, meyve ağaçlarının dal yapısı, meyve ağaçlarının göz yapısı, meyve ağaçlarında budama, budamanın tanımı, budamanın amaçları, budamanın fizyolojik esasları, budama tekniği, budama zamanı, meyve ağaçlarına verilecek şekiller, ürün budaması, gençleştirme budaması, önemli bazı meyve türlerine uygulanan budama şekilleri, bodur sistemde budama şekilleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Meyve ağaçlarının dal yapısı, meyve ağaçlarının göz yapısı
2Meyve ağaçlarında budama, budamanın tanımı
3Budamanın amaçları
4Budamanın fizyolojik esasları
5Budama zamanı
6Ürün budaması
7Gençleştirme budaması
8Ara sınav
9Önemli bazı meyve türlerine uygulanan budama şekilleri
10Önemli bazı meyve türlerine uygulanan budama şekilleri
11Önemli bazı meyve türlerine uygulanan budama şekilleri
12Bodur sistemde budama şekilleri
13Bodur sistemde budama şekilleri
14Bodur sistemde budama şekilleri
15Değerlendirme
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Yılmaz, M., 1990. Meyve Ağaçlarında Budama.Çukurova Üniversitesi Basımevi, Adana, 130 s. İlave Kaynak Soylu, A., 2006. Meyve Ağaçlarında Budama ve Aşılama. Hasad Yayıncılık, 144 s. Kaşka, N.; Paydaş Kargı, S., 2007. Meyve Ağaçları Fizyolojisi: Büyüme ve Gelişme. Nobel Kitabevi, 243 s.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14798
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma51575
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma51575
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)294
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1442  5
ÖÇ2442  5
ÖÇ3543  4
ÖÇ4443  4
ÖÇ5      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00